Exän toiminta uudessa suhteessa entistä perhettään kohtaan
Olen eronnut neljä vuotta sitten, olemme exän kanssa kuusikymppisiä jo. Ennen eroa hän kohteli minua ja vielä kotona asunutta tytärtämme todella huonosti; petti minua useita vuosia, hylkäsi tyttäremme jne. Vanhempi tytär asui jo muualla. Eron jälkeen, tuskistani huolimatta, olen yrittänyt vaalia isän ja tyttärien suhdetta. Mies ottaa aina yhteyttä minuun, minä en häneen. Tein aikanaan kaikkeni estääkseni eron, mutta hän on täysin kykenemätön puhumaan henk.koht. asioistaan. Ei myöskään ilmeisesti kykene nyt kohtaamaan lapsiaan ilman, että minä olen puskuria. Miksi suostun tähän, niinpä.
No, nyt hän on toisessa naissuhteessaan eron jälkeen, on seurustellut vuoden verran nk. elämänkoululaisen kanssa. Nainen on lähes 20 v. häntä nuorempi, saanut monta lasta eri miesten kanssa, nuorin vielä ihan pieni. Tyttäreni ja minä tiedämme asiasta somen kautta, minne nainen jakaa auliisti heidän kuviaan ja imeliä rakkausaforismejaan. Alkuun lähetteli mystisiä viestejä tyttärelleni, mistä väylä aukeni. Muuta kautta olemme mm. saaneet tietää, että nainen on lyönyt pientä lastaan.
Exäni on korkeasti koulutettu, rikaskin ja esiintyi aina minulle hyvinkin korkeamoraalisena ja hurskaana tyyliin kuinka saatoin olla ollut useamman miehen kanssa 24-vuotiaana, kun aloimme seurustella !
Taannoin tapasimme perheenä exäni kutsumana. Hän oli koko viikonlopun myrtsinä ja hiljaa, jotenkin räjähtäneen (ryypänneen) näköinen. Olen miettinyt, missähän miestä nyt viedään. Olen loukkaantunut lasteni puolesta, joilla ei paljon seuraa lapsena ollut isästään, vallankaan nuoremmalla. Kuvista päätellen kovin hauskaa kesää viettää ao. perheen kanssa, omiensa kanssa ei ehtinyt koskaan edes uimaan. Kuvat ovat sieltä naisen somesta, itse ei sano koko jutusta mitään ja jos jotain vihjaamme, suu napsahtaa entistä tiukemmin kiinni. Ällöttää ja raivostuttaa. Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta kuitenkin tuntuu, että nyt lienee aika tämä vähäinen säie sinne suuntaan katkaista. Mitä tuumaatte ?
Kommentit (5)
On jo yli 20 v. hänkin. Niinpä, tämmöinen on ollut tapa, joka lähti siis siitä, että toivoin heidän tapaavan edes joskus. Kyllä tämä aika oudolta näyttää itsestänikin näin kirjoitettuna...
Mitä jos antasit sen exän olla, tytärkin on jo aikuinen ja osannee hoitaa isäsuhteensä ilman mamman läsnäoloa tai paimentamista. Lopeta sen ex-miehen ja nyksänsä stalkkaaminen ym. Ala elää omaa elämääsi. Jotenkin sairas kuvio teillä jos suoraan sanon. Äiti ja tytär stalkkaa yhdessä isää ja tämän perhettä. Ne elää miten elää, ei se teille kuulu. Olet seleästi katkera, mutta koita päästä siitä yli. Menneisyys ei enää muuksi muutu. Ei vaikka se exä lähtis munkiksi luostariin. Keksi itelles muuta tekemistä ja unohda exä. Lapset hoitakoot suhteensa isäänsä ihan itse. Se tekee heillekin hyvää, aikuiset ihmiset ei tarvi esiliinaa isän tapaamisissa.
Niin, en ole itse somessa, ao. nainen alkoi laittaa tyttärelleni viestejä tuntemattomana. Tytär aina ihmetteli, kuka ihme tämä on, onko joku nainen rakastunut häneen. Puolen vuoden päästä sitten kertoi, että tapailee hänen isäänsä. Jouduimme tähän siis pyytämättämme, tietysti viestittelyn olisi voinut lopettaa, mutta ihminen on ihminen.
Asiat ovat ajautuneet tähän ehkä helppoussyistä. Nyt kyllä jo huomaan, ettei tämmöinen tee itselleni hyvää. Olen ollut aika uhrautuva äiti, koska toisen osapuolen panos jäi niin vähäiseksi. Säälinytkin olen miestä, kun on etääntynyt niin kauas lapsistaan. Eipä taida taaskaan touhuni tosiaan auttaa...
Ap vielä toteaa, etten ole katkera omasta puolestani vaan lasteni, joista etenkin nuorempi joutui kokemaan ihan liian paljon liian nuorena isänsä takia. Heidän välinsä uhkasivat mennä kokonaan poikki silloin ja siksi aloin hössöttää. Omalta osaltani olen tyytyväinen, ikäni ja elämntilanteenikin huomioiden, että pystyin eroamaan. Muuten olisin jo varmaan haudassa, terveyshän siinä ehti mennä.
Minkäs ikäinen se teidän nuorempi tyttö on?
Ja siis ymmärsinkö oikein, että myös sinä vietit viikonlopun exän kanssa? Miksi ihmeessä?