Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus - Rikkaat varastavat ja huijaavat

Vierailija
28.07.2020 |

Tällaista on aikoinaan tutkittu. Tutkimuksen yksi pointti on se, että rikkaat tuntevat muita harvemmin empatiaa. Tutkimuksen mukaan rikkaat ihmiset käyttäytyvät huomattavasti röyhkeämmin kuin köyhät.

Rikkaat varastavat ja huijaavat
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2012022815262150

"Liikennesääntöjen rikkominen, valehtelu, huijaaminen ja karkin varastaminen lapsilta on huomattavasti yleisempää rikkaiden kuin keskituloisten tai köyhien keskuudessa."

Esim. kalliimmilla autoilla ajavat tuntevat itsensä rikkaiksi ja muita paremmiksi ihmisiksi. Tutkimuksen mukaan kalliiden autojen kuljettajat rikkoivat liikennesääntöjä huomattavasti useammin kuin halpojen.

Raha ja rikkaus muuttaa ihmisen mulkuk$i.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"You don't 'make' money. You *take* money."

Vierailija
22/42 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"You don't 'make' money. You *take* money."

Luulin että tähdillä saa kursivoinnin tai lihavoinnin, ei sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuva kun pikkukaupungin varakkaimpiin kuuluva vanha nainen parkkeerasi autonsa suojatien päälle siksi aikaa kun kävi asioilla. Ihan lähellä paljon tyhjää parkkitilaa.

Vierailija
24/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus selvitti, miksi BMW- ja Audi-kuskit tuntuvat törttöilevän muita useammin statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuskeja

https://www.kaleva.fi/tutkimus-selvitti-miksi-bmw-ja-audi-kuskit-tuntuv…

Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi. Asian huomaa helposti liikenteessä, kun seuraa niitä kalliimpia autoja, joilla rikkaammat ajavat.

Vierailija
25/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee.

Rikkaat ovat rikkaita, koska rikastuvat helpommin ilman voimakkaita eettisiä arvoja, kokevat etuilun oikeudekseen ja kykenevät käyttämään kyseenalaisia strategioita, kuten voitonhalua toisille aiheutuvista negatiivisista vaikutuksista piittaamatta.

Vierailija
26/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voidaan ajatella että se on jopa tietyssä mielessä rikkauden edellytys :(

Totta kai on. Raharikkaat ovat aina saaneet rikkautensa kieroilulla ja toisten ihmisten selkänahasta.

Vierailija
27/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aina jankuteta, että köyhyys ajaa rikoksiin.

Itse asiassa (mätä) oikeuslaitos on rakennettu niin että rahalla voi ostaa kaiken oikeuden maailmassa... siksi köyhät tuomitaan ja rikkaiden rikokset eivät näyn missään... sama koskee rikkaiden lapsia, nämä voivat tehdä mitä tahansa ja pääsevät aina pälkähästä...

Vierailija
28/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus selvitti, miksi BMW- ja Audi-kuskit tuntuvat törttöilevän muita useammin statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuskeja

https://www.kaleva.fi/tutkimus-selvitti-miksi-bmw-ja-audi-kuskit-tuntuv…

Rikkaus muuttaa ihmisen itsekeskeiseksi mulkeroksi. Asian huomaa helposti liikenteessä, kun seuraa niitä kalliimpia autoja, joilla rikkaammat ajavat.

Se on totta. Totta on myös se, että nämä mulkerot sitten törttöilevät itsensä usein ruumishuoneelle, eli survival of the fittest.

Vierailija
29/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa (mätä) oikeuslaitos on rakennettu niin että rahalla voi ostaa kaiken oikeuden maailmassa... siksi köyhät tuomitaan ja rikkaiden rikokset eivät näyn missään... sama koskee rikkaiden lapsia, nämä voivat tehdä mitä tahansa ja pääsevät aina pälkähästä...

Juuri näin.

Vierailija
30/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatutkimus, kaikki tiesivät tuon tutkimattakin.

Vierailija
31/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla tilaisuus tekee varkaan. He varastavat koska voivat.

Köyhillä tilanne tekee varkaan. He varastavat koska heidän täytyy.

Voishan se narkkari lopettaa narkkaamisen ja mennä töihin. Pakko ei oo varastaa.

Ei sitten mieleesi ole tullut, että suuri osa narkkareista on erittäin hyvin toimeentulevia, ns. viihdekäyttöön kokaiinia jne käyttäviä ihmisiä. Jari Sillanpää tulee nyt ihan ensiksi mieleen.

Vierailija
32/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tippaakaan yllätyksenä. 50 vuoden elämänkokemuksella olen päätellyt saman jo aikaa sitten. Aina on tietenkin poikkeuksia, mutta pääosin noin. Alueensa varakkaimpien perheiden vesat voivat olla todella vastenmielisiä (toinen vanhemmistani on sellaisesta perheestä). Silmäni avautuivat kun menin yhteen taustaltaan työväenluokkaisen miehen kanssa. Ihan kuin varakkaiden ihmisten ei tarvitsisi kehittyä ihmisinä.

Vierailija
33/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaista en tiedä, mutta hyvätuloisia kupataan niin pahasti verotuksen muodossa että ei ole ihmekkään että aiheuttaa vastareaktion. Itse suosin harmaata taloutta silmää räpäyttämättä ja käytän systeemiä maksimaalisesti hyväksi aina kun mahdollista. Pidän nykyistä verotusta lähinnä ryöstönä.

Vierailija
34/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas mutta minulla ei ole tarvetta sitä muille näyttää. Elän suht vaatimattomasti ja en tee itsestäni numeroa. Autot eivät ole ikinä kiinnostaneet pätkääkään.

Olen varani kerännyt itse ja siksi että olen halunnut kokeilla mihin omat lahjat riittävät. Lisäksi hoidan asiani järkevästi, kuten eaha-asiat.

Ehkä enemmän korreloi tuo näyttämisenhalu ja röyhkeys

Vierailija
35/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös valtioiden päämiehet yleensä ole aika rikkaita? Onhan heitäkin tämän tästä tuomiolla. Ainakin USAssa.

Vierailija
36/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras esimerkki huijaamisesta on 8% inflaatio - keksitty käsite -  jolla ei ole mitään tekemistä ihmisten köyhtymisessä vaan tuotteiden ja palveluiden hintoja / katteita on nostettu kymmeniä tai satoja prosentteja... sähköyhtiöt/suuryritykset/ keskusliikkeet ja pienemmätkin... on ollut liian helppo mennä inflaatio huijauksen ja Ukrainan sodan taakse näissä valtavissa korotuksissa... rikkaat siis huijaavat ja rikastuvat kun muut köyhtyvät...

Vierailija
37/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 jatkaa

Olen siis varsin hyvin toimeentulevasta perheestä ja minulla on yllätyävän sympaattisia sisaruksia, mutta ne tyypit jotka nousevat avioliiton kautta alemmasta tuloluokasta ylempään no ovat aika hurjia tyyppejä nekin. Itse olen tehnyt siirtymän alaspäin, mutta tuntuu niin hyvältä kun ympärillä olevat ihmiset ovat mukavia.

Vierailija
38/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 jatkaa

Olen siis varsin hyvin toimeentulevasta perheestä ja minulla on yllätyävän sympaattisia sisaruksia, mutta ne tyypit jotka nousevat avioliiton kautta alemmasta tuloluokasta ylempään no ovat aika hurjia tyyppejä nekin. Itse olen tehnyt siirtymän alaspäin, mutta tuntuu niin hyvältä kun ympärillä olevat ihmiset ovat mukavia.

Sisarukset voivat olla sympaattisia sinun seurassasi mutta jonkun köyhemmän seurassa jotain ihan muuta. Olen nähnyt sen niiiiin monta kertaa.

Vierailija
39/42 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat sellaiset, jotka ovat lapsena olleet köyhiä, mutta ovat aikuisiällä rikastuneet.

Ns. wanhan rahan rikkaat eivät välttämättä edes tajua olevansa mitenkään erityisen rikkaita. Usein he eivät tarkoituksella "näytä rikkaalta".

Kun taas omalla työllään tai huijauksillaan rikastuneet haluavat näyttää koko maailmalle, että nyt on sitä mitä köyhät rahaksi sanoo. 

Vierailija
40/42 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

32 jatkaa

Ai joku muukin on tämän huomannut? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi