Puolison kaverittomuus
Olemme olleet jo pitkään yhdessä ja mieheni ei pidä yhteyttä kavereihinsa.
Ärsytys asiaan nousee esiin tilanteissa kun sovin tapaavani omia kavereitani naisporukalla. Tätä tapahtuu 4-5x vuodessa. Kun kerron, että sinä ja sinä päivänä näen ystävääni, niin mies toteaa, että silloin olisi tarjolla jotain johon me voitais mennä yhdessä.ärsuttävää.
Voi olla, että ylireagoin. Isäni rajoitti äitini menemisiä ja tulemisia esim. Äidin sukulaisiin tai harrastuksiin.
Vaikka olemme perhe ja meillä on parisuhde niin minulla on myös oma elämä ja sosiaaliset suhteet.
Mieheni ei sitä (rajoittamista) varsinaisesti tee, ja minulla on omat menoni sanoo mies mitä tahansa.
Kommentit (13)
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 12 vuotta. Hänellä ei ole ollut omia kavereita sitten opiskeluaikojen, ei ole pitänyt tärkeänä ylläpitää kaverisuhteita siinä vaiheessa, kun kaverit muuttaneet muualle. Tapaa vapaa-aikanaan vain vanhempiaan ja veljeään, jotka asuvat täällä myös.
Minulla sen sijaan on useita ystäviä, ja vaikka heistä suurin osa asuu muualla, tapaan heitä aina, kun tulevat täällä käymään vanhempiensa luona. Minulla on myös paljon sisaruksia, miehellä vain se yksi veli.
Hänelle aina tuottanut vaikeuksia ihan viime vuosiin asti minun haluni viettää aikaa muidenkin kuin hänen kanssaan. Asia aiheutti lukemattomia riitoja, kunnes lopulta pari vuotta sitten muutin pois hetkeksi yhteisestä kodistamme, tehdäkseni selväksi ettei minua pidä omistaa vain itsellään. Asuimme noin vuoden erillämme, jonka aikana mies sai ajatella asioita ja nykyään kun asumme taas yhdessä, ei nouse enää ollenkaan riitaa siitä, jos käyn tapaamassa esim ystäviäni.
Sinä sen miehen olet itsellesi valinnut ja valinta vieläpä kulkee suvussa. Juttele sen miehen kanssa ja kunnolla.
Miten miehen kaverittomuus tähän liittyy? Minulla on vain yksi ystävä ja asuu 200 km päässä, eli emme voi nähdä kovin spontaanisti. Miehellä on useampia ystäviä tällä paikkakunnalla enkä koskaan kiellä häntä menemästä heitä tapaamaan. Minusta on kiva kun saan olla silloin omassa rauhassa kotona. Oletko ihan suoraan, syyttelemättä sanonut miehellesi miltä tuo tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko keskustelleet asiasta?
Siinä mielessä kyllä, että kannustan häntä tapaamaan vanhoja kavereita. Jos joku ehdotus jostain tulee, niin patistan hänet mukaan. Itse hän ei ehdota kavereilleen mitään.
Ja, kun minulla on sovittu tapaaminen kerron hänelle asiasta etukäteen, jotta hänkin voi merkitä sen kalenteriinsa.
Ja pari perhetuttua on, mutta ne on ns. Minun kautta ja mies ei pidä yhteyttä heihin itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 12 vuotta. Hänellä ei ole ollut omia kavereita sitten opiskeluaikojen, ei ole pitänyt tärkeänä ylläpitää kaverisuhteita siinä vaiheessa, kun kaverit muuttaneet muualle. Tapaa vapaa-aikanaan vain vanhempiaan ja veljeään, jotka asuvat täällä myös.
Minulla sen sijaan on useita ystäviä, ja vaikka heistä suurin osa asuu muualla, tapaan heitä aina, kun tulevat täällä käymään vanhempiensa luona. Minulla on myös paljon sisaruksia, miehellä vain se yksi veli.Hänelle aina tuottanut vaikeuksia ihan viime vuosiin asti minun haluni viettää aikaa muidenkin kuin hänen kanssaan. Asia aiheutti lukemattomia riitoja, kunnes lopulta pari vuotta sitten muutin pois hetkeksi yhteisestä kodistamme, tehdäkseni selväksi ettei minua pidä omistaa vain itsellään. Asuimme noin vuoden erillämme, jonka aikana mies sai ajatella asioita ja nykyään kun asumme taas yhdessä, ei nouse enää ollenkaan riitaa siitä, jos käyn tapaamassa esim ystäviäni.
Kuulostaa pahalta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Miten miehen kaverittomuus tähän liittyy? Minulla on vain yksi ystävä ja asuu 200 km päässä, eli emme voi nähdä kovin spontaanisti. Miehellä on useampia ystäviä tällä paikkakunnalla enkä koskaan kiellä häntä menemästä heitä tapaamaan. Minusta on kiva kun saan olla silloin omassa rauhassa kotona. Oletko ihan suoraan, syyttelemättä sanonut miehellesi miltä tuo tuntuu?
Kyseessähän ei ole kielto mieheni taholta. Ja tämäkin vain silloin, kun hän tuntee tuttavani, jonka aion tavata. Ja mieheni tietää, että minulla on omat menoni. Mikään kielto ei menisi luonteelleni edes läpi. Tulkitsen sen niin, että mieskin haluaisi sosiaalisempaa elämää itselleen. -ap
Ylireagoit ja todennäköisesti tulkitset väärin, kun sanot "mieskin haluaisi sosiaalisempaa elämää itselleen". Aika todennäköisesti ei halua, vaan hän on niitä jotka tykkäisi mennä ja tehdä oman puolison kanssa, mutta ei muiden. Itsekin olen sellainen ja hyvin moni muu vähän introvertimpi tapaus.
Ja ylireagointia tuo on, koska siis mies vain ehdottaa vaihtoehtoista menoa ilman kavereita, eikä mitenkään syyllistä, yritä kieltää tms menemästä. Voit siis vastata vaan että ei kiitos, sinä päivänä tapaat kavereita, eikä mitään ongelmaa. Ainoa ongelma nyt näyttää olevan, että vatvot tätä asiaa vaikka saat mennä minne ja milloin tahdot.
Minulla on muutamia kavereita, joita näen silloin tällöin. Aikanaan seukkasin miehen kanssa, jolle se oli ongelma. Hänen mielestään kavereita piti nähdä koko ajan. Soitteli ja ehdotti omille kavereilleen tapaamisia joka viikko. Minusta se oli outoa ja lapsellista. Kavereistakin näki, että eivät olisi halunneet koko ajan yhteydenottoa. Onneksi nykyään minulla on mies, joka ei ole outo eikä lapsellinen.
Vttuako tänne uliset, mene keskustelemaan sille miehellesi asiasta. Vai oliko tämä vain joku miesvihaprovo taas.
Vierailija kirjoitti:
Ylireagoit ja todennäköisesti tulkitset väärin, kun sanot "mieskin haluaisi sosiaalisempaa elämää itselleen". Aika todennäköisesti ei halua, vaan hän on niitä jotka tykkäisi mennä ja tehdä oman puolison kanssa, mutta ei muiden. Itsekin olen sellainen ja hyvin moni muu vähän introvertimpi tapaus.
Ja ylireagointia tuo on, koska siis mies vain ehdottaa vaihtoehtoista menoa ilman kavereita, eikä mitenkään syyllistä, yritä kieltää tms menemästä. Voit siis vastata vaan että ei kiitos, sinä päivänä tapaat kavereita, eikä mitään ongelmaa. Ainoa ongelma nyt näyttää olevan, että vatvot tätä asiaa vaikka saat mennä minne ja milloin tahdot.
Varmaan näin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vttuako tänne uliset, mene keskustelemaan sille miehellesi asiasta. Vai oliko tämä vain joku miesvihaprovo taas.
Samat sinulle. Vai onko edes miestä sinulla? Saatika kavereita.- ap
Oletteko keskustelleet asiasta?