Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esirukouspyyntö?

Vierailija
29.06.2013 |

Ennen ajattelin, että on ihan outoa, että ihmisiä pyydetään rukoilemaan jonkun tuntemattoman puolesta. Nyt kun läheiselläni on vaikeuksia, joiden vuoksi olen itsekin aika rikki, olen miettinyt, että haluaisin että hänen puolestaan rukoiltaisiin. En ole itse edes kovin uskonnollinen ihminen, mutta silti olen tätä miettinyt. Mitä mieltä olette esirukouksesta? Uskotteko, että se todella voi auttaa? kenelle/minne pyyntö pitäisi välittää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt vaivaani apua Joh 14:13-14 ja Joh 16:23-24 ja Mark 11:24 mukaisesti koko sydämestäni uskossa. Nyt katsotaan toimiiko.

Vierailija
2/18 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin kerran tuttuni puolesta. Hän oli hyvin ahdistunut. Tunsin hengessäni että nyt hänen masennus on käsittelyssä.

Ajattelin voimakkaasti häntä rukoillessani.

Hällä oli olo parantunut samaan klonaikaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin rukoilla ystäväsi puolesta :) 

Netistä löytyy myös eri seurakuntien rukouspyyntö-lomakkeita. Voit halutessasi täyttää anonyyminäkin. 

Voit myös rukoilla itse, Jumala kuulee kyllä.

Vierailija
4/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae esirukouspyyntö tai -palvelu netistä. Itse käytän monenlaisia, suosittelen! :)

Vierailija
5/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle kakkonen vastauksestasi. Ja kiitos jos rukoilet... Toivon läheiselleni ystäviä ja itseluottamusta, pääsemistä irti masennuksesta ja ahdistuksesta. Yritän kyllä itsekin rukoilla, mutta jotenkin en osaa... hoen vain samoja lauseita... Mutta kiitos että sinä rukoilet.

Vierailija
6/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esirukous voi auttaa sinua hetkellisessä mielenrauhan löytämisessä. Läheistäsi se ei auta, kuten ei muukaan huuhaa. Mieti mieluummin, mitä oikeasti voisit tehdä hänen ilokseen. Auta häntä vaikeuksissa vaikka osallistumalla arjen askareisiin ja opastamalla tilanteeseen sopivan avun hankkimisessa.

Vierailija
7/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen, mitä pyyntöön pitäisi kirjoittaa? Siis kuinka tarkasti kertoa, kenelle rukousta pyydetään ja miksi? Vai onko tälaisilla asioilla merkitystä? Oletko itse saanut apua? t.ap

Vierailija
8/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen, tuota kaikkea olen yrittänyt ja tehnyt. En vaan tiedä, kuinka kauna enää jaksan ja auttaako sekään.. ei ainakaan tarpeeksi.

Vierailija
9/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rukoilin ystäväsi puolesta.

Rukouksen ei tarvitse olla mikään hieno ja taitavin sanankääntein muodostettu, vaan voit kertoa Jumalalle huolesi, murheesi, ilosi, kiitoksesi, ihan sellaisessa muodossa kuin ne sydämeltäsi tulevat. Jumala kyllä kuulee jokaisen rukouksen.

Vierailija
10/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kasi. Alkoi ihan itkettää, kun on ihmisiä, jotka välittää ja haluaa toisille hyvää, vaikkei tunnekaan... Harvoin tällaista kohtaa.

Vierailija
11/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:27"]

Kolmonen, mitä pyyntöön pitäisi kirjoittaa? Siis kuinka tarkasti kertoa, kenelle rukousta pyydetään ja miksi? Vai onko tälaisilla asioilla merkitystä? Oletko itse saanut apua? t.ap

[/quote]

voi laittaa ihan vain, että rukoilisitteko erään henkilön tai ystävän/ tms puolesta. Hänellä on yksinäisyyttä, masennusta, ahdistusta jne

omaa nimeäsi tai nimimerkkiäsi ei tarvitse laittaa perään.

Rukouspyyntöihin ei ole syytä laittaa nimiä, ainakin jos ne ovat julkisia.

