Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää 20 -vuotiasta tytärtäni juomasta alkoholia?

Vierailija
30.06.2013 |

Tiedän, että hän on täysi-ikäinen. Mutta mielestäni LASTEN ei pitäisi juoda ja pilata vielä kehittyvää elimistöään. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit

mutta älä odota että se tottelee xD

Vierailija
2/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 20-vuotias ole lapsi enää. Aikuinen ihminen tekee mitä haluaa, myös ne omat mahdolliset virheensä. Ymmärrän suojelunhalusi, mutta muistelepa hetki itseäsi 20-vuotiaana, mitä olisit tykännyt äitisi tuppautumisesta elämääsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et, pösilö.

Vierailija
4/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt sen lapsesi elää normaalia nuoruutta, älä mene pönöttämään siihen väliin. Itse join juomiseni 16-22 vuotiaana ja sitten se homma alkoi maistua puulta. Olisiko siis parempi, että lapsesi keksisi alkoholin ilot kun on jo lapsia?

Vierailija
5/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko itse mielestäsi lapsi saadessasi esikoisesi kaksi vuotta tätä ikää aikaisemmin, näin jälkikäteen ajateltuna? Olisi kiva joskus kuulla ajatuksiasi aiheesta! Jos sinusta 25-vuotiaana ihminen on aikuinen, mitä ajattelet siitä että lapsesi oli jo koulussa kun itse aloittelit tuota aikuisuutta?

Vierailija
6/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttäresi ei enää asu samassa asunnossa kanssasi, niin et voi kieltää mitenkään. Jos hän asuu vielä kotonasi, niin häiritsevän ryyppäämisen voit kyllä kieltää, siis jos tytär tuo kaverinsa teille jatkoille baarista tai hän muuten sekoilee kotona humalassa.

Vierailija
7/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomenta Ikis!

Vierailija
8/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Haloo, miten joku voi edes kuvitella noin? Itse tosin join riittävästi ikävuosina 13-17, sen jälkeen ei ole paljoa napannut. Jotenkin tunnen aina myötähäpeää, kun joku yli kaksikymppinen heiluu räkäkännissä. Myöhäinen teini-ikä tai jotain.

Vierailija
9/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit kieltää. Jos osaat puhua tai ilmaista itseäsi esim. kirjoittaen, voit kieltää.

Samahan on esim. varastamisen kanssa. Varastaminen on kiellettyä, mutta toki silti voi varastaa.

Asia on sitten erikseen, että mitä hyötyä tuollaisella kieltämisellä olisi länsimaalaisessa yhteikunnassa. Todennäköisesti vain karkoitat lapsesi luotasi yhä pidemmälle. Jos haluat pitää yhteyttä lapseesi myös teulvena vuosina, niin annat hänen päättää elämästään itse.

Vierailija
10/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi Ikis kuulla, miten koit äitiyden 18 vuotiaana? Oliko sinulla hankalaa? Auttoiko mies yhtään?

Vierailija
11/11 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias on aikuinen ja tietää varmasti myös alkoholin vaarat. Voit toki ilmaista mielipiteesi, mutta en usko, että pystyt AIKUISEN tyttäresi alkoholin juomista estämään.