Paljonko n. 120 cm pitkät tyttönne painavat?
Oma tyttöni painaa 19 kg ja on terkan mielestä alipainoinen (?!). Olen itsekin ollut aina hoikka ja siro, eikä tyttöni vaikuta mielestäni yhtään alipainoiselta. En millään haluaisi alkaa puoliväkisin lihottamaan kaunista tyttöäni...Tytöllä on säännölliset ruoka-ajat ja hän syö normaalia kotiruokaa.
Kommentit (9)
23kg, pituutta on tosin vähän enemmän, ehkä 124cm. Mielestäni tyttöni on tosi hoikka. Itse olin paljon pullukampi hänen iässään. Nyt olen aikuisena kyllä hoikka. Tyttö sais kyllä syödä paremmin.
En muista, mutta luulen, että vähemmän kuin ap. sun tyttö. Sillä tuosta meidän tytöstä kyllä selvästi huomaa, että on hoikka ja alipainoinen. Mutta me vanhemmat ollaan kummatkin oltu myös aina tosi hoikkia, joten ei siihen tytön painoon koskaan olla neuvolassa tai muuallakaan mitenkään erityisesti puututtu.
Luulen, että painaa 17-18kg. Nyt kesällä on ehkä tullut hiukan pyöreyttä, että hyvällä tuurilla se 19kg voisi olla.
No minulla on 5v poika, joka on noissa mitoissa. Paino menee jossain -2 käyrällä ja pituus vissiin saman verran plussalla, mutta on todellakin sopusuhtainen vartaloltaan - ihan lääkärinkin mukaan . On toki laiha, mutta ei mikään nälkäkurki :) Jalat mm ihan pelkkää lihasta, on mieletön juoksija ja koko ajan aktiivinen. Syö reilusti ja terveellisesti, mutta kulutus on valtava kasvuun ja liikkumiseen. En todellakaan ikimaailmassa lähtisi lasta "lihottamaan" vaan minä antaisin lapselle terveellistä ruokaa säännöllisinä ruoka-aikoina ja lapsi itse tietää minkä verran haluaa syödä.
Meillä aika tarkkaan 20kg. Hoikka on muttei mitenkään alipainoisen näköinen tms. Aina on neuvolassa vaan todettu että hyvin kasvaa hoikkana omalla käyrällään.
Vähän pidempi ja painoa n. 20kg. Hoikka ja lihaksikas tyttö 6v.
Meidän poika 121cm painaa 20,5kg.
Joskus neuvolassa sanottiin, että on hieman laiha ja kyseltiin syökö hyvin. Kun ruokailu ja syönti sujuu hyvin ja saa säännöllisesti monipuolista ruokaa, se on ok. Neuvolan pitää vaan kysyä kaikkea.. Kerro, että vanhemmat olleet myös aina hoikkia, niin ei ne enää ihmettele. Sinuna en itse huolestuisi.
Meillä 120 cm tyttö painaa 25 kg ja normaalilta näyttää.
Meillä pituutta. 125 ja painoa 21 kg. Aloittaa syksyllä koulun ja herkkä sanoi ottavansa syksyllä ylimääräiseen painokontrolliin. Syö terveellisesti muttei mitään isoja määriä...
20 kg. Ihan normaali.