Voiko koira olla onnellinen kaupungissa?
Olen kiinnostunut kuulemaan mielipiteenne aiheesta.
Kommentit (29)
Jos omistajilta kysytään, niin tietysti voi. Koirilla voi olla eri mielipide.
Pieni ja hiljainen koira voi. Muunlaisia ei kannata pitää kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira rakastaa tätä pikkukaupunkia. Täällä on paljon muita koiria eli tuoksuja joita ei koskaan
kyllästy tutkimaan. Metsä on lähellä, keskustassa on kiva käydä joka päivä. Uimapaikkoja piisaa, naapureita voi katsella aitauksesta. Paljon lenkitystä ja sisäleikkejä niin koira nukahtaa joka ilta tyytyväisenä. Harrastusmahdollisuuksista puhumattakaan.. maalaiskoira voi vain haaveilla kaikesta tästä 😔.Kuinka niin? Miksi maalaiskoiralla ei olisi kaikkia samoja mahdollisuuksia ja enemmänkin? :D
Harvemmin maalaiskoirat sieltä pihanperältä lenkille viedään, ja jos pääsee lenkille, niin mitä hajuja se haistelee ? Toisten koirien hajuja on vähemmän. Kyllä minun koira on onnellinen kerrostalo koira, näkee ikkunasta pitkälle, on kavereita ihan samassa rapussa ja naapuritalossa, on paljon toisten koirien jättämiä ilmoituksia, on metsä lähellä, on koirapuistoja kolme kävely matkan päässä, nukkuu sohvalla ja sängyllä, käy ulkona vähintään neljä kertaa päivässä, saa päättää mihin päin mennään ja kuinka pitkällä käydään jne.
Ei tietenkään voi. Ihmiset vain niin kuvittelevat itsekeskeisyydessään, eivät kykene ajattelemaan asiaa koiran kannalta.
Koira on onnellisimmillaan räksyttäessään neuvostokuutiossa.
Tampereella on paljon autoja ja koneita, meluja, savuja. Ihmisiä liikaa ja kemikaaleja. Koirilla näyttää olevan liian vähäinen ulkoilutus (en tarkoita talvea) osalla, ei aikaa leikille ja haistelulle. Ellei joku vie autolla paikkaan jossa on enemmän tilaa. Kököt pitäisi kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Koira on onnellisimmillaan räksyttäessään neuvostokuutiossa.
Toden totta.
T. naapuri
Minusta tuntuu, että jos kysyy tuollaista niin ei tiedä mitä kaupungissa asuminen edes on. Itse asun noin 10 km Tampereen keskustasta. Tässä on aivan vieressä koirametsä, on luonto-/ ja vaelluspolkuja, järviä, metsiä, peltoja ja niittyjä, hiekkatietä, metsäpolkuja. Mitä muuta koira voisi kaivata?
Eipä koira varmasti kovin elämästään nauti sillä välin kun omistaja on töissä ja joutuu olemaan yksin koko päivän.