Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on väärässä, minä vai mies?

Vierailija
28.07.2020 |

Oltiin lähdössä matkalle, piti herätä kello 6 jälkeen. Oma kännykkäni on rikki eikä meiltä löydy herätyskelloa, joten luonnollisesti pyysin miestä laittamaan herätyksen. Lupasi laittaa, lähdin itse nukkumaan miehen jäädessä katsomaan leffaa. Heräsin äsken, mies oli nukahtanut sohvalle. Herätettyäni hänet tultiin todenneeksi, ettei mies ollutkaan sitten muistanut laittaa herätyskelloa ja ollaan näin ollen sitten nukuttu tyytyväisinä pommiin, ja matka meni sitten sivu suun.

Molempia ottaa päähän ihan yhtä paljon. Kysyessäni mieheltä, miten näin on voinut päästä käymään, hän syytti minua siitä, että en ollut varmistanut että hän laittaa herätyskellon. Olisi kuulemma pitänyt varmistaa vielä ennen nukkumaan menoani, että onhan se hälytys nyt päällä. Todellakin harmittaa, etten näin tehnyt, mutta mielestäni ei ole minun tehtäväni varmistella, että aikuinen mies tekee lupaamansa. Varsinkaan noin yksinkertaisen homman kanssa, oletin vaan että mies laittaa kellon päälle samantien ja jatkaa sitten leffan katsomista.

Harmitus matkan väliin jäämisestä on luonut riitelyn- ja mökötyksensekaisen aamun. Itse olen sitä mieltä, että vastuu tästä on enimmäkseen miehen, mutta en jaksa riidellä aiheesta vaan haluaisin keskittyä selvittämään tilanteen ja keksimään jotain muuta mukavaa loman täytteeksi. Mies taas on kivenkovaa sitä mieltä, että minä olen syyllinen, kun en tullut suurin piirtein kädestä pitäen sitä herätyskelloa asettamaan.

Kai nyt aikuisen miehen voi odottaa kykenevän noin yksinkertaiseen tehtävään. Vai olenko täysin väärässä, onko vika minun? Vauva AV päättäkööt.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on jälleen kerran, miesvihaprovo.

Vierailija
22/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos pitäisi herätä klo 6 aamulla, laittaisin todellakin omaan puhelimeen herätyksen enkä luottaisi asiassa yhteenkään mieheen. Sen verran kokemusta on vuosien vartella siitä, ettei tällaisissa asioissa miehiin pysty luottamaan ollenkaan. Vika on tietysti tässä tapauksessa miehen, mutta ei miehet osaa myöntää olevansa väärässä. Alkaa nimenomaan tällainen naisen syyttely asiasta. Sama juttu toistuu jokaisessa muussakin asiassa, josta miehen pitäisi osata kantaa vastuu. Esim. jätät lapsen/koiran miehen hoitoon. Lapselle/koiralle sattuu jotain. Vika on sun, koska luotit mieheen. Näin tämä toimii. Jos jostain löydät miehen, joka ei käyttäydy näin, kannattaa pitää siitä tyypistä kiinni kaksin käsin.

Ihan yhtä vähän näissä asioissa voi naiseen luottaa, minä olen meidän perheessä se jolla nämä asiat on hallussa, vaimon varaan ei mitään heräämisaikoja kannata jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

No tehän heräsitte 6 jälkeen, ei avauksessa puhuttu mitään kuinka paljon 6 jälkeen piti herätä, 5 minuuttia vai 2 tuntia.

Vierailija
24/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei varmaan kiinnostanut koko reissu, sillä jos jotain odottaa innoissaan, niin luulisi huolehtivan, että herätykset ym. on kunnossa. Tai sitten hän on joku paapottava lapsi, joka kaipaa jatkuvaa muistuttelua mamilta. Kumpi vaan, niin miehen vika.

Vierailija
25/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies aloitus, luova.

Vierailija
26/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen moka. Ja mies tietää sen itsekin.

Vierailija
27/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, kenen syy se oli? Se oli Miehesi syyy, koska ei laittanut herätystä. Se oli sun syy, koska Et varmistanut että mies laittaa ja koska olit päästänyt oman luurisi rikkinäiseksi ja se oli teidän molempien syy koska ei ollut herätyskelloa talossa. Mikään syyttely ei kuitenkaan muuta tilannetta miksikään, joten se on ihan turhaa ja merkityksetöntä. Nyt vaan miettimään millä saa rahat takaisin ja mitä muuta voi tehdä.

Vierailija
28/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette molemmat syyllisiä, huolimattomia vässyköitä. Soittakaa nyt edes sinne lentoasemalle pääsisittekö seuraavaan koneeseen. Nyt koneet lentävät vajaana. Tehkää jotakin asian korjaamiseksi.

Missä kohtaa ap sanoi, että piti matkustaa lentokoneella?

Ehkä sellainen vaikutelma tulee siitä, että muunlaiselle matkalle voisi helpommin lähteä, vaikka alkuperäisestä suunnitelmasta myöhästyisikin. Vaikka seuraavalla junalla tai bussilla. Laivamatkakin menee sivu suun, jos myöhästyy. Mutta vaikka kylpylään nyt ehtisi vähän myöhemminkin, todennäköisesti. 

Mä taas oletin, että olivat laivalle lähdössä :) Luulisi, että jonkun kalliimman (=lento-) matkan peruuntuminen aiheuttaisi vähän enemmän kun vain harmistumista.

Vierailija
29/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, kenen syy se oli? Se oli Miehesi syyy, koska ei laittanut herätystä. Se oli sun syy, koska Et varmistanut että mies laittaa ja koska olit päästänyt oman luurisi rikkinäiseksi ja se oli teidän molempien syy koska ei ollut herätyskelloa talossa. Mikään syyttely ei kuitenkaan muuta tilannetta miksikään, joten se on ihan turhaa ja merkityksetöntä. Nyt vaan miettimään millä saa rahat takaisin ja mitä muuta voi tehdä.

Oma moka, ei rahoja saa takaisin sillä perusteella että nukkuu pommiin. Oli syy kenen hyvänsä.

Vierailija
30/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virhe on lähteä etsimään syyllistä. Todella huono pohja suhteessa osoitella toinen toistaan, että mitäs menit mokaamaan. Vahinkoja sattuu ja piste. Jaatte joka tapauksessa harmin tunteen ja olette ihan samassa liemessä. Anteeksi pyytäminen puolin ja toisin antaisi parhaimmain pohjan keksiä uutta kivaa tekemistä kuin jymähtää märehtimään sitä, mitä tapahtui.

Onpa kyse miehestä tai naisesta, niin osa meistä ihmisistä on vaan hemmetin hajamielisiä. Se herätys voi vaan jäädä, joten se osapuoli joka suhteessa on vahvempi organisoimaan voi vahtia vieressä että se herätys todellakin laitetaan päälle. 

Minä olen niin lahjakas unohtamaan aivan kaiken, että ennen kuin riitelemme mieheni kanssa kuka on syypää minä myönnän heti ja pyydän anteeksi. Käytän vanhanaikaisia muistilappuja, joita ripottelen ympäri asuntoa.

Vierailija
31/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mokasi kun ei laittanut herätystä ennen kuin oli uninen.

Mutta sitä vähän mietiskelin, rikkoutuiko ap:n puhelin juuri ennen matkaa vai olisiko hänellä ollut aikaa hankkia edes halpa herätyskello kaiken varalta herättämään kuudelta? Yksi puhelin ei muutenkaan riitä, jos on tärkeää herätä ajoissa.

Vierailija
32/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen moka tietenkin ja on outoa häneltä edes yrittää syyttää sinua. Miksi ylipäänsä heräämisen pitäisi olla sinun vastuullasi? Onko mies holhottava muutenkin? Lähtökohtaisesti en voisi kunnioittaa tuollaista mieslasta, vaan olisi pakko erota ihan siksi, että en voisi olla suhteessa muuta kuin kypsään ja luotettavaan täysivaltaiseen aikuiseen.

Vierailija
33/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kuulostaa kovin saamattomalta tuollainen "mies".

Kai tuollaisessa tilanteessa pitäisi itsekin älytä laittaa kello/puhelin herättämään.

Ja jos vielä toinen muistuttaa ja itse sen lupaa, niin vieläkö pitäisi tulla varmistamaan, että kai nyt varmasti muistit? Aika tossu äijäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi