Voiko joku auttaa?
Eli anteeksi kovasti tämä purkautuminen, mutta sattuu nyt vaan itkettää ja vituttaa niin kauheesti :(
Eli siis oon 15-vuotias ja tuntuu, ettei mulla oo ketään. Mulla on vaan muutama kaveri; toista nään tosi harvoin ja toinen pöllii multa ja vittuilee, haukkuu läskiksi ja nii... Hän itse on alipainonen ja haluaisin itekkin olla hyvännäköinen ja laiha, mutta olen luopunut toivosta.
Kaiken lisäksi tää kaveri nauraa mulle kun itken! hänellä on myös poikaystävä, ja on nyt unohtanut mut kokonaan tän pojan takia, ja valittaa että se riitelee sen poikaystävän kanssa mun takia, ja kaikki on mun syy ja blaa blaa blaa.
Vanhemmat on okei, mutta välillä huutelee kaikkea: "mun tekisi mieli repiä sua hiuksista!" hommia, joka sattuu, mutta annan anteeksi, koska tuntuu, että en ansaitse parempaakaan.
Onneksi on kesäloma. Koulu menee perseelleen, en tiedä, mitä teen tulevaisuudessa.
Käytän päihteitä, ja en jaksa enää panostaa mihinkään, koska tiedän, että epäonnistun kuitenkin.
Kommentit (2)
Olen pahoillani puolestasi, ap.
Voi olla, ettet välttämättä saa kovin ymmärtävää vastaanottoa äitipalstalta, kuten huomasit ensimmäisestä saamastasi kommentista. Olen pahoillani siitäkin.
Sinä olet yksinäinen, koska kaverisi, se kivempi, asuu kaukana, ettekä näe kovin usein. Toinen kaverisi taas kiusaa sinua monella eri tavalla. Sinun pitäisi löytää itsellesi ystäviä, sellaisia, jotka pitävät sinusta sellaisena kuin olet, ja kohtelevat sinua hyvin. Mutta mistä lähtisit etsimään ystäviä, siinäpä perimmäinen ongelma. Harrastatko jotakin? Käytkö muiden nuorten kanssa ulkona? Tapaatko muita ikäisiäsi nuoria?
Mitä sitten tulee sinun vanhempiesi kommentteihin, ne ovat hyvin, hyvin asiattomia. Joku teidän perheessänne uhkailee sinua väkivallalla sanomalla, että hän haluaa repiä sinua hiuksista. Kerro tämä hänelle. Sano, että sinä ansaitset parempaa kohtelua niin kuin kaikki muutkin ihmiset. Sano, että yksi keski-ikäinen täti loukkaantui sinun puolestasi, kun luki, mitä sinulle on sanottu. ;) Tai sitten ei,. Muista kuitenkin, että lapsiin kohdistuva väkivalta ja väkivallan uhka on ehdottomasti kielletty.
Ensi vuonna menet varmaankin yhdeksännelle luokalle. Sinun kannattaisi mennä juttelemaan kouluterveydenhoitajalle pahasta olostasi. Voit myös keskustella, mitä voisit löytää päihteiden tilalle. Alkoholi ei nimittäin paranna pahaa oloasi vaan pahentaa sitä, usko pois. Minä ainakin masennun muutamasta viinilasillisestakin, vaikka olen aikuinen keski-ikäinen nainen.
Etsin sinulle vielä jonkin nuortenpalstan, josta voisit löytää vertaistukea. Hetki vain.
Avoimen nuorten palstan löydät täältä:
https://www.tukinet.net/keskustelu/index.tmpl
Myös yksityistä apua ja tukea saat, jos kirjaudut järjestelmään.
Toivon sinulle oikein hyvää vointia. Pidän peukkuja, että löydät itsellesi apua ja tukea Tukinetistä. Olen joskus lukenut keskusteluja ja tykännyt, että nuoret siellä ovat kovin fiksuja ja järkeviä. Luulen, että meno palstalla on pysynyt yhtä järkevänä kuin se on ollut joitakin vuosia sitten.
Olet arvokas sellaisena kuin olet, usko pois, Pidä hyvää huolta itsestäsi.
Tsemppiä. Iloa ja valoa elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:31"]
Eli anteeksi kovasti tämä purkautuminen, mutta sattuu nyt vaan itkettää ja vituttaa niin kauheesti :(
Eli siis oon 15-vuotias ja tuntuu, ettei mulla oo ketään. Mulla on vaan muutama kaveri; toista nään tosi harvoin ja toinen pöllii multa ja vittuilee, haukkuu läskiksi ja nii... Hän itse on alipainonen ja haluaisin itekkin olla hyvännäköinen ja laiha, mutta olen luopunut toivosta.
Kaiken lisäksi tää kaveri nauraa mulle kun itken! hänellä on myös poikaystävä, ja on nyt unohtanut mut kokonaan tän pojan takia, ja valittaa että se riitelee sen poikaystävän kanssa mun takia, ja kaikki on mun syy ja blaa blaa blaa.
Vanhemmat on okei, mutta välillä huutelee kaikkea: "mun tekisi mieli repiä sua hiuksista!" hommia, joka sattuu, mutta annan anteeksi, koska tuntuu, että en ansaitse parempaakaan.
Onneksi on kesäloma. Koulu menee perseelleen, en tiedä, mitä teen tulevaisuudessa.
Käytän päihteitä, ja en jaksa enää panostaa mihinkään, koska tiedän, että epäonnistun kuitenkin.
[/quote]
Mars nuorten palstalle. Sieltä löydät kohtalotovereita jotka ovat selvinneet tilanteesta.