Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermot poikapuoleen

Vierailija
28.06.2013 |

Arghhh... Menee hermot poikapuoleen. Ja menisi hermot, vaikka olisi oma poikakin. Meillä on viikonloppuna sukujuhlat, joissa juhlitaan sukulaispariskunnan molempien osapuolten pyöreitä vuosia ja pojatkin (parikymppiset) halusivat lähteä mukaan. Päätin, että en ala hösäämään heidän vaatteitaan, aikuisia kun jo ovat, mutta sen sanoin, että puhtaat vaatteet pitää olla. Ja tänään herra ilmestyy paikalle likaisissa farkuissa ja läpikuluneesa T-paidassa. Sanoin, että farkut ehtii vielä pestä, kun huomenna vasta lähdetään, ja nyt herra on nokka nyttyrällä.  minusta olisi kunnioittavaa päivänsankareita kohtaan, että olisi edes puhtaat vaatteet. :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane poikien isä asialle ja käske opettaa hyviä  tapoja.

Vierailija
2/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittänyt olen, mutta kun hän vain vetäytyy takavasemmalle. On varmaan kivempaa olla mukava mies kuin ottaa tilannetta haltuun, vaikka voisihan sitä olla mukava käytöstapoja opettaessaankin. Minusta vanhemmilta on karhunpalvelus, jos ei opeta lapsilleen ihmismäisiä tapoja, ja myös vaadi niitä tarvittaessa. Mutta meidän poikien kohdalla ollaan kyllä hiton paljon myöhässä - about 20 vuotta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kauppaan ja uudet vaatteet kaupasta.

Vierailija
4/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kolmas aikuinen heitä kasvattamassa. Opeta nyt ihmeessä, että juhlapukeutuminen ei tarkoita likaista T-paitaa. Sitten lähetät pojan hakemaan puhdasta paitaa tai kaivat sellaisen isänsä kaapeista. Ei äitipuolten ja isäpuolten tehtävä ole sysätä kasvatusastuuta biologiselle vanhemmalle.

Vierailija
5/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan eri mieltä kuin edellinen. Älä ota stressiä poikapuolesi pukeutumisesta, varsinkin jos hän on jo aikuinen! Hänen oma häpeänsä, ehkä hänen vanhempiensakin, mutta ei äitipuolen. Älä ota vastuuta asioista, jotka eivät kuulu sinun vastuullesi!

Vierailija
6/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jatkan: olisiko joku mies näkemässä vaivaa ja yrittämässä selittää uuden puolisonsa tyttärelle puolison edellisestä liitosta, miksi minihame ei ole asiallinen asu sukujuhliin? Todellakaan ei. Älkää naiset ottako koko maailman lapsia harteillenne!

Vierailija
7/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei lähde mukaan ellei ole asiallisia vaatteita. Siinä voi ne mukaan haluamiset unohtaa jos kiinnostusta on noin vähän. Ja jos meinaa lähteä sittenkin, niin saa tulla ihan,omilla kyydeillään, eri porukassa ja edustaa ihan itseään siellä.

Vierailija
8/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Eh, jos poika on parikymppinen, niin saa itse päättää missä vaatteissa tulee mukaan. Omapa on häpeänsä.

Vierailija
9/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meillä ainakin neuvotellaan pukeutumisesta ennen juhlia. Sääntönä on ollut, ettei likaisia tai rikkinäisiä vaatteita sovi pukea toisten juhliin. Kaikki muu käy: puhtaat tummat farkut tai kesäiset puuvillahousut ja siisti paita. He ovat oppineet itsekin pohtimaan, mikä sopii ja mikä ei, koska pukeutumiseen on kiinnitetty aina huomiota.

Kuka sille nuorelle opettaisi pukeutumista, jollei äitipuoli, kun omat vanhemmat luistavat kasvatusvastuustaan? On hyvä, että ap viskasi farkut pesukoneeseen ja  puhui puhtaan paidan tärkeydestä. 

Olen ehkä hieman jäävi sanomaan mielipiteeni, sillä minulla on ainoastaan omia, ihan itse synnyttämiäni lapsia. 

Vierailija
10/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee just hermot poikapuoleen, tosin ikävää vasta 5v. Meillä herkkäuninen vauva yrittää nukkua ja yks vaan mölisee ja huutaa koko ajan. Sata kertaa on sanottu, että nyt HILJAA, kun vauva nukkuu, mutta ei. Älämölö sen kuin jatkuu, ihan kuin jonkun vähämielisen kanssa toimisi, hitto vie. Muutenkin aina pitää puhua huutamalla. Sietämätöntä, mutta äidiltä sekin on tietysti opittu.

Vierailija
11/11 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v on aikuinen ja vastaa omasta pukeutumisestaan. Jos farkut on likaiset ja paita rikki, ei se ole minun ongelmani. Tosin meillä ei ikinä noin kävisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi