Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos siskosi/veljesi on ollut reissussa niin kyseletkö reissukuulumisia?

Vierailija
29.06.2013 |

Outo kysymys tiedän kyllä, mutta olen miettinyt että olenko minä outo.

Eli vähän taustaa olimme perheemme kanssa sellaisella kerran elämässä reissulla. Reissu josta kaikki tutut lapsiperheet ovat haaveilleet, mutta vain muutama toteuttanut ja me päätimme toteuttaa sen.

Kun kerroin mieheni siskolle aikomuksestamme niin hän alkoi maalaamaan piruja seinälle, automme hajoaa välille, mieheni selkä ei kestä, on lapsille liian rankkaa etc.

Tulimme nyt pari viikkoa sitten reissusta ja kertaakaan ei mieheni sisko ole edes soittanut veljelleen kuulumisia että miten reissu meni. Oma veljeni tuli seuraavana päivänä jo kylään kun kotiuduimme kun oli niin innokas kuulemaan reissusta. Itsekin olen aina veljelleni soittanut kohta kotiutumisen jälkeen mutta mieheni sisko ei kysy koskaan mitään.

Mieheni sisko ei ole reissannut Suomen rajojen ulkopuolella, haluaisi kuulemma lähteä mutta kun ei osaa englantia. Olen pyytänyt heitä meidän mukaankin mutta eivät koskaan lähde.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana sillätavalla kohteliaasti kysyä, että miten reissu meni. Ei mitään erityisen innokasta vastaanottoa vaan sellainen normaali kuulumisten vaihtelu kun soitellaan.

Vierailija
2/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei me kyllä kysellä. Sitten kun nähdään niin saatetaan jotain reissusta jutella, mutta en ole kovin innokas kenenkään matkajuttuja kuulemaan. Enkä kyllä odota samaa vastapuoleltakaan, vaikka itse olenkin kova reissaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana kysellä. Emme kyllä muutenkaan soittele veljeni kanssa kuin jouluaattona. Koskaan emme ole olleet riidoissa, mutta emme ole läheiset. 

Vierailija
4/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä erikseen kysellä. Miks pitäis? Luen matkan sujumisesta facebookista, niinkuin muutkin kuulumiset. En oikein ymmärrä tota sisaruksille soittelua. Miks pitäis?

Vierailija
5/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua kiinnostaa sisarusten reissut ja ihan aidosti kyselen.

Vierailija
6/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sisaruksesta. Mun yhden kanssa en ole oikein missään tekemisissä, oonkohan nähnyt viimeksi kohta 9 vuotta sitten.

Mutta muuten kyllä, tulee sitä nähdessä kysyttyä että millainen reissu oli.

Vierailija
7/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kysytään. Ja ollaan iloisia toisen puolesta, kun pääsi reissuun ja mahdollisesti oli iloinen ja onnistunut loma.

Vierailija
8/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei eli olen itse outo kun soittelen veljelleni ja päinvastoin.

Mieheni sisko on itse kertonut että kun mieheni nuorena teki paljon pitkiä työmatkoja ulkomaille niin se oli hänelle rankkaa kun oli niin ikävä veljeä ja oli huolissaan etc. ja kun hän taas tuntui olevan niin huolissaan mutta että ei edes soita kun tullaan kotiin.  Minusta se on outoa, kaverimmekin laittoivat reissun aikana viestiä että miten menee ja kovasti tuli puheluja reissun jälkeen niin oletin olevan ihan normaalia käytöstä kysellä.

Vierailija
9/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla kerran elämässä reissu, kun autolla mennään...kyllähän toki Kiinaankiin autolla pääsee..lapsiperhe..haha..hehe...

Vierailija
10/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole outo, sen enempää kuin miehesi siskokaan. Teillä on vaan erilaiset käsitykset yhteydenottojen aikavälistä. Vai oliko tässä kuitenkin tarkoitus haukkua kälyä joka ei edes osaa matkustaa?

Vierailija
11/19 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo autolla mutta matkaan sisältyi myös useampi laivamatka. Matkamme sisälsi useamman kohteen joten kätevintä ja edullisinta oli mennä omalla autolla.

T.ap

Vierailija
12/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla lauseella jutellaan ja jos olen ollut samassa paikassa, niin juttua tulee enemmän. Mutta yleensä laitetaan molemmat jo matkalta viestejä toisillemme, ei montaa, mutta muutama. Miehen veljet eivät soittele kuulumisien perään, mutta juttua saattaa joskus myöhemmin tulla asiasta. Sama juttu myös kavereitteni kanssa.

Vierailija
13/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hypoteettinen kysymys, koska sisaruksemme (minun tai miehen) ei juurikaan matkustele ja, jos maskustavat, niin johonkin rantakohteeseen tai Riikaan tmv. Minä taas asun jo toista pätkää ulkomailla ja olen olen matkustanut ainakin kymmenen kertaa enemmän kuin nuo sisarukset yhteensä.

Mutta jossakin vaiheessa kyllä matka tulee puheeksi. Mutta toisaalta meillä on hyvn erilaiset kiinnostukset matkustelun suhteen...

Vierailija
14/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysele. Tosin emme muutenkaan ole puheissa juuri, mutta vaikka olisimme niin mitäpä mä niistä reissuista kyselisin. Johtuu varmaan siitäkin ettei mua hirveästi reissaaminen kiinnosta, ja toisekseen kun en itse ole reissannut niin en edes tiedä koko hommasta oikein mitään. En ole ollut edes lentokoneessa joten mulla ei ole edes siitä käsitystä jne. Vaikka mulle selittäis mitä niin ei se oikein sano mulle mitään.

Saattaisin tietty kohteliaisuuttani kysyä että oliko kiva reissu, mutta sen enempää siitä on turha yrittää mun kanssa juttua repiä.

Vierailija
15/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin itse reissukuulumiset seuraavalla kerralla kun nähdään, tai muutenkin ollaan yhtedessä. Erikseen en varmaankaan reissukuulumisia muistaisi tai huomaisi kysellä, on omassa elämässä kuintekin monenmoista menossa, ja tällaisten muiden kuulumisten suhteen aikakäsityskin kyllä venyy, tunnustan... 

Silti olisin kyllä iloinen, että reissaavat unelmiensa reissuja. :) 

Vierailija
16/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Jos on käynyt normilomalla, niin ihan peruskohtelias kysymys, vaikka ei kamalsti kiinnosta. Mutta jos käynyt vaikka nepalissa tai amerikassa, niin sitten haluan oikeasti tietää.

me olemme matlanneet paljon, eikä miehen sisko ole koskaan kysynyt. Perus "miten reissu meni", mutta sen jälkeen puhunut omista tekemisistään.

toisaalta ymmärrän, että jos ei ole itse ollut vastaavalla reissulla, niin ei osaa mitään kysyäkään

Vierailija
17/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn toki reissukuulumiset, ainakin facessa jos en soita. Sisko kyllä soittaa minulle jos haluaa kertoa reissustaan enemmän ja tietää että kuulen ne mielelläni. Kuviakin katson mielelläni, etenkin kun eivät ole mitään maisemakuvaajia.

Vierailija
18/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselen mutta en heti reissusta kotiuduttua ole kärkkymässä kuulumisia. Muutenkin soitellaan sisarusten kanssa viikottain, joten samalla sitten jutellaan reissuistakin kuin muistakin kuulumisista. Mutta facella ja whatsupilla kuullaan reissujen aikana jotain pientä esim. kuvia.

Vierailija
19/19 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, jos satun muistamaan. Olen siis ihan onneton muistamaan tuollaisia asioita, saati, etyä muistaisin koska jokin reissu sitten on ajankohtainen.

Toisaalta, me kerrotaan ihan itse. eli kun tullaan reissusta, niin ihan itse otetaan puhein käteen ja soitetaan sisarukselle ja kerrotaan, että reissusta kotiuduttu ja ne reissukuulumiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän