Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sauna-asiaa: oma pikkusauna vai taloyhtiön iso (kerrostalossa). Kumpi parempi?

Vierailija
30.06.2013 |

Harkitsemme muuttoa. Yksi syy on oman saunan kaipuu. Asunto itsessään on ihana, mutta erityisesti talvella iskee kova saunan kaipuu. Että saisi laittaa saunan päälle ja mennä löylyihin aina kun huvittaa. Toisaalta, meillä on nyt hieno taloyhtiön sauna, joka on viimeisen päälle remontoitu ja saunavuoro siellä kerran viikossa. Minkälaiset löylyt parin neliön kerrostalosaunassa saa? Ovatko kunnon ison saunan veroiset vai mitätön hikikoppikokemus siihen verrattuna?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ehdottomasti taloyhtiön sauna. Nuo koppisaunat ovat ihan hirveitä häkäkaappeja. Kerran heittää löylyä, niin happi loppuu. Vielä, kun usein tuon avuttoman saunan tapaisen huoneen alta on purettu vaatehuone, niin ei suurempaa virhettä olisi voinut tehdä. Jos haluaa saunan omaan asuntoon, niin ehdottomasti sauna, joka on alkuperäinen eikä mikään vaatehuoneviritys.

Vierailija
2/6 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi edes kuvitella meneväni enää mihinkään taloyhtiön saunaan silloin joskus kerran viikossa kun on oma aika. Lämmitän oman saunani juuri silloin kun itse haluan, oli se aika sitten vaikka sunnuntaina klo 05:15 tai torstaina klo 12:30. Saunassa voi istua niin kauan kun huvittaa, ei tarvitse kuikuilla kelloa koko ajan ja säikkyä tuleeko seuraava ennen aikojaan tai sitten odotella edellisten lähtöä ja mennä märkään ja haisevaan saunaan muiden jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän enemmän talonyhtiön saunasta. Ei tarvitse miettiä sen siivousta ja on kunnolla tilaa saunoa. 

Vierailija
4/6 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sauna, mutta minä kärsinkin hieman bakteerifobiasta... Hassu juttu on se, että moni haukkuu kerrostalojen "pieniä häkäkoppeja" ym. liekö koskaan edes käyneet kerrostalon saunassa?! Toki jos on joku itse vanhaan vaatekaappiin saunan kyhännyt, saattaa se olla kamala koppi. Mutta esim. meillä uudehkossa kerrostalossa sauna (joka alunperin saunatilaksi suunniteltu) on todella hyvä. Ilmanvaihto toimii (saunassa on myös ikkuna) ja hyvä kiuas takaa pehmeät ja kosteat löylyt. Olen ollut kuivassa sähkösauna löylyssä jne. eli erotan kyllä onko sauna hyvä vai ei.

Toki hyvä rantasauna hyvällä puukiukaalla on oma juttunsa, mutta kerrostalon saunassakin on mahdollista saada erinomaiset löylyt. 

Vierailija
5/6 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sauna on rakennettu asuntoon jälkeen päin, ilmanvaihto ei yleensä ole oikein onnistunut. 

Vierailija
6/6 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiön sauna uima-altaineen. Yhtiössä reilut 60 asuntoa ja saunat rakennettu ennen 70-luvun energiakriisiä. En vaihtais tätä omaan asuntokohtaiseen saunaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän