Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika 3,5v haluaa olla JATKUVASTI sylissä!

Vierailija
28.06.2013 |

On kyllä reipas ja tosi oma-alotteinen, mutta samalla kunnon syliapina. Leikkii itsekseen sujuvasti pitkiäkin aikoja, mutta silti haluaa viettää aamut ja illat sylissä ja kiinni. Möyrii ja on ihan hirveän läheisyyden kipeä. Nukkuukin vieressä ja haluaa olla samalla tyynyllä ihan kainalossa.

No, ei se varmaan montaa vuotta enää tota harrasta ja mun pitää vaan kestää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaksi nuorinta lasta viihtyvät sylissä. Vieläkin kaipaavat syliä ja  äitiä yölläkin lähelle vaikka nuorempikin on jo 6v.

Itse koetan muistaa ottaa aina syliin jos on sopiva tilanne. Eli istun vaikka lasten kanssa katsomaan televisioa ja pyydän aina lapsia syliin jos eivät tule heti oma-aloitteisesti. Eli kun pyydän itse lasta syliin mahdollisimman usein kun se sopii minulle niin eivät ole sitten niin paljon pyytelemässä silloin kun se ei sovi minulle.

Ja meidän vieressä nukkuja haluaa vieläkin lähelle vaikka ikää on jo 8v.... Tosin ei enää joka yö.

Vierailija
2/4 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samanlainen sylissäistuja. Vanhempani sanoivat minua kuulemma maskotiksi tästä syystä. Minulla oli myös kova tarve päästä viereen nukkumaan vielä kouluikäisenäkin. Onneksi pääsin, ajatus yksin nukkumisesta tuntui ahdistavalta.

Ennen murrosiän alkamista tämä vieressä kyhnääminen jäi pois ja itsenäistyin. Itsenäistyin niin hyvin, että edes murrosiän vaikeina vuosina minulla ei ollut tarvetta tehdä asioita vain siksi kun kaikki muut tekee. Ja sama tyyli on minulla on vielä aikuisenakin. Kuuntelen mielelläni muiden ajatuksia, mielipiteitä ja teorioita ja valitse niistä ne jotka itsestäni kuulostavat hyviltä. Edelleenkään en tee asioita vain siksi 'että niin kuuluu tehdä' tai 'kaikki muutkin tekevät niin'.

Tämän halusin sanoa vain siksi, että et alkaisi pelkäämään että lapsi on koko loppuelämänsä ajan mahdoton takertuja eikä osaa itsenäistyä  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tässä istun iso poika sylissä vaikka haluaisin juoda kahvini rauhassa ja säästää tissini ja mahamakkarani runtelulta. Lapsi on siis toisaalta jo tosi itsenäinen ja reipas, mutta ehkä kompensoi tätä runsaalla läheisyydellä. Ei muuten mummilassa, isällään tai hoitopaikassa ikävöi (ainakaan näkyvästi) mua tai kotia. Ehkä se runsas läheisyys antaa juuri sen hyvän perusturvan :)

ap

Vierailija
4/4 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä, anna olla sylissä vaan silloin kun on mahdollisuus. Meillä mies ei anna samanikäiselle pojalleen eikä 5v toiselle pojalle ollenkaan syliä tai läheisyyttä... Joskus vanhempi lapsi pyytää syliin mutta mies ei aina välttämättä ota. Vähän säälittää. 

Minä muuten nukuin vielä kouluikäisenä välillä vanhempien välissä. Tai ainakin on sellainen mielikuva, että olin jo ala-asteella silloin. Meidän perheessä ei pahemmin läheisyyttä jaeltu ainakaan niin, että muistaisin siitä mitään. Itse haluan tässä tehdä toisin ja vauvaa (7kk) hellinkin jatkuvasti, ja toivon ja uskon että tapa tulee jatkumaan :) Mieskin kyllä pusuttelee vauvaa, mutta ei kai oikein osaa isompien lasten kanssa olla lähekkäin.