Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTT-potilaiden ei pitäisi tehdä/saada lapsia

Vierailija
30.06.2013 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muuten monen muunkaan....

Vierailija
2/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on MTT-potilas?

kysyypi tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää. Olen muuten toimintakykyinen, mutta käyn kerran viikossa terapiassa masennuksen takia. Kieltäisit siis minulta lapset?

Mutta ajattelepa tätä. Emme miesystäväni kanssa yritä saada lasta, mutta olemme sopineet, että jos raskaaksi tulisin, lapsi pidettäisiin. Mies tietää ongelmistani, ja tukee minua niissä satasella. Uskaltaisin aivan taatusti tuoda hänen kanssaan lapsen maailmaan.

Olisiko se mielestäsi väärin? Ilmeisesti. Olisiko se mielestäni kamalaa? Ei.

Vierailija
4/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos asiakkuus tuli vasta lasten jälkeen? Voi se tulla ap:llekin.

Vierailija
5/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh siis Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus-potilaiden ei pitäisi tehdä lapsia? Ketä ne on?

Vierailija
6/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omin pikkuisin kätösinkö meinasit tehdä vasektomioita estääksesi lapset, ap? Muulla tavalla ei varmaan ole kovin hedelmällistä olla täällä huutelemassa tuollaista. 

Vierailija
7/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat nykyisin kuntoutujia, eivät potilaita.

pieni sivuhuomautus

Vierailija
8/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mt-ongelmainen ja osittain samaa mieltä. Tämä on hankala asia jossa varmasti jokainen tapaus on ihan omanlaisensa. Mulla on yksi lapsi ja onneksi olen lapsen kasvaessa saanut päätäni kuntoon paljon. Kyllähän tämä on silti jättänyt jonkin verran jälkiä lapseen, vaikka onneksi nyt kouluiässä tuntuu että yhä vähemmän.

Vierailija
9/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:25"]

Olen itse mt-ongelmainen ja osittain samaa mieltä. Tämä on hankala asia jossa varmasti jokainen tapaus on ihan omanlaisensa. Mulla on yksi lapsi ja onneksi olen lapsen kasvaessa saanut päätäni kuntoon paljon. Kyllähän tämä on silti jättänyt jonkin verran jälkiä lapseen, vaikka onneksi nyt kouluiässä tuntuu että yhä vähemmän.

[/quote]

Minkälaisia jälkiä?

Vierailija
10/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:32"]

[/quote]

Minkälaisia jälkiä?

[/quote]

No esim. lapsi tarkkailee mielialojani enemmän kuin normaalit lapset. Enkä ole koskaan edes ollut mikään arvaamaton raivoajatyppi, päinvastoin olen kiltti ihminen ja omasta mielestäni ihan normaali lapsen lähettyvillä, lisäksi pyrin olemaan näyttämättä jos vaikka ahdistaa. Mutta kyllähän lapset silti vaistoaa. Se on varmasti helpottanut asiaa paljon että koetan sanoittaa asioita lapselle ja korostan sitä että jännityn ja hermostun monesti ihan turhista asioista. Itse asiasssa pari viikkoa sitten ristimme yhdessä mössöttämiseksi sen, että joku ihan pikkujuttu saa hetkeksi hermostumaan. Niin että voin sanoa että nyt taas mössötin, jos jokin turha hermoiluni pääsee ihmisten ilmoille. Huumorillakin koetan mennä etenpäin.

Vierailija
11/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. Eikä pitäisi, jos on nisti tai juoppo tai tyhmä tai ruma. 

Mutta kun ihmiset ovat itsekkäitä, eivätkä ajattele lapsen parasta.

Vierailija
12/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:32"]

[/quote]

Minkälaisia jälkiä?

[/quote]

No esim. lapsi tarkkailee mielialojani enemmän kuin normaalit lapset. Enkä ole koskaan edes ollut mikään arvaamaton raivoajatyppi, päinvastoin olen kiltti ihminen ja omasta mielestäni ihan normaali lapsen lähettyvillä, lisäksi pyrin olemaan näyttämättä jos vaikka ahdistaa. Mutta kyllähän lapset silti vaistoaa. Se on varmasti helpottanut asiaa paljon että koetan sanoittaa asioita lapselle ja korostan sitä että jännityn ja hermostun monesti ihan turhista asioista. Itse asiasssa pari viikkoa sitten ristimme yhdessä mössöttämiseksi sen, että joku ihan pikkujuttu saa hetkeksi hermostumaan. Niin että voin sanoa että nyt taas mössötin, jos jokin turha hermoiluni pääsee ihmisten ilmoille. Huumorillakin koetan mennä etenpäin.

[/quote]

Ok, kiitos vastauksestasi. Tilanteesi liippaa aika läheltä omaani, siksi kysyin.

Vierailija
13/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm...Suomessa aika monen lisääntyminen pitäisi sitten kieltää. Sitä mieltä olet näköjään. Entä jos sairastuu lasten jälkeen kuten minäkin? Mitä niille pitäisi tehdä jotka aiheuttaa mtt-ongelmia toisille? Saako he lisääntyä kuitenkin? Arvatenkin tämä oli huono provo

Vierailija
14/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 13:47"]

Ok, kiitos vastauksestasi. Tilanteesi liippaa aika läheltä omaani, siksi kysyin.

[/quote]

Tässä on minun kasvatusmokat, ihan rehellisesti: tungen liian lähelle, tarkkailen lasta koko ajan että onko se nyt varmasti ok, ei kai se nyt vaan kärsi. Oma äitini kaatoi surutta huolensa ja ahdistuneisuutensa lastensa niskaan, joten olen mennyt sitten toiseen ääripäähän, esittänyt että kaikki on ok vaikkei oliskaan ja ahdistaa. Kyllähän lapsi varmasti tuollaisen ristiriidan jollain tasolla havaitsee. Ja kun perusasenteeni elämää kohtaan on suuri turvattomuus ja apua mitä nyt tapahtuu, niin varmasti sekin välittyy vaikka kovasti koetan olla päästämättä sisäisen katastrofitutkan toimintaa muitten nähtäväksi.

Jos kasvattamistani mitataan jollain perinteisellä mittarilla eli saako ruokaa, vaatteita, syliä ja rakkautta ja saako ilmaista tunteitaan niin näissä ei ole koskaan ollut sellaisia pahoja ongelmia jonka ainakaan itse havaitsisin. Eikä kukaan muukaan ole sellaista esittänyt. Elämänhallinta on kuitenkin ollut aina kunnossa.

Vierailija
15/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minusta MT-kuntoutujat ihan hyvin voivat lapsia saada. Varsinkin jos ongelmat eivät ole kovin vakavia ja lääkitys ja hoito kunnossa.

Vierailija
16/16 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 12:40"]

MTT-potilaiden ei pitäisi tehdä/saada lapsia      

[/quote]

Puhu itsestäsi vain. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi