Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinulle ns. pitkä työmatka?

Vierailija
28.06.2013 |

Tuli mieleen kun aiemmassa ketjussa joku valitti suuntaansa 20 km:n työmatkaa pitkäksi.

Itselläni on tällä hetkellä työmatka 25 km/suunta, ja se on aika normaali ajomatka. Sen voisin kulkea myös julkisilla, mutta työmatka-aika pitenisi 20 minuutista tuntiin. 

Lyhimmillään mulla on työmatka ollut 1,5 km, pisimmillään 55 km/suunta.

Olen siis vain utelias gallupisti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joku yli 7 km olis aika pitkä, en omista autoa. Autolla matka joka kestää yli puoli tuntia tuntuisi pitkältä.

Vierailija
2/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ideaalimaailmassa työmatkani olisi sellaisen korkeintaan 15 minuuttia ja kaikki siitä eteenpäin tuntuu pitkältä. Mutta reaalimaailmassa nykyinen 2 tuntia suuntaansa on ehdottomasti aivan liian pitkä, ja tunnin työmatka olisi siinä kipurajalla. (Mutta pätkätyö ja pieni palkka, niin ei oikein pysty säästämään edes muuttoa varten. Ja kalliiksi tulisi muuttaa monta kertaa vuodessa jokaisen uuden pätkän takia...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mittaan työmatkani ajassa. Jos on yli puoli tuntia omalla autolla, niin on mielestäni pitkä matka. 20 km esim. pks ruuhkassa voi hyvinkin kestää yli puoli tuntia. Toisaalta olen itse ajanut 10 vuotta 20 km työmatkaa pääkaupunkiseudulla 15 min ajassa.

Oleellista ei ole siis minusta matka vaan menetetty vapaa-aika.

Vierailija
4/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mittaan ajassa. Asun Helsingissä ja työmatkaan menee hyvällä onnella 30 min, mutta normaalisti 40-45 min. Jonkin ongelman takia (vars. talvella) voi helposti venyä tuntiin. Mielestäni on liian paljon.

Toisaalta, jos matka vähenisi vaikka 20 minuuttiin, mutta joutuisin ostamaan seutulipun Vantaalle, en ehkä kuitenkaan vaihtaisi työtä. Pienestä palkastani en halua maksaa nykyistä enemmän matkakuluja.

Vierailija
5/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työmatka suuntaan lähes 50km, eli kehyskunnasta Helsinkiin. Ihan ok. Moni tuttu ajaa lapissa 100km suuntaansa, se on jo mielestäni aika paljon VAIKKA liikennettä ei olekaan paljoa

Vierailija
6/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yli vartin työmatka autolla on pitkä. Julkisilla saa mennä tunti, että on "liian pitkä".

Nyt 15min autolla, 20min ruuhka-aikaan, 45min pyörällä. Kävellen liian pitkä kuljettavaksi. 

Vierailija
7/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä eikä mulla ole autoa, ja kuljen reilun 10 km:m työmatkani julkisilla. Aikaa menee yleensä 35 minuuttia. Ihan ok, mutta ihanteellinen työmatka olisi tietysti alle 2 km :) Työmatkan pituudella kilometreissä ei ole kauheasti väliä, jos vain on hyvät yhteydet, mutta yli tuntia en haluaisi matkaan käyttää. Jos kyseessä olisi joku aivan unelmatyö, voisin kestää 1,5 tunnin matkan, mutta varmaan aika pian edessä olisi muutto. 

Vierailija
8/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 minuutin matka on pitkä. Itselläni on tällä hetkellä yli 60 km matkaa, aikaa siihen menee kesäkeleillä tunti. Se on minusta aika pitkä matka.

Vierailija
9/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yli 20 min autolla alkaa olemaan kipurajalla. Olen yrittäjä ja matkoista ei makseta, vaan ne ovat menetettyä työaikaa. Onneksi suurin osa asiakkaista on 1-10 min matkan päässä ja kauempana samassa suunnassa olevat yritän niputtaa samoille päiville.

