Käsisuihkulla huuhteleminen kakkoshädän jälkeen on perushygieniaa
Uskomatonta, että niin moni pyyhkii pelkällä paperilla, vaikka vesipesu on ylivoimaisesti tehokkain.
Kommentit (121)
No joo.. kaikilla ei ole samanlainen hygienia, mutta valitettavasti haju ei häviä pyyhkimällä. Jokainen tietää aromin mikä jää pesemättömän takamuksen jälkeen marketin pieneen vessakoppiin. Pesty ei haise, vaikka useammankin kerran pissalla kävisit.
Mulla on intiimipesuaine alapesuja varten, perusvoiteellakin voi pestä. Ei kuivata ihoa, hoitaa kyllä. Ja kädet pestään luonnollisesti saippualla toimituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No joo.. kaikilla ei ole samanlainen hygienia, mutta valitettavasti haju ei häviä pyyhkimällä. Jokainen tietää aromin mikä jää pesemättömän takamuksen jälkeen marketin pieneen vessakoppiin. Pesty ei haise, vaikka useammankin kerran pissalla kävisit.
Mulla on intiimipesuaine alapesuja varten, perusvoiteellakin voi pestä. Ei kuivata ihoa, hoitaa kyllä. Ja kädet pestään luonnollisesti saippualla toimituksen jälkeen.
Siis mihin tämä vessakoppihaju perustuu?
Olen pitänyt itsestään selvänä, että kaikki pesevät takapuolensa kakkostoimituksen jälkeen ensin paperilla pyyhittyään.
Miten voi olla niin vaikeaa käyttää käsisuihkua? Ja pestä sen jälkeen kädet?
Samaa mieltä, mutta pöntön päällä en ala bideellä roiskuttamaan vettä. Käyn nopeasti ihan suihkussa pesemässä käsisuihkulla ja saippualla. Paljon siistimpää ja miellyttävämpää, ja Suomessahan pönttö on yleensä jo valmiiksi kylppärissä.
Itse pesen saippualla perseeni aina paskalla käynnin jälkeen. Pakko koska muuten kutiaa persereikä niin maan penteleesti.
Ja juu, oli ehdottoman välttämätöntä jakaa tämä yksityisasia teidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, naisethan käyttävät vessakoppia. Monen jäljiltä siellä haisee pesemätön takapuoli. En sitten tiedä perustuuko se tarkkaan hajuaistiin vai siihen, että on huonosti pyyhitty kenties aamulla kotona. Miehethän eivät käsittääkseni koppia käytä muuta kuin isossa hädässä. Ja ihan rehellinen p..kan haju on erikseen, se on "puhdas" haju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, naisethan käyttävät vessakoppia. Monen jäljiltä siellä haisee pesemätön takapuoli. En sitten tiedä perustuuko se tarkkaan hajuaistiin vai siihen, että on huonosti pyyhitty kenties aamulla kotona. Miehethän eivät käsittääkseni koppia käytä muuta kuin isossa hädässä. Ja ihan rehellinen p..kan haju on erikseen, se on "puhdas" haju.
Korjaan: ".... huonosti pyyhitty" piti olla " huonosti pesty/ jätetty pesemättä".
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta pöntön päällä en ala bideellä roiskuttamaan vettä. Käyn nopeasti ihan suihkussa pesemässä käsisuihkulla ja saippualla. Paljon siistimpää ja miellyttävämpää, ja Suomessahan pönttö on yleensä jo valmiiksi kylppärissä.
Vaikuttaa hankalalta, jos vatsa toimii muutamankin kerran päivässä. Siinähän joutuu riisumaan kaiken vaatteen alaosasta. Kastelukannuja on olemassa pitkällä, kapealla nokalla, mutta jos on esim. ylipainoa paljon, voi hygienian hoito olla vaikeaa.
Luin jo vuosia sitten ohjeen festareita varten: "ota bajamajaan mukaasi 1.5 l pullollinen lämmintä/ lämmennyttä vettä, jolla saat alapesun hoidettua kätevästi ja pysyt raikkaana koko festaripäivän". Käsisaippuaa tässä tapauksessa tietysti sen kaveriksi, mutta jatkuvasti käytettynähän saippualla on kuivattava vaikutus. Kotona kannattaa suosia intiimihygieniaan tarkoitettuja pesunesteitä. Välttyy kutinoilta!
Joku alapeukuttaa joka ei niin välitä alapesusta. Kyllä minunkin miesystäväni koki loukkauksena sen että pitäisi muka peseytyä ennen seksiä. Sitä ennen oli lakanatkin välillä p.skassa. Sanoi että "V..ttu mitä saivartelua". On entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsisuihkulla on kyllä lyhyet perinteet ja vain suomalainen ilmiö. Väitätkö tosissasi, ettei muualla maailmassa osata huolehtia perushygieniasta?
Jos asiaa tarkastellaan hygienian näkökulmasta, paperilla pyyhkiminen on paljon hygienisempään, kuin vedellä lotraaminen, sillä veden avulla pöpöt leviävät vain suuremmalle alueella ja ihopoimuihin.
Voit tehdä testin vaikka kämmenellä. Laita vaikka ketsuppia kämmenellä ja katso mikä lopputulos.
Paperilla ei saa pöpöjä pois. Vaikka levittäisi niitä pienelle alueelle, et saa niitä pois.
Kuuluuko niitä bakteereita saada peräaukosta pois? Onko se ylipäätään edes mahdollista?
Ei ja ei. Mutta paperilla et saa niin puhdasta jälkeä kuin vedellä. Eikä tule jarrutusjälkiä alushousuihin.
Minulla on pakarat alushousuja vasten, eikä prsreikä.
Vierailija kirjoitti:
Tietäen suomalaisten käsienpesutavat(tomuuden), on tämän suihkuttelun ja percn hinkkaamisen jälkeen tilanne se, että perc on puhdas ja kädet täynnä packapöpöjä vessasta lähtiessä. Hyi saasta.
Hauska ja kekseliäs tapa sinulla kirjoittaa 😄. Pese kuitenkin kädet saippualla aina vessareissun jälkeen ja vaadi sitä myös muilta. Nyt on koronan takia helppo muistuttaa toisiakin sen tärkeydestä!
Vierailija kirjoitti:
Joku alapeukuttaa joka ei niin välitä alapesusta. Kyllä minunkin miesystäväni koki loukkauksena sen että pitäisi muka peseytyä ennen seksiä. Sitä ennen oli lakanatkin välillä p.skassa. Sanoi että "V..ttu mitä saivartelua". On entinen.
Ugh, minulla samantapainen miesystävä. En halua häntä luokseni yöksi, sillä en halua likaa omaan sänkyyni. Tiedän, että pian minun on sanottava suorat sanat, mutta en ole kehdannut vielä. En voi ymmärtää, miten jollakin voi olla niin erilainen hygieniakäsitys, että pesulle meno on liian rasittavaa eikä haittaa ruskeat jäljet lakanassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt itsestään selvänä, että kaikki pesevät takapuolensa kakkostoimituksen jälkeen ensin paperilla pyyhittyään.
Miten voi olla niin vaikeaa käyttää käsisuihkua? Ja pestä sen jälkeen kädet?
Tämä voi olla niitä mysteerisiä vessa-asioita, joita itse tekee ja olettaa vaan muiden tekevän samalla lailla, koska niistä ei tule mieleenkään puhua muiden kanssa.
(Hei, pyyhitkö etu- vai takakautta? Minä pyyhin takaa)
Minä pesen käsisuihkulla sekä käytän
pakaroiden kuivaamiseen wc paperia. Käsisuihkua kun pitää reillä vettä menee sisään vaikka kuinka paljon. Kohta kun tuntuu paineen tuntua alavatsassa. Tässä kohti kannattaa edelleen istua pöntön päällä. Vesi suihkuaa kaaressa ulos. Tällätavalla huljutellen toistan muutaman kerran. Näin tulee puhtainta. Toisinaan otan sähköhammasharjan ja pesen sillä pyllyn sisältä päin se kutittaa ovelasti. Lopuksi jos kyseessä on treffeille lähtö pesen hampaat vielä tuon jälkeen. Näin ollen saanti on taattu.
Naisen pyllyntuoksu on aromikas ja kiihoittava juuri paskantamisen jälkeen. Kalu kovettuu jo ajatuksesta...
Vierailija kirjoitti:
Takapuoli rokahtuu!
.
.
.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3890351/kun-jokaisen-vessareissun-jalke…
Tietäen suomalaisten käsienpesutavat(tomuuden), on tämän suihkuttelun ja percn hinkkaamisen jälkeen tilanne se, että perc on puhdas ja kädet täynnä packapöpöjä vessasta lähtiessä. Hyi saasta.