Selkä jumissa, auttaako voltaren/mobilat geelit?
Siis paraneeko nopeammin jos käyttää säännöllisesti 2-3x/vrk useita päiviä.
Kommentit (6)
kylmägeelejä ja muita kylmäpakkauksia pitäisi käyttää ainoastaan akuutteihin vaivoihin kipua lieventämään. Esim venähdyksiin, revähdyksiin yms. Jos lihakset on vaan jumissa, niin lämpö on kaikista parasta. Esim mikrossa lämmitettävät riisipussit, kuumavesipullot tai vaikka kuuma suihku. Itse en ole kokenut apua tulevan noista geeleistä vaan parhaiten niska- ja selkäkivun saan yksin kotona hoidettua tollaisella herne-/riisipussilla
Lämmitettävä jyväpussi löytyy jostan, täytyypä etsiä. Harmittaa tää selkä jumi, ei pääse lenkillekkään... :/ Olen kyllä yrittänyt olla liikkeellä etten vaan jää makaamaan, se on ainakin ennen vain pahentanut asiaa. Ja venyttelyä... Laittakaahan joatin hyviä vinkkejä lisää jos on :)
Hei - tulehduksiinhan suositellaan oikeasti kylmää, lämmin vain lisää tulehdusta...
EI. Vika on huonoissa lihaksissa/ryhmissä. Selän ei kuulu olla kipeä
Oletko varma, ettei kyse ole selkärangan fasettilukosta? Siiihen ei itsellän ainakaan auta muu kuin kiropraktikon käsittely.
Kannattaa kokeilla kylmägeeliä. Tehoaa ainakin mun niska-hartiajumiin paremmin kuin nuo kipugeelit.