Henkilökortin hakemisesta sähköisesti! apua!
Heippa! Onko kellään kokemusta henkilökortin hankkimisesta netin kautta? Olen hiljattain vaihtanut nimeni ja tarvitsisin uuden henkilökortin. Paikallinen poliisiasema kehotti hoitamaan asian netin kautta korona-aikaan. Muuta ongelmaa ei minulla ole muuta kuin nimikirjoitus. Kortin olen aina ennen allekirjoittanut poliisiasemalla tilaamisen yhteydessä. Jos nyr tilaan kortin, onko nimikirjoitus sama minkä olen aijemmin antanut siellä vai saanko allekirjoitettua kortin kotona sillä uudella nimelläni? turha tässä on uutta korttia hakea jos nimmari siellä on väärä... Jos joku täällä tietäisi..?
Kommentit (2)
Poliisin sivuilla lukee että jos nimi on vaihtunut, vaatii henkilökortin hakeminen käynnin poliisin lupapalvelupisteessä tunnistettavana. Kannattaa varata aika etukäteen netistä, niin säästyy pitkältä jonottamiselta. Ilman varattua aikaa voi varsinkin kesäaikaan joutua istumaan aulassa jonottamassa useamman tunnin. :)
no ei ainakaan allekirjoitella kotona, koska se tulee painettuna siihen korttiin. soita sinne ja kysy