Mitä ajattelet, jos rikas ystävä lähettää köyhälle yksinhuoltajalle kortteja
Yh-äidillä ei ole varaa matkoihin, hyvä jos vie lapset kerran vuodessa jonnekin huvipuistoon. Ystävä matkustelee monta kertaa vuodessa ja lähettää matkoiltaan kortteja, joissa maalailee tunnelmiaan auringonlaskusta mereen, henkeäsalpaavista maisemista, mahtavista elämyksistä ja ihanista kokemuksista. Onko ihan reilua?
Kommentit (8)
On reilua. Matkustava ystävä kuvittelee ystävänsä ilahtuvan korteista niin kuin normaalit ihmiset...
Jos mulla olis rikas ystävä joka lähettelis kortteja maailman kolkista, niin olisin iloinen saamastani huomiosta. Kortteja ja kirjeitä on aina mukava saada ystäviltä ja sukulaisilta, riippumatta siitä kuinka rikkaita tai köyhiä he ovat.
- köyhä yh
Ei kai nyt kukaan ilkeyttään kortteja lähetä. Itsekin olen lähettänyt köyhälle veljelleni kortteja ulkomailta, koska rakastan veljeäni ja haluan ilahduttaa häntä. Sairas ajatus, että tekisin niin kiusatakseni.
Ei se nyt varmaan keltään ole pois, jos joku lähettää tai saa postikortin. En oikein ymmärrä tätä rikas/köydä -juttua tässä.
En ole koskaan ajatellut noin! Minusta on ihanaa saada kortteja, vaikken itse koskaan matkustele.
Ennenkuin nyt kukaan luulee, että ap on se köyhä yh, niin ei. Luen juuri romaania, jossa näin käy ja tuli mieleen, että voisi olla ihan elävästä elämästä. Romaanissa se yh sääli hieman itseään ja kohtaloaan. ap
Olisko reilumpaa ettei lähettäis kortteja?
Tämähän on vähän sama kun rikas, miehetön ja lapseton ystäväni kirjoittaa joulukorttiin oman ja koiransa nimen toivottajiksi...