Ruotsalainen Viktoria sai burnoutin, lopetti työt ja ryhtyi vanhan ajan kotirouvaksi: "Tämä on sitä, mitä minä tahdon"
Naisten paikka on kotona!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsalainen-viktoria-sai-burnoutin…
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin asiattomaksi. Ei täytä intersektionaalisen feminismin vaatimuksia.
Itse asiassa täyttää.
Naisen paikka on kotona :´D Jep, toki vaikkapa Suomessa, jossa kaikki on kallista, monikin mies haluaa ja kykenee elättämään vaimonsa ja perheensä ja rahaa jää vielä ylikin vaimon eläkkeen maksamiseen. Anna kun arvaan, sä teet usein myös avauksia lompakkoloisista?
Unelmaelämähän tuo olisi. Epäröimättä jäisin samantien, jos olisi taloudellisesti mahdollista.
Siinä yksi hyvä esimerkki naisesta jolle on valehdeltu.
https://www.centerkvinnorna.se/nyheter/nyhetsarkiv-2019/2019-08-15-allv…
Vaihtoi sairaanhoitajan työt kodinhoitajan ja somevaikuttajan duuniin. Sou?
Olisihan se unelma pystyä jäämään kotiin. Ei onnistu Suomessa.
Oliko sh vai ph, toimittaja ei ole osannut kääntää?
Vanhanajan kotirouva? Eli lämmittää pesuvedet puilla, tekee nyrkkipyykkiä, leipoo leivät itse, viljelee ruokansa itse...
Mites sitten, kun mies kyllästyy olemaan maksajana? Varsinkin, kun kolme lastakaan ei ole omia. Minä en ainakaan jaksaisi tuollaista hirveän pitkään.
Alkaako kuitenkin lopulta kuningattareksi, vai skippaako pestin tyttärelleen?
Minäkin olen kotirouva. Ai niin, unohdin että minä teenkin duunia tietokoneen ääressä kotona (kuten tuokin kotirouva, ellei hän sitten karkaa kahvilaan muotoilemaan postauksiaan)
Miksi ihmeessä kaikesta on pakko vääntää joko-tai kysymys ja tunkea sekaan moralismia ja mustavalkoista vakaumusta? Voisin olla sekä kotirouvana, että työäitinä, sehän riippuu siitä, riittävätkö rahat, paljonko on muuta elämää kodin ulkopuolella, onko reilu puoliso, vai kenties kauhea päällepäsmäri jne. Tai onko työ vaivan arvoista, riittääkö palkka, viekö stressi myös terveyden, kärsiikö perhe-elämä liikaa jne.
Oma valintani, osin pakonkin edessä, on työssäkäynti. Toimeentulo on yksinkertaisempaa kun saa palkkaa, kotirouvana pitäisi osata kaikki sentinvenytyskeinot niinkuin kunnon martta. Ja lastenkasvatus nykypäivänä on vaativampaa kuin joskus 50-luvulla. Samanaikainen työnteko kotona ja lasten asianmukainen opetus ei ole ainakaan helppoa. Kotityö sisältäisi ruoanlaittoa alkeista, tarjousten perässä juoksua, kirpputorin koluamista, jatkuvaa ruoanlaittoa sekä siivousta, sillä lapset sotkevat ja syövät koko ajan kotona ollessa. Ulkona ei ole muita lapsia leikkimässä, vaan lapset nyhjäävät siinä helmoissa alvariinsa. En niin paljoa siitä diggaa, töissä käyminen on vaan niin paljon helpompaa.
Mutta jotkut ovat lahjakkaita huomioimaan ja opettamaan lapsia siinä omien hommien lomassa, ruoanlaitto yms. ovat iloa ei vaivaa jne. Sellaisillehan tuo sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vanhanajan kotirouva? Eli lämmittää pesuvedet puilla, tekee nyrkkipyykkiä, leipoo leivät itse, viljelee ruokansa itse...
Tuo kuulostaa maatalon emännältä ja se on työ. Kotirouvalla olisi ollut palvelusväen tuota varten.
Ilmoitin asiattomaksi. Ei täytä intersektionaalisen feminismin vaatimuksia.