Vierailija
12/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kuulee aina, kun häntä rukoillaan Jeesuksen nimessä. Tää tarkoittaa siis sitä, että häntä lähestytään hänen poikaansa Jeesukseen turvaten. Joskus nuorempana pyysin ns kaikkea hyvää ja kivaa Jumalalta menemällä suoraan hänen luokseen ilman Jeesusta, mutta en saanut rukousvastauksia. Mutta sitten kun aloin rukoilla Jeesuksen nimessä, alkoi niitä tulla. Aika hienoa - olin tosi yllättänyt ja tuli rauhakin sydämeen. Kuolemanpelko meni pois.

Vierailija
13/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, mitä käytännössä tarkoittaa, että rukoillaan Jeesuksen nimessä? Pitääkö se vaan sanoa? Ei kai Jumala niin muodollinen ole. Kysyn tätä ihan vilpittömästi, kun en tiedä. Kiitos vastauksestasi.

Vierailija
14/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:27"]

[/quote]

Olen saanut apua! Varsinkin sairastelutilanteissa ja nuutenkin elämän johdatuksessa. Uskon täysin rukouksen voimaan. Voin itsekin rukoilla! Siihen pyyntöön voi laittaa niin suppeasti kuin yksityiskohtaisempaakin tietoa. Mutta tietenkään ei tarvitse kenenkään yksityisasioita alkaa paljastamaan. Joskus voi tarvita nimimerkkiä, mutta se voi olla mikä vaan. Joihinkin tarvitsee sähköpostiosoitteen mutta sellaisiin en ole itse laittanut. Rohkeasti vaan! :) Niin kuin monet sanoo, siinä ei mitään menetä jos kokeilee, mutta hyöty voikin olla hyvin suuri! Kaikkea hyvää ap! :)

Vierailija
15/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:27"] Kolmonen, mitä pyyntöön pitäisi kirjoittaa? Siis kuinka tarkasti kertoa, kenelle rukousta pyydetään ja miksi? Vai onko tälaisilla asioilla merkitystä? Oletko itse saanut apua? t.ap [/quote]   Olen saanut apua! Varsinkin sairastelutilanteissa ja nuutenkin elämän johdatuksessa. Uskon täysin rukouksen voimaan. Voin itsekin rukoilla! Siihen pyyntöön voi laittaa niin suppeasti kuin yksityiskohtaisempaakin tietoa. Mutta tietenkään ei tarvitse kenenkään yksityisasioita alkaa paljastamaan. Joskus voi tarvita nimimerkkiä, mutta se voi olla mikä vaan. Joihinkin tarvitsee sähköpostiosoitteen mutta sellaisiin en ole itse laittanut. Rohkeasti vaan! :) Niin kuin monet sanoo, siinä ei mitään menetä jos kokeilee, mutta hyöty voikin olla hyvin suuri! Kaikkea hyvää ap! :)[/quote]

Ja olin siis tuo kolmonen jolta kysyit, selvennykseksi.

Vierailija
16/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset 13 :)  t.ap

Vierailija
17/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin rukoilla. Jumala kuulee kyllä. <3

Vierailija
18/18 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2013 klo 00:42"]

11, mitä käytännössä tarkoittaa, että rukoillaan Jeesuksen nimessä? Pitääkö se vaan sanoa? Ei kai Jumala niin muodollinen ole. Kysyn tätä ihan vilpittömästi, kun en tiedä. Kiitos vastauksestasi.

[/quote]

Kiitos kysymyksestä. Mielellään kerron, miten tämä on minulle avautunut. Ajattelen sen näin: minä pieni ihminen olen täällä maan päällä rukoilemasa. Suuri Jumala on taivaassa, ajattelen siis häntä toivoen hänen kuulevan, kun rukoilen. Jeesus on ikäänkuin tie maasta taivaaseen, sinne Jumalan luokse. Menen siis rukouksessa tätä tietä pitkin Jumalan luokse. Menen turvallisin mielin, koska Jeesushan oli ihminen (ymmärtää ihmiselämää ja minun heikkouksiani), mutta hän on myös Jumalan poika (ymmärtää Jumalan eli Isänsä mielen). Eli hän Jeesus on ikäänkuin välittäjä - tai minun esittelijä - kun menen tapaamaan rukouksessa Jumalaa taivaaseen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme