Miksi jotkut miehet notkuvat huoltoasemilla koko lomansa?!
Itse olen huoltoasemalla töissä ja joka kesä tulee sama ilmiö: sellaisia 50v+ miehiä, jotka tulevat aamupäivästä ja kuluttavat TUNTEJA aikaa siellä kahvitellen ja veikkauksen pelejä pelaten. Nyt pelikoneet on kiinni, mutta yleensä he myös naputtelevat niitä tuntikaupalla. Välillä käydään jututtamassa sitä kassamyyjää ja kerrotaan tarinoita sieltä ja täältä. Sitten ne syövät siellä ja ehkä jossain välissä iltapäivää käyvät jossain, ehkä kotonaan. Mutta viimeistään iltakuudelta palaavat takaisin ja taas vietetään tunnteittain aikaa siellä huoltiksella.
Sitten kun jäävät eläkkeelle, niin tekevät tätä samaa myös muuten kuin lomillaan. Mutta eikö ihan oikeasti ole mitään parempaa paikkaa viettää lomansa, kuin huoltoasema??
Kommentit (11)
Johtaja Veijo Esso on henkilökohtainen tuttava.
Ennen oli matkahuollon baareja ja pieniä huoltsikoita missä nuo ns. Kylänäijät kuluttivat aikaa.
Nyt on kaikki lopetettu.
Tuohan on hyvä paikka viettää aikaa.
Pitkät aukiolot, sateensuoja, kahvia, tekemistä, näkee ihmisiä.
Ap fuulaa.
Veikkauksen pelikoneet avattiin kaikissa kaupoissa, kioskeissa ja huoltiksillakin 15.7 klo 11.00
Terv. ÄRRÄN setä
Monilla pienillä paikkakunnilla ja kylissä ei ole mitään muuta kokoontumispaikkaa, jossa voisi nähdä ystäviä. Noissa näkee koko kylän ja kuulee viimeiset juorut.
Eipä silti, itse en ole koskaan huoltoasemien kahvioissa istunut, kun en ole sosiaalinen tässä mielessä.
Kuulostipa koskettavalta näin nuoremman miehen korvaan. Vanhoja kiltti miehiä jotka laiduntavat petroolinjakelupistettä. Eikä vieläkään nainen hyväksy heitä. Edes huoltoasemalle.
Ukkojen juorukerho. Nykyään on myös facebookin yv-ryhmiä, joissa juorutaan ja haukutaan.
ne maksaa kuule sunkin palkkasi. pitäisikö siellä olla asiakkaina vain nenärengasfeministilesboja?
Meillä tuo menee niin, että ensin kuskaavat ajokortittoman vaimonsa johonkin asioille ja sitten itse menevät sinne huoltikselle odottamaan. Kun rouva on käynyt kampaajalla, terveyskeskuksessa, apteekissa, kaupoissa, lähtee isäntä noutamaan rouvan ostoksineen ja kurvaavat kotiin.
Missä niiden pitäisi sun mielestä sitten viettää aikaa?