Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko lasiovelliset kirjahyllyt enemmän keski- vai yläluokkaista?

Vierailija
25.06.2013 |

Vertailukohtana avohylly ja vielä täsmällisemmin valkoiseksi maalattu Lundia. Harkitsemme lasiovien hankkimista käytännön syistä, ja meille tuli erimielisyyttä siitä, voiko lasiovet tulkita yläluokkaiseksi piirteeksi.

Lisätietoja: kirjoja on paljon ja kaikenlaisia, kirjat ovat hyvässä järjestyksessä, meillä luetaan paljon.

Emme pohdi tätä kovin vakavasti, mutta arvostaisimme näppituntumaanne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä nyt voit kaupasta ostaa, on keskiluokkaa. Mut jos sulla on perittyjä oikeita jugend- tai vanhempia kirjahyllyjä lasiovilla tai ilman, ne olisi yläluokkaa.

meillä on boknäsiä ja jotain toista vastaavaa puista lasiovellista sarjaa, jossa ne ovet kuitenkin on pystyssä. Jälkimmäinen on minusta kauniimpi. Ja sit meillä on teetettyä hyllyä.

Vierailija
2/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet hyllyissä ilmaisevat köyhälistöperheen. Yläluokkaisilla on varaa palkata siivooja pitämään pölyt kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea on täyttä alaluokkaa. 

Vierailija
4/15 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempaa keskiluokkaa, työläistyyliä. Avonainen luonnonvärinen Lundia on koulutettua eliittiä.

Vierailija
5/15 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 23:49"]

Alempaa keskiluokkaa, työläistyyliä. Avonainen luonnonvärinen Lundia on koulutettua eliittiä.

[/quote]

Ai saatana. No, tuo on myöhäistä nyt. -ap

Vierailija
6/15 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tuskin voit tosissasi miettiä tällaisia?

Vierailija
7/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiroilu sopii samaan sarjaan;-)

Vierailija
8/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkan ja Ikean lastulevyhässäkät lasiovineen työläistyyliä, Lundia avohyllyineen keskiluokkaa, lasioviset Boknäsit ns. ylempää luokkaa. 

Näin ainakin mun se ns. näppituntuma - jo ihan vaan siksi, että saisin keskituloisena säästää aika pitkään, ennen kuin mulla olisi varaa hankkia "kirjastohuoneeseeni" useamman seinän ja katonrajat kattava Boknäs- hyllykokonaisuus.... ;)

Vierailija
9/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah-hahhah hrr...kiva kun saa  nauraa :D

Vierailija
10/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 00:21"]

Sotkan ja Ikean lastulevyhässäkät lasiovineen työläistyyliä, Lundia avohyllyineen keskiluokkaa, lasioviset Boknäsit ns. ylempää luokkaa. 

Näin ainakin mun se ns. näppituntuma - jo ihan vaan siksi, että saisin keskituloisena säästää aika pitkään, ennen kuin mulla olisi varaa hankkia "kirjastohuoneeseeni" useamman seinän ja katonrajat kattava Boknäs- hyllykokonaisuus.... ;)

[/quote]

Boknäs on enempi menestyvän yrittäjän makua. Wannabe-suurmiestyyliä. Pari viiriä pöydän reunalla ja konjakkia kaapissa.

Vierailija
11/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyyliä on kirjahyllyinä toimivat päällekkäin kasatut vanhat puulaatikot?

Vierailija
12/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 01:13"]

Mitä tyyliä on kirjahyllyinä toimivat päällekkäin kasatut vanhat puulaatikot?

[/quote]

Vanhan ajan opiskelija - tyyliä

Vierailija
13/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pölyallergian mukanaan tuoma välttämättömyys. Billnäsin kirjahyllyssä lasiovien takana kirjat säilyvät hyvin pölyltä suojassa. 

Ja akateeminen paperinpyörittäjä olen. 

Vierailija
14/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tällaistakin voi tulla mieleen pohtia :D

Keskiluokkaista käytännöllisyyttä enemmän. Ihmisille jotka siivoavat itse jne. Ja jos siellä kirjahyllyssä ei ole kirjoja, niin sitten maksimissaan keskiluokkaista.

Vierailija
15/15 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkarajat määräytyy sen mukaan mitä siellä kirjahyllyssä on. Hyllyllä ei siis ole mitään väliä, vaan voit hankkia juuri ne mitkä itseä miellyttää.