Olen alle kolmekymppinen nainen ja harrastan metsästystä, kysy mitä vaan!
Kohta pääsee taas lintumetsälle eikä tarvii tyytyä vaan sienestykseen ja marjastukseen. 😊
Kommentit (69)
Sanot että kysy mitä vaan, mutta vastaat kuitenkin vain metsästysaiheisiin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sukupuoli ja ikä tähän liittyy? Se on kysymykseni.
Harvemmin näkyy metsästäviä varsinkaan nuoria naisia ja se tuntuu kiinnostavan yllättävän montaa ihmistä.
m
Metsästyshän on naisten keskuudessa nouseva harrastus, meillä päin on aika paljon naisia, myös vanhempia jotka ovat jo kymmeniä vuosia metsästäneet. Eikö sinun alueellasi todellakaan ole näin, missä päin Suomea?
Kaipaatko komeaa miesseuraa metsälle? ;)
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten naiset otetaan kokemuksesi ja havaintojesi mukaan vastaan harrastuksen parissa? Seurakaverien suhtautuminen?
Kyllähän sitä on kaikenlaista saanu kuulla. Hirviporukassa on se hyvä puoli, että pappa ja isä oli aikoinaan arvostettuja jäseniä, veli on edelleen mun mukana kuvioissa. Ja suunnilleen kaikki on myös tuttuja. Oon myös yks suurimmista maanomistajista, niin eivät varmaan uskaltais sanoo vaikka risookin joku :D mutta sitten on niitä että "ethän sinä jaksa edes asetta nostaa", "osaatkohan edes maastossa kulkea" jne. Onneks on aika pienet piirit.
Opiskelu- tai työkavereille kertominen tästä harrastuksesta kyllä on aina ollu vähän hankalaa kun ei tiedä suhtautumista etukäteen yhtään. Osa varsinkin opiskelukavereista oli hyvinki järkyttyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Muksi tapat eläimiä harrastukseksi? Syötkö niitä?
Yksinkertaisesti: syön. :)
Vierailija kirjoitti:
Sanot että kysy mitä vaan, mutta vastaat kuitenkin vain metsästysaiheisiin kysymyksiin.
Nuista muista kysymyksistä tais jo olla omat keskustelunsa, eiköhän siellä niihin ole jo vastauksia saatu.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos joku jollain palstalla esim sanoo ,että 'olen Datsunin (sen ja sen mallin)omistaja. Kysy mitä vain' ,
...niin yleensä se kyllä ymmärretään niin,ettei tarkoitus ole kysyä esim. kengän numeroa,mieliväriä, kelloa, tai serkun etunimeä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sukupuoli ja ikä tähän liittyy? Se on kysymykseni.
Harvemmin näkyy metsästäviä varsinkaan nuoria naisia ja se tuntuu kiinnostavan yllättävän montaa ihmistä.
m
Metsästyshän on naisten keskuudessa nouseva harrastus, meillä päin on aika paljon naisia, myös vanhempia jotka ovat jo kymmeniä vuosia metsästäneet. Eikö sinun alueellasi todellakaan ole näin, missä päin Suomea?
Hirviporukassa oon ainut nainen eikä kyllä oo tullu törmättyä muutenkaan naisiin metsällä. Tarkemmin määrittelemättä Itä-Suomessa tämä.
Nautitko tappamisesta? Eikö se koskaan tunnu surulliselta, kun lopettaa elämän? Koetko olevasi empaattinen?
Tämä on siis se osa, mitä itse en metsästyksessä (ja metsästäjissä) ymmärrä. Ymmärrän kyllä että sitä täytyy tehdä, mutten sitä että tappaminen voi olla kenestäkään hauskaa?
Itse olen ainakin liian empaattinen siihen hommaan, mutta toki hyvä, että meitä on erilaisia niin joku voi senkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hassua että sinullekin myönnettiin tuosta vaan lupa 308 kivääriin kunhan suoritat metsästystutkinnon, mutta .22 pistoolin hankkiminen kestäisi vuoden.
Hassua on mun mielestä lähinnä se miten helposti aseita ylipäätänsä saa.
Helposti? Miksi niiden saaminen pitäisi ylipäätään olla jotenkin hankalaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi unelmasaalis?
Kyllä mää kunnon hirvensarvet voisin seinälle ottaa, sitä ei vaan oo vielä saaliit mahdollistanu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap väittänytkään vastaavansa kaikkiin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa!
Oletko ap? ;)
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi unelmasaalis?
Hopeakettu.
ap
Salametsästääkö teidän hirviporukka susia ?
Vierailija kirjoitti:
Nautitko tappamisesta? Eikö se koskaan tunnu surulliselta, kun lopettaa elämän? Koetko olevasi empaattinen?
Tämä on siis se osa, mitä itse en metsästyksessä (ja metsästäjissä) ymmärrä. Ymmärrän kyllä että sitä täytyy tehdä, mutten sitä että tappaminen voi olla kenestäkään hauskaa?
Itse olen ainakin liian empaattinen siihen hommaan, mutta toki hyvä, että meitä on erilaisia niin joku voi senkin tehdä.
Ei siitä tappamisvaiheesta varmaan kukaan erityisesti "nauti". Se nyt vaan on luonnollinen osa metsästystä, ei sitä sen kummemmin mieti tai jää märehtimään.
Muksista vaan