Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on väärässä, minä vai mies?

Vierailija
28.07.2020 |

Oltiin lähdössä matkalle, piti herätä kello 6 jälkeen. Oma kännykkäni on rikki eikä meiltä löydy herätyskelloa, joten luonnollisesti pyysin miestä laittamaan herätyksen. Lupasi laittaa, lähdin itse nukkumaan miehen jäädessä katsomaan leffaa. Heräsin äsken, mies oli nukahtanut sohvalle. Herätettyäni hänet tultiin todenneeksi, ettei mies ollutkaan sitten muistanut laittaa herätyskelloa ja ollaan näin ollen sitten nukuttu tyytyväisinä pommiin, ja matka meni sitten sivu suun.

Molempia ottaa päähän ihan yhtä paljon. Kysyessäni mieheltä, miten näin on voinut päästä käymään, hän syytti minua siitä, että en ollut varmistanut että hän laittaa herätyskellon. Olisi kuulemma pitänyt varmistaa vielä ennen nukkumaan menoani, että onhan se hälytys nyt päällä. Todellakin harmittaa, etten näin tehnyt, mutta mielestäni ei ole minun tehtäväni varmistella, että aikuinen mies tekee lupaamansa. Varsinkaan noin yksinkertaisen homman kanssa, oletin vaan että mies laittaa kellon päälle samantien ja jatkaa sitten leffan katsomista.

Harmitus matkan väliin jäämisestä on luonut riitelyn- ja mökötyksensekaisen aamun. Itse olen sitä mieltä, että vastuu tästä on enimmäkseen miehen, mutta en jaksa riidellä aiheesta vaan haluaisin keskittyä selvittämään tilanteen ja keksimään jotain muuta mukavaa loman täytteeksi. Mies taas on kivenkovaa sitä mieltä, että minä olen syyllinen, kun en tullut suurin piirtein kädestä pitäen sitä herätyskelloa asettamaan.

Kai nyt aikuisen miehen voi odottaa kykenevän noin yksinkertaiseen tehtävään. Vai olenko täysin väärässä, onko vika minun? Vauva AV päättäkööt.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole oikeasti väliä kuka on oikeassa ja kuka väärässä tämmöisissä asioissa, eihän sille asialle enää mitään voi. On ymmärrettävää, että nyt harmittaa, mutta ei se siitä muuksi muutu, että saadaan sovittua, että kumman vika se oli enemmän. Kumpikin olisi voinut olla huolellisempi. Jos elämän käyttää siihen, että syyllisyyksiä ja vikoja lasketaan ja luetellaan, niin siihen se sitten rattoisasti kuluukin. 

Vierailija
2/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vika. Ihme juttu, jos ei noin yksinkertaista asiaa osaa/muista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemmat syyllisiä, huolimattomia vässyköitä. Soittakaa nyt edes sinne lentoasemalle pääsisittekö seuraavaan koneeseen. Nyt koneet lentävät vajaana. Tehkää jotakin asian korjaamiseksi.

Vierailija
4/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vika todellakin, mutta ei se nyt asiaa miksikään muuta.

Näen kyllä itseni samassa tilanteessa, nukahdan usein sohvalle ja moni iltaan jätetty asia jää tekemättä. Kyllä silti pitäisin omana vikanani moista mokaa.

Toivottavasti keksitte lomaan jotain muuta tekemistä.

Vierailija
5/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette molemmat syyllisiä, huolimattomia vässyköitä. Soittakaa nyt edes sinne lentoasemalle pääsisittekö seuraavaan koneeseen. Nyt koneet lentävät vajaana. Tehkää jotakin asian korjaamiseksi.

Missä kohtaa ap sanoi, että piti matkustaa lentokoneella?

Vierailija
6/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Porvoosta ome tarvetta edes matkustaa. Kenellä ei nykypäivänä ole jotain vanhaa kännykkää pöytälaatikossa, johon laittaa herätys?

Vierailija
7/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies muutenkin paapottava lapsi? Jos on, niin yhteinen moka (se ettei mies laittanut ja sinä et varmistanut). Jos mies pystyy normaalisti vastaamaan tuollaisista pikkujutuista itsenäisesti, niin miehen moka. Pelkästään sinun syyksi tuota ei mitenkää saa.

Vierailija
8/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vika tietysti. Tosin luulisi sinun jo tienneen miehen epäluotettavuuden (on epäilemättä muutoinkin tällä tavalla perseillyt) eli että olisit osannut varmistaa hälytyksen päällelaiton. Ennen tärkeitä herätyksiä kannattaa muutenkin tehdä varmistus eli molemmille kello soimaan. Eikö ollut edes tablettia, jossa hälytys olisi toiminut?

Vierailija
9/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ap sanoi, että piti matkustaa lentokoneella?

Ehkä sellainen vaikutelma tulee siitä, että muunlaiselle matkalle voisi helpommin lähteä, vaikka alkuperäisestä suunnitelmasta myöhästyisikin. Vaikka seuraavalla junalla tai bussilla. Laivamatkakin menee sivu suun, jos myöhästyy. Mutta vaikka kylpylään nyt ehtisi vähän myöhemminkin, todennäköisesti. 

Vierailija
10/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuommoinen vastuun välttely, mitä miehesi varmasti ärsyynnyksissään tässä harrastaa. Sinä pyysit, miehesi lupasi eikä kuitenkaan toimittanut. Toisaalta, olisiko sinun tarvinnut edes pyytää, eikö miehesi ihan omin päin olisi voinut alunperinkin hoitaa asiaa, kun tietää tilanteen herätyksen suhteen, ettei vaihtoehtoja ole.

Eli sinä olit 100 % oikeassa, MUTTA voit myös olla se isompi ihminen, sanoa miehelle ettei sillä ole mitään väliä (vaikka olitkin oikeassa... älä tätä sano!), koitetaan nyt tästä katsoa eteenpäin ja keksitään jotain muuta hauskaa, suukko päälle ja se siitä. Syyllisten etsimisellä tilanne eikä v*tutus ei parane.

Vierailija
11/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap ole ostanut uutta kännykkää?

Vierailija
12/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tuommoinen vastuun välttely, mitä miehesi varmasti ärsyynnyksissään tässä harrastaa. Sinä pyysit, miehesi lupasi eikä kuitenkaan toimittanut. Toisaalta, olisiko sinun tarvinnut edes pyytää, eikö miehesi ihan omin päin olisi voinut alunperinkin hoitaa asiaa, kun tietää tilanteen herätyksen suhteen, ettei vaihtoehtoja ole.

Eli sinä olit 100 % oikeassa, MUTTA voit myös olla se isompi ihminen, sanoa miehelle ettei sillä ole mitään väliä (vaikka olitkin oikeassa... älä tätä sano!), koitetaan nyt tästä katsoa eteenpäin ja keksitään jotain muuta hauskaa, suukko päälle ja se siitä. Syyllisten etsimisellä tilanne eikä v*tutus ei parane.

Mun mielestä toi on jopa vähän vaarallinen ajattelutapa. Tuotahan lapsillekin (etenkin tytöille) aina jankutetaan; ole isompi ihminen, anna olla, älä huomioi, anna anteeksi. Ihan sama mitä joku toinen on tehnyt väärin, fiksumpi antaa periksi eikä pidä puoliaan.

Kyllä itseänikin ainakin pännisi huolella, jos mies sälyttäisi omasta virheestään syyt minun niskoilleni. Ei tuossa tilanteessa kiukuttelu mitään auta, matka meni jo, mutta en todellakaan neuvoisi ketään nyt vaan pusuttelemaan miestä ja silittelemään päätä. Kyllä aikuisen ihmisen on kannettava vastuu teostaan ja ymmärrettävä pyytää anteeksi, tai vähintään olla syyttelemättä muita ilman perustetta.

Miten tämän nyt tiivistäisi... En koe että yhdenkään ihmisen tässä maailmassa on järkevää painaa villaisella toisen ihmisen törkeää käytöstä. Se ei johda muuhun kuin törkeään käytökseen tulevaisuudessakin.

/6

Vierailija
13/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lupasi laittaa, tottakai hänen vika. En minä ainakaan mieheltäni tuollaisia varmistele. Asia ei tietysti syyttelemällä parane, mutta itsekin varmasti ärsyyntyisin, jos minua alettaisiin syytellä ensimmäisenä syytellä ja sanoisin takaisin.

Vierailija
14/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi on jopa vähän vaarallinen ajattelutapa. Tuotahan lapsillekin (etenkin tytöille) aina jankutetaan; ole isompi ihminen, anna olla, älä huomioi, anna anteeksi. Ihan sama mitä joku toinen on tehnyt väärin, fiksumpi antaa periksi eikä pidä puoliaan.

Kyllä itseänikin ainakin pännisi huolella, jos mies sälyttäisi omasta virheestään syyt minun niskoilleni. Ei tuossa tilanteessa kiukuttelu mitään auta, matka meni jo, mutta en todellakaan neuvoisi ketään nyt vaan pusuttelemaan miestä ja silittelemään päätä. Kyllä aikuisen ihmisen on kannettava vastuu teostaan ja ymmärrettävä pyytää anteeksi, tai vähintään olla syyttelemättä muita ilman perustetta.

Miten tämän nyt tiivistäisi... En koe että yhdenkään ihmisen tässä maailmassa on järkevää painaa villaisella toisen ihmisen törkeää käytöstä. Se ei johda muuhun kuin törkeään käytökseen tulevaisuudessakin.

/6

Niin no, itselläni on tapana olla jäämättä jumiin johonkin pikkuriitoihin tai jankkaamisiin, harvoin sekään tuo yhtään mitään positiivista. Eiköhän mies tiedä itsekin, että ihan itse mokasi, mutta jos tunnelma on vihamielistä kyräilyä puolin ja toisin, saatan ihan hyvin tilanteen katkaisemiseksi vaan lopettaa riitelyn typerästä asiasta. Silloin se anteeksi pyyntökin saattaa olla rutkasti helpompi miehen tehdä.

Vierailija
15/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kumman on syy, mutta jos mies on noin vässykkä aikuiseksi ihmiseksi, niin en jaksaisi katsella päivääkään.

Vierailija
16/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi pystyyn virheen merkiksi.

Ei niitä syyllisiä tarvitse etsiä mistään kun tämä ohjenuora on käytössä parisuhteessa. Se joka mokaa, pyytää anteeksi itse ja omasta aloitteestaan, sekä yrittää korjata tilanteen mikäli se on mahdollista. Jos ei, niin korvata jotenkin, ja katsoa visusti ettei sama enää koskaan toistu.

Vierailija
17/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

Niin no, itselläni on tapana olla jäämättä jumiin johonkin pikkuriitoihin tai jankkaamisiin, harvoin sekään tuo yhtään mitään positiivista. Eiköhän mies tiedä itsekin, että ihan itse mokasi, mutta jos tunnelma on vihamielistä kyräilyä puolin ja toisin, saatan ihan hyvin tilanteen katkaisemiseksi vaan lopettaa riitelyn typerästä asiasta. Silloin se anteeksi pyyntökin saattaa olla rutkasti helpompi miehen tehdä.

Jumiin jääminen on eri asia kuin se, ettei anna toisen luututa lattioita itsellään. Ei kai kukaan pidä jankkaamista ja vatvomista hyödyllisenä, mutta ainakaan itse en näe sitä vastakohdaksi sille, että seisoo selkä suorassa ja sanoo vastaan jos toinen tekee selvästi väärin.

Mies on suuttunut aapeelle syyttä, aapee miehelle syystä. Jos miehen lapsellisuus ja häpeä estää häntä kantamasta vastuunsa, käyttäytymisohjeet menevät mielestäni väärään kohteeseen kun ne suunnataan aapeelle.

/6

Vierailija
18/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos pitäisi herätä klo 6 aamulla, laittaisin todellakin omaan puhelimeen herätyksen enkä luottaisi asiassa yhteenkään mieheen. Sen verran kokemusta on vuosien vartella siitä, ettei tällaisissa asioissa miehiin pysty luottamaan ollenkaan. Vika on tietysti tässä tapauksessa miehen, mutta ei miehet osaa myöntää olevansa väärässä. Alkaa nimenomaan tällainen naisen syyttely asiasta. Sama juttu toistuu jokaisessa muussakin asiassa, josta miehen pitäisi osata kantaa vastuu. Esim. jätät lapsen/koiran miehen hoitoon. Lapselle/koiralle sattuu jotain. Vika on sun, koska luotit mieheen. Näin tämä toimii. Jos jostain löydät miehen, joka ei käyttäydy näin, kannattaa pitää siitä tyypistä kiinni kaksin käsin.

Vierailija
19/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vika. Ihme juttu, jos ei noin yksinkertaista asiaa osaa/muista

Eihän tuossa osaamisesta ole kyse, jos toinen sohvalle nukahtaa.

Jompikumoi olisi toki voinut olla fiksu ja illalla huolehtia, että herätys laitetaan silloin. Nainen ojentaa miehelle tämän puhelimen kehoituksella laittaa herätys, kun naisen puhelin rikki. Mies pyytää naista antamaan puhelimensa, kun toinen pyytää laittamaan herätyksen. Mikäli puhelin valmiiksi miehen ulottuvilla, niin mies laittaa sen heti.

Vierailija
20/33 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat yhtä daijuja, koskaan ei jätetä yhden herätyskellon varaan jos on matka tulossa.