Kokemuksia siitä,että mies huomattavasti varakkaampi ja koulutetumpi?
Tapasin "normaaliolosuhteissa" mukavan miehen, jonka kanssa aloimme tapailla ja nyt olemme vaiheessa, että tästä saattaa kehittyä jotain vakavaa. Olen aivan ihastunut, mutta kun nyt vihdoin kyläilimme toistemme luona, selvisi se, että tulo/varallisuustasomme on täysin erilainen. Minä työskentelen ns. duunaritöissä, ihan arvostetussa, normaalipalkkaisessa työssä, ja asun vanhahkossa kerrostalossa kaksiossa. Hänellä on iso talo arvokkaalla paikalla, ja työskentelee johtotehtävissä.
Teenkö nyt härkäsestä kärpäsen, kun tämä asia hieman häiritsee minua? Jotenkin ajattelen, että olisi helpointa, jos taloudelliset resurssit olisivat edes jokseenkin samanlaiset, nyt jo tullut pari kertaa esille häneltä esitys matkoista, joihin en todellakaan voi "noin vain" lähteä, vaan tuollaiset asiat vaativat etukäteissuunnittelua -ja säästöä, olen aika tarkka rahankäyttäjä.
Nyt tilanne on ihan se ja sama, mutta JOS tästä tulee jotain oikeasti vakavaa ja yhteiselo ulottuisi asumiseen, niin en ikinä pääse tuollaiseen elintasoon.
Onko teillä kokemusta tällaisesta voimasuhteiden eroavaisuudesta, ja murehdinko nyt turhaan?
Kommentit (3)
Jos mies ei laske pennejään, yhteiselo on luonnollisesti vaivatonta. Mutta pihi mies voi käskeä köyhemmän kustantamaan omia osuuksiaan turhan paljon ja joskus tulevaisuudessa yhteisten lasten hankinnat ym., mistä voi aiheutua ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 18:37"]
Jos mies ei laske pennejään, yhteiselo on luonnollisesti vaivatonta. Mutta pihi mies voi käskeä köyhemmän kustantamaan omia osuuksiaan turhan paljon ja joskus tulevaisuudessa yhteisten lasten hankinnat ym., mistä voi aiheutua ongelmia.
[/quote] niin..että kuppaa miestä, niin kuin tämän sivuston eukot tekevät järjestään. Hyötynäkökulma se on paras näkökulma :(
juu ei oo.Herää idiootti todellisuuteen.Asun ihan missä tykkään.En tunne ketään vanhempaa varakasta miestä joka asuisi mua isommassa asunnossa.