Vierailija
10/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työmatka on pitkä, jos menee yli 45 min pyörällä. Autoton olen. Niin ja nykyinen työmatka on n.25 min pyörällä,

Vierailija
11/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3 kilometriä

Vierailija
12/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 kilometriä suuntaansa. 2 km ensin pyörällä, 9 km bussilla josta loput toisella bussilla. Matkaan menee noin 2 tuntia, illalla toinen mokoma. Ehdinpä ainakin levätä matkan varrella. 

Vierailija
13/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin oleellisinta on se aika mikä menee työmatkaan kaikkinensa.

Olen asunut maalla missä busseja kulki harvoin, joskus bussi oli aika paljonkin myöhässä jne. Nykyään asun kaupungissa ja busseja menee "koko ajan" kodin ja työpaikan välillä, ei tarvitse montaa minuuttia bussia pysäkillä odottaa (vaikka ei olisi aikatauluja katsonut vaan mennyt suoraan pysäkille). Lisäksi pysäkit ovat sekä kovin että työpaikan lähellä, niille kävelee parissa minuutissa (joskus pysäkille voi olla pitkä matka).

Bussimatka kestää ruuhka-aikana jopa 30min, mutta onneksi liukuva työaika mahdollistaa sen ettei minun tarvitse ruuhkabusseilla kulkea, n.15min menee työmatkaan per suunta aikaa. Minusta tuo on kohtuullinen aika, oma auto ei juuri nopeampi olisi, ja suhteessa bussikortti vs. auto on huomattavasti edullisempi tapa kulkea.

Vierailija
14/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä PK-seudulla täytyy matkaa ajatella enemmän ajassa kuin kilometreissä joten pitkä työmatka on minusta 1h.

Vierailija
15/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatka on yli 10 km, menee hankalaksi, kun ruuhkat hidastaa matkantekoa meillä päin pahasti.

Vierailija
16/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? Kyllä näitä kilometriensä ilmoitelijoita vaan riittää.Mistä me muut voidaan tietää kenen10 km matkaan menee 15 minuuttia ja kenen 45 minUuttia.

Vierailija
17/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 minuuttia ovelta ovelle on ehdoton maksimi, mihin suostun. En halua tuhlata niukkaa vapaa-aikaani työmatkoihin. Kävellen ja pyöräillen saa sentään liikuntaa, mutta autolla ja julkisilla kulkeminen on elämän hukkaamista par excellence.

Nykyään on 10 minuutin kävelymatka töihin Aleksille, mikä on varsin sopiva. :)

Vierailija
18/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sitten jos ei pysty kävelemään tai pyöräilemään sitä tarvittaessa melkein säässä kuin säässä. Erikseen tosipitkät kuten tunti junassa tai autossa.

Vierailija
19/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun eräässä eurooppalaisessa miljoonakaupungissa, ja mittaa myöskin työmatkan ajassa, kilometrimäärällä kun ei yksin ole mitään merkitystä. Yli tunnin työmatka suuntaansa alkaa olla jo vähän turhan paljon. Alle puoli tuntia olisi jo ideaali. Toisaalta on ihan kiva, että on jonkinlainen työmatka, jonka aikana voi siirtyä työmoodista kotimoodiin. Joku 5 minuutin kävelymatka olisi minulle kauhistus, en halua asua duunipaikallani. ;)

Vierailija
20/24 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 7 km on pitkä. Sen tai alle pystyy talvella reippaalla tuulella ollessaan kävelemään ja kesällä pyöräilee kepesti mennen tullen. Yli 12 km on niin pitkä, että pyöräilyynkin pitää asennoitua urheiluna. Yli 20 km on liian pitkä, ja vaatisi jo muitakin muutoksia arkeen (mm. sen, mistä saada liikuntaa, kun ei pyöräilekään enää tuntia joka päivä, haha)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi