Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laineista saa kiharat? Curlygirl?

Vierailija
27.07.2020 |

Eli aloitin CG metodin. Alimmaiset hiukset kihartuu hyvin ja melkein korkkiruuveilla mutta päällimmäiset pidemmät hiukset on vaan laineilla. Hiuksissa on vaaleita raitoja ja vaalennusta, voiko johtua siitä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva hius ei kiharru, ja vaalennettu hius on kuiva. Eli paljon kosteutta. Lisäksi kerrostettu leikkaus. Toisilla pitkä hius kihartuu huonommin, toisilla taas toisin päin.

Vierailija
2/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuiva hius ei kiharru, ja vaalennettu hius on kuiva. Eli paljon kosteutta. Lisäksi kerrostettu leikkaus. Toisilla pitkä hius kihartuu huonommin, toisilla taas toisin päin.

Kuiva hius kyllä kihartuu. On luonnonkiharana kuiva karahka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hiukset leikattu eteenpäin pideneviksi. Kampaajat aina ihmettelee kuinka kiharat hiukseni ovatkaan märkinä. En vain saa kiharaa pysymään.

Ap

Vierailija
4/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kosteutta tarvii paljon hiukset että jaksaa kihartua. Varmaan jonkin aikaa tarvii hoitaa CG opein, että tulosta tulee. Mutta kun sulla kerran on jopa korkkiruuvitason kiharaa niin on erittäin todennäköistä että CG:llä tulee tulosta.

Itselläni ei toiminut, mutta minulla onkin vain lievästi laineiset hiukset, ja vauvanhennot. CG latisti tukan piikkisuoraksi, liian kosteutettu tukka ei jaksanut mennä edes laineille enää. Mutta kunnolla luonnonkiharan kanssahan tuota ongelmaa ei ole.

Vierailija
5/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan pitkiä hiuksia. En kyllä ala leikkaamaan kitaran takia lyhyeksi hiuksia..nyt olkapää mittaiset.

Ap

Vierailija
6/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö ap kuivaamiseen diffuusoria. Ja jotain geeliä tai vaahtoa alla? Monella tarvii näitä että pysyy pidempi tukka kiharalla. CG:n gel castia kannattaa kokeillla.

Vierailija
7/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kosteutta tarvii paljon hiukset että jaksaa kihartua. Varmaan jonkin aikaa tarvii hoitaa CG opein, että tulosta tulee. Mutta kun sulla kerran on jopa korkkiruuvitason kiharaa niin on erittäin todennäköistä että CG:llä tulee tulosta.

Itselläni ei toiminut, mutta minulla onkin vain lievästi laineiset hiukset, ja vauvanhennot. CG latisti tukan piikkisuoraksi, liian kosteutettu tukka ei jaksanut mennä edes laineille enää. Mutta kunnolla luonnonkiharan kanssahan tuota ongelmaa ei ole.

Enempi kyllä löysää korkkiruuvia....ja päällimmäiset löysää lainetta.

Ap

Vierailija
8/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö ap kuivaamiseen diffuusoria. Ja jotain geeliä tai vaahtoa alla? Monella tarvii näitä että pysyy pidempi tukka kiharalla. CG:n gel castia kannattaa kokeillla.

Geelin puristelin märkään ja vettä tippuvan hiukseen. Kuivasin diffuusorilla ja pienellä lämmöllä. Kihara jopa suoristuu kuivuessaan. Ei jaksa kihartua muuta kuin alimmat hiukset....vaatia ei tullut jostain syytä.

Ap

Vierailija
9/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on laineet, mutta saan cg-metodilla kiharan. Laine ei pysy kiharana ilman kunnon tukea, eli jos haluan sen pysyvän kiharana, niin laitan ensin kiharavoiteen, sitten custardin (kinky curl custard) ja lopuksi geelin. (Lorealin geeli hyvä).

Paras kihara tulee diffuusorilla kuivaessa. Mutta jos haluan sen pysyvän, niin vähintään geeli.

Vierailija
10/19 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geelin puristelin märkään ja vettä tippuvan hiukseen. Kuivasin diffuusorilla ja pienellä lämmöllä. Kihara jopa suoristuu kuivuessaan. Ei jaksa kihartua muuta kuin alimmat hiukset....vaatia ei tullut jostain syytä.

Ap

9jatkaa.

