Viktoria/Victoria, mitä mieltä nimestä?
Ja kumpi kirjoitusasu mielestäsi parempi? Sukunimi suomalainen, mutta harvinainen eikä nen- päätteinen.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi lausuminen, Viktoria vai Viktooria?
Yhdellä o:lla eli lausutaan kuten kirjoitetaan.
En tykkää. Tulee Ruotsin kruununprinsessa mieleen. Liian voittoisa.
Tykkään pehmeämmistä nimistä. Sofia on esimerkiksi kaunis, mutta jotenkin kulunut nimi tämän mediahässäkän jälkeen.
Isotätini nimi oli Victorina. Suosittelen. On jotenkin raikkaampi ja suomalaisempi versio Victoriasta. Voisi mielestäni olla myös Viktorina mutta on kauniimman näköinen c:llä kirjoitettuna ja vaikuttaa matemaattiselta kaavalta k:lla kirjoitettuna.
Olen Victoria nimen yhteydessä törmännyt siihen, että yleensä kukaan ei kysy, kirjoitetaanko se koolla vai ceellä ja moni valitsee Viktorian.
Viktoriasta mieleen enkkujen yrmy kuningatar ja Victoriasta leukatyttö Ruotsista. Keksisinyt ap nyt vähän parempaa vaikka sukunimenne alkaakin veellä.
Olen aina tykännyt nimestä Ksenia. Muutenkin pyhimysnimet kolahtaa, vanhat ja arvokkaat.
Lapsi voi tehdä myöhemmin pyhiinvaellusmatkan nimeään kantavaan luostariin.
Uskon, että nimi suojelee lasta. Siksi kannattaa antaa voimallisen pyhimyksen nimi. Se tuo hyvää onnea lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tykännyt nimestä Ksenia. Muutenkin pyhimysnimet kolahtaa, vanhat ja arvokkaat.
Minun korvaani tuo on liian vaikean vierasmaalainen, samoin kuin Zoe. Kivoja nimiä, mutta ei suomen kieleen sekoitettuna. Senja on hyvä suomennos.
Jos Suomi valloitettaisiin lähiaikoina, kannattaa miettiä sitäkin. Antaako ruotsalaisperäinen vai venäläisperäinen nimi. Lapselle voisi olla etua sopivasta nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun korvaani tuo on liian vaikean vierasmaalainen, samoin kuin Zoe. Kivoja nimiä, mutta ei suomen kieleen sekoitettuna. Senja on hyvä suomennos.
Senja ei ole lemppareitani. Jotenkin venäläisen kuuloinen, mutta suomennettu. Sitten voisi olla kunnon vanha suomalainen nimi kuten Katri tai Armi.
Nyt on muotia lyhyet ja ytimekkäät nimet pojilla, kuten Jax, Mix ja Max. Onko tytölle vastaavia?
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että nimi suojelee lasta. Siksi kannattaa antaa voimallisen pyhimyksen nimi. Se tuo hyvää onnea lapselle.
Aina kun puhuttelee lasta nimeltä, kutsuu pyhimystä suojelemaan lasta.
Joku todella vanha kreikkalainen nimi olisi kaunis. Antiikin ajoilta. Monet nimet ovat kyllä vanhaa sukujuurta.
Ei kiva, liian hienosteleva ja suomalaisella lapsella ns. lähiönimi.
Kumpi lausuminen, Viktoria vai Viktooria?