Pesetkö peppusi bidee-suihkulla aina ison askan jälkeen?
Ja pitäisikö niin tehdä? Monet ulkomaalaiset ainakin tekee niin.
Kommentit (37)
No en todellakaan, enkä tiedä ketään joka niin tekisi.
Pesen mikäli mahdollista.
Jos saat kakkaa naamaasi, pyyhitkö sen vain paperilla vai pesetkö mielummin vedellä?
-Riku Rantala, Madventures Intiassa.
Pesisin jo olisi moinen kapistus, mutta ei ole, ei edes käsisuihkua.
pyypyy ei tykkää jos kokoajan roiskitaan vedellä.
Pesen ja olen tehnyt niin jo ainakin 10 vuotta.
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Miten niin monet ulkomaalaiset tekee niin? Käsisuihku WC-pöntön yhteydessä on niin suomalainen juttu kuin olla voi.
Just luin juttua ulkomaalaisesta vieraasta, joka peseytyi vessassa ja koko wc lainehti sen jälkeen.
Googleta
شطاف
ja hämmästy
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Miten niin monet ulkomaalaiset tekee niin? Käsisuihku WC-pöntön yhteydessä on niin suomalainen juttu kuin olla voi.
Just luin juttua ulkomaalaisesta vieraasta, joka peseytyi vessassa ja koko wc lainehti sen jälkeen.
Ainakin italialaisilla on vessoissa mitä joku oma pikku pönttö joitain pesuja varten mutta jos tarkemmin ajattelen niin Se saattaakin olla jalkoja varten... ehkä oon päätellyt sen vaan siitä miten innokkaasti ulkomaalaiset käyttävät suomalaista käsisuihkua vessassa aina siellä käydessään. Mutta ehkäpä he vain sitten luulevatkin että se on suomalaisten tapa ja tekevät sen vieraskoreudesta, ja tulevat käyttäneeksi sitä enemmän kuin itse suomalaiset... 🤔 Tähän ois kiva saada kommentteja ulkosuomalaisilta... 🙂
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä34334 kirjoitti:
Ainakin italialaisilla on vessoissa mitä joku oma pikku pönttö joitain pesuja varten mutta jos tarkemmin ajattelen niin Se saattaakin olla jalkoja varten... ehkä oon päätellyt sen vaan siitä miten innokkaasti ulkomaalaiset käyttävät suomalaista käsisuihkua vessassa aina siellä käydessään. Mutta ehkäpä he vain sitten luulevatkin että se on suomalaisten tapa ja tekevät sen vieraskoreudesta, ja tulevat käyttäneeksi sitä enemmän kuin itse suomalaiset... 🤔 Tähän ois kiva saada kommentteja ulkosuomalaisilta... 🙂
Sisäsuomalainen kommentoi, että se pönttö on juurikin peräpään pesemistä varten, ja sen nimi on bidee. https://fi.wikipedia.org/wiki/Bidee
Vaikka papreilla pyyhkii niin ettei siihen jää enää mitään jälkiä, niin muutaman tunnin päästä saat pyyhkiä uudelleen ellei halua kalsareihin raitaa? Onko muilla samaa ongelmaa ja mistä johtuu? Pitää käyttää käsisuihkua niin ei ongelmaa.
Käsisuihku on hyvä väline vessan puhtaana pitämiseen? Inhottaa hangata roiskeita vessaharjalla ja sitten huutoa sitä puhtaaksi lavuaarissa ennen kuin laittaa sen telineeseensä?
En. Minulla on ruokavalio ja elintavat kunnossa. Kakka on todella kiinteä pötkylä, joka ei jätä pyyhittäessä jälkeäkään paperiin. Jos teillä on vatsa koko ajan ripulilla, niin muuttakaa ruokavaliota.
Vierailija kirjoitti:
En. Minulla on ruokavalio ja elintavat kunnossa. Kakka on todella kiinteä pötkylä, joka ei jätä pyyhittäessä jälkeäkään paperiin. Jos teillä on vatsa koko ajan ripulilla, niin muuttakaa ruokavaliota.
Itsellä on monesti ihan sama ja paperiin ei jää aluksi mitään, mutta myöhemmin alkaa tuntua rähmäiseltä takapuolessa ja sitten saa pyyhkiä uudelleen?
Ei ole bideesuihkuja tai mitään semmoisia nykyisessä kotimaassani. Suomessa asuessani käytin bideesuihkua vain, jos mahani oli sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Vatsani toimii hyvin ja säännöllisesti. Pyyhiminen on helppoa ja isolla asialla vessassa menee muutana minuutti. Ja takamus on puhdas ihan pyyhimällä. Ei liisteriä siis.
Mieheni pesee takapuolensa. Seuraus: ei voi käydä yleisessä vessassa kakkosella, vaan pitää pidättää kotiin. Siitä seurauksena huono suolentoiminta ja kierre ettei tiedä onko hätä vai ei. Vessassa menee 15 minuuttia pesuineen.
Minulla on yleensä sama, ettei pyyhkiessä jää mitään. Huomasin kuitenkin, että siitä huolimatta se anuksen alue haisee. Siksi pesen.
Parisuhteessa oleva
Vieno paskan tuoksu on parasta parisuhde arkea (valitettavan vähän kokemusta siitä).
Et halua tietää :D