Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukama avattiin ensiavussa, paraneeko kauan???

Vierailija
29.06.2013 |

Apua auttakaa, mulla oli verenpurkauma pukamassa. Eli siis tuli ulos sellainen kova sinertävä patti. No se avattiin eilen lääkärissä, kertokaa te joilla on tällainen hematooma ollut että kuuluuko sen paisua takaisin??? En todellakaan halua mennä sinne taas ainakaan heti, jos siinä on mahdollisuus että turpoo toimenpiteen takia? Se toimenpide oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kamala etten uskalla enää mennä. Voiko toi patti siis täyttyä uudelleen verestä mutta tyhjenee sitten itsestään. Turvonneempi se on kun ennen toimenpidettä mutta kipu ei ole enää niin kova patissa. Siihen koskiessa kyllä sattuu.

Auttakaa! Hirveintä mitä tiedän. 2 vuotta sitten olin raskaana, tällaistakö tämä sitten on tästä eteenpäin ei oo mukavaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tosiaan kannattaa mennä sitten lääkäriin, en oo vaan koskaan kokenut niin pahaa kipua (ja kokemusta on keisarinhaavoista lähtien...). Pelottaa suorastaan ja lähinnä jos se tuska on ihan turha kun palaa takaisin. Vielä hetken siis odottelen jonkun kokemusta siitä, että olisikin sitten itestään pienentynyt jos on toimenpiteestä uusiutunut...

Vierailija
2/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä. mulla viilleettiin n.8 kertaa uudelleen kun aina umpeutui ja täyttyi uudelleen. Kannattaa kyllä mennä, ei välttämättä itsestään puhkea. Kipeä se on mutta kyllä se vielä paranee, voi kyllä viedä useita päiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele sitä ahkerasti, jotta haava pysyy auki niin kauan kuin verta tulee. Veri valuu ulos eikä kasaudu taas pukamaan.

Sanoisin että viikko menee. Yleensä sen verran saa saikkuakin.

Multa on avattu jotain 4 kertaa, helvettiähän se on, mutta pakko hoitaa.

Vierailija
4/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala,takuulla hoidan tästä lähin pukamani paremmin, etten joudu tuohon tilaan!

Vierailija
5/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! No niin hoidettu on taas. Voi ei voiko sinne vieläkin joutua... Kipu on ihan kamala, tällä kertaa tulin taksilla kotiin kun ei pystynyt edes leikkaussalista kunnolla kävelemään. Enää en kyllä vaan tähän pysty, on tosi kipee kun puudute lakkaa.

Joo kannattaa kyllä hoidattaa paremmin jos yhtään on raskauksissa pukamia tullut (ne ei lähde koskaan paitsi leikkaamalla). En ollut ennen eilistä koskaan kuullutkaaan, että tällaisiakin on vaikka pukama on tullutkin raskauden aikana. Itse lopetan ainakin kaiken epäterveellisen syömisen vaikka toisaalta syön nytkin todella terveellisesti. Perinnollisiä kuulemma eli en tiiä auttaako mikään elintapa kun vähän ehkä.

Niin joo ja tiedoksi, älkää samasta oireesta kärsivät KOSKAAN käyttäkö Microlaxia jos omaatte pukamia, omalla kohdallani tämä tila johtuu niistä.

Vierailija
6/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raskaus ole ainoa syy. Miehelläni oli sellainen veripukama aikoinaan. Sekin puhkaistiin  ja parani kyllä kerralla. Kipu oli kyllä helvetillinen.

Vierailija
7/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, kotiuduin tunti sitten ja nyt se pallo on taas ihan samanlainen. Eikö tiedossa ole mitään parempaa hoitoa, eihän tässä ole mitään järkeä kärsiä kovissa kivuissa ja ilmeisesti se patti tuli heti takaisin! Mun kipukynnys täyttyi kyllä tästä, en sitten tiedä oonko vaan kotona ja ihmettelen onko siinä ikuisesti...Kipeä se pattikin on mutta ei tosta availusta ole ollut hyötyä...

Vierailija
8/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Mun hematoomani aikoinaan ns. räjähti luonnollisesti itsestään. Eli päiväkausien sietämätön tuska ja jatkuva kipu helpotti kun turvonnut pukama posahti ulostamisen aiheuttaman paineen vuoksi. Sen jälkeen onneksi helpotti, vähän, ihonriekaleet löysin kylpyvadista jonkun haudehoitokerran jälkeen. Mitään jälkioireita en onneksi saanut.  

Jos olisin tiennyt saavani samanlaisen helpotuksen lääkäristä, olisin heti mennyt. Nyt kärvistelin päiväkausia täysin vuodepotilaana tietyssä asennossa maaten, söin särkylääkkeitä kipuun kuin karkkeja, voitelin takapuoltani erilaisilla voiteilla, käytin puikkoja ja ulostuslääkkeitä, annoin vesikylpyjä.... Olin siis täysin invalidisoitunut järkyttävän kivun ja jomotuksen vuoksi. Aivan kauheaa! Kannattaa mennä suosiolla lääkäriin!

Vierailija
9/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten hirveetä on ollu joskus kivikaudella... :/

Vierailija
10/11 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vaan että puudutus sattui ihan sikana. Paineen tunne hävisi nopeasti kun patti puhkaistiin. Lekuri sanoi että täytyisi pitää jotain tuppoa siinä päällä. Aina wckäynnin jälkeen huuhtelu ja istumakylpyjä välillä.

Vierailija
11/11 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa? Mä joudun olee töissä ton kanssa, lääkäri vaan sanoi että paperia housuihin. Koskee kyllä yhä muttei ihan niin paljon kun ennen puhkaisua ja vuotaa jatkuvasti ja se puristaminen oli kaameaa. =/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi