Kuinka kaukana kotinne on sisustuslehtien malleista?
Sattumalta luin jonkun suomalaisen naisen blogia (nimi unohtui jo) ja olin ihan järkyttynyt, kun hänen asuntonsa näytti sisustuslehdestä repäistyltä. Kaikki esineet olivat persoonattomia ja turhia, mutta toki kauniita. Tuli sellainen olo, että kyseinen henkilö ei osaa sisustaa ollenkaan. Mutta saatan erehtyä.
Miten paljon kotisi muistuttaa sisustuslehtien "ihannekoteja"?
Kommentit (10)
Asuntomme on itse asiassa esiintynytkin eräässä sisustuslehdessä. Se on valoisa, nykyaikainen, melko pelkistetty ja todella mieluinen. On helppoa hankkia kauniita esineitä ja myös pitää ne kauniina, kun ei ole lapsia sotkemassa ja tuhoamassa paikkoja.
Ei varmaankaan kovin kaukana. Meillä on selkeä ja johdonmukainen linja läpi huushollin, niin väreissä kuin materiaaleissa. Tavaraa on esillä niukasti, valoa ja tilaa on paljon.
Sitten taas esim. mänty, räsy- ja bukleematot, Maskun, Askon, Ikean jne anti puuttuvat tyystin.
Sisustuslehdissäkin on monenlaisia koteja. Oma kotinikin on sellainen, että se varmaan kelpaisi johonkin sisustuslehteen. Meillä on sujuvasti yhdistelty modernia ja vanhaa, värit ovat harmoniset, tavaroita ei ole liikaa.
Todella kaukana! Nykyään kaikki on valkoista ja tarkaan harkittua! Meillä enemmän tummanpuhuvaa. :)
Todella kaukana meilläkin, onneksi. Mä tykkään väreistä ja niitä meiltä löytyy, monen makuun liikaakiin.
Aika kaukana. Ainakin jos ensimmäinen ajatus on valko-beige-harmaa Riviera Maison-koti tai moderni skandinaavinen tyyli.
Ollaan tosin saatu monelta kehuja että meillä on kaunis koti, ja tykkään siitä itsekin. Mielestäni ollaan onnistuttu yhdistämään uudet hankinnat sellaisin juttuihin, millä on ns. tarina, esim matkoilta tuotuihin esineisiin. Harvoin kotimaasta tuleekaan ostettua mitään sisustustavaraa vain siksi että se näyttää kivalta. En siis ole mikään "aktiivinen sisustaja", jonka kodin ilme vaihtuu säännöllisin väliajoin, vaan tämä koti ikäänkuin "kerrostuu". Vaikea selittää, ehkä joku ymmärtää.
Moni varmaan haluaa useammin vaihtelua ja uutta, meillä on hyvä näin.
niinkuin joku sanoikin, sisustuslehtiäkin on monenlaisia, ja vaikka Trendi ei ole pelkkä sisutuslehti, esitellään siinäkin melkein joka numerossa koteja ja sisutusta. Musta ne asunnot on ihania, eikä tämä meidän asunto mun mielestä hirveän kaukana niiden tyylistä ole.
Kaukana horisontin takana :). Kotini on näet täynnä rojua. Mutta jos ne rojut ottaisi pois, niin aika tavallinen vaalea skandinaavinen tyyli paljastuisi alta. Huonekalut ovat pääasiassa suoralinjaisia ja vaaleita. Jonkin verran on tummaa puuta. Värejä löytyy sitten muuten, esim. kettiössä mintunvihreää, makkarissa sinistä. Jotkut tykkäisi varmaankin, jotkut ei.
Kaikkia tavaroita en edes sisustuslehden kuvauksia varten poistaisi, sillä ilman niitä kyseessä ei olisi minun kotini. Pitäisin esillä ompelukoneen, kankaita, askartelutarvikkeita ja nukkeja. Keskiverrosta poikkeavaa saattaisi olla se, että kaksiossani on kolme isoa kirjahyllyä ja vain pari kasvia.