Minun pitää laittaa geeli pyyhekuivaan hiukseen. Mutta Kiharavoiteen ja custardin laitan märkään tukkaan. Ja geelia paljon.

Tiedän kyllä, että toiset saavat parhaat tulikset toisin. Kokeilemalla löytyy.

Vierailija
11/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun aamulla jouduin virkistämään laineet/kiharat uudestaan niin laitoin paljon Wellan geeliä hiuksiin ja puristelin ja diffuusorilla kuivasin. Nyt hiukset näyttää nuudelimaisilta ja erotelluimmilta kuin eilen. Ihan kuin cast ei lähtisi pois. Mitä teen väärin?

Ap

Vierailija
12/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hius voi olla erilaista eri puolella päätä, eli välttämättä et koskaan saa päällimmäisiin hiuksiin korkkiruuveja. Voi kuitenkin olla, että käsitelty hiusaines kihartuu hitaammin, joten ole kärsivällinen. 

Jokaisen hius on erilainen, joten kannattaa kokeilla eri aineita, tekniikkoja ja tapoja, jotta löytyy se oma. Minä seuraan youtubesta paria curly girl-kanavaa ja niissä on näkökulmina mm. hiuksen huokoisuus, proteiini- ja kosteustasapaino yms. 

Ideanahan ei toisaalta ole, että jokainen saa korkkiruuvit, vaan että jokainen saa mahdollisimman hyväkuntoiset, omanlaisensa hiukset, jotka on enemmän tai vähemmän taipuisat. 

Vierailija
13/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko oikeasti päivittäin noin montaa tököttiä hiuksiin?

Vierailija
14/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita päivittäin montaa tököttiä. Käyn aamuisin uimassa, laitan hiukan hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja annan kuivua. Geelejä yms vain erityistapauksessa. Hiukset pesen 1-2x/vko, väliin hoitoaineella, välillä CG-shampoolla. 

Vierailija
15/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oon päivän pitänyt hiuksia laineilla niin laineet suoristuu ja pörrööntyy päivän aikana. Mistä johtuu? Kuivuudesta vai? Laitoin tänään Olaplex nro3 hiuksiin ja sen jälkeen Organic shopin avokado & honey naamion.

Ap

Vierailija
16/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en laita päivittäin montaa tököttiä. Käyn aamuisin uimassa, laitan hiukan hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja annan kuivua. Geelejä yms vain erityistapauksessa. Hiukset pesen 1-2x/vko, väliin hoitoaineella, välillä CG-shampoolla. 

Hei kerro mitä hiuksiin jätettävää hoitoainetta käytät? Olen etsinyt itselleni, mutta en tiedä mikä olisi hyvä.

Vierailija
17/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kerro mitä hiuksiin jätettävää hoitoainetta käytät? Olen etsinyt itselleni, mutta en tiedä mikä olisi hyvä.

LUS Brandsin Wavyä. Tilaan Kanadasta. 

Vierailija
18/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun aamulla jouduin virkistämään laineet/kiharat uudestaan niin laitoin paljon Wellan geeliä hiuksiin ja puristelin ja diffuusorilla kuivasin. Nyt hiukset näyttää nuudelimaisilta ja erotelluimmilta kuin eilen. Ihan kuin cast ei lähtisi pois. Mitä teen väärin?

Ap

Minulla cast lähtee parhaiten, kun puristelen sen pois bambupyyhkeellä, lopuksi lisään hiusöljyä ja haron kiharaa samalla auki sormilla. Ja castin kanssa hiuksen täytyy antaa kuivua ihan kokonaan, ei saa olla yhtään kosteutta, kun castia alkaa rikkomaan, muuten geeli vain lähmää hiukset yhteen. En ole mikään asiantuntija, mutta käsittääkseni geelikuoren tarkoitus on lukita kosteus hiukseen, siksi geeli pitäisi laittaa kosteaan tukkaan. Jos olet laittanut paljon geeliä kuivaan päähän, niin epäilisin, että kuiva hius on vain imaissut geelin ja siksi nuudelihiukset?

Vierailija
19/19 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota ihan rauhallisesti. OIet ilmeisesti aika hiljattain aloittanut metodin, joten ei ne tulokset yhdessä yössä tule. Huomioi, että myös liiat kemikaalit, esim. ylikostutus ja muotoilutuotteet, voi latistaa hiuksia. Ainakin mulla vähemmän on enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi