Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut matkustaa aina samaan kohteeseen ja hotelliin?

Vierailija
25.06.2013 |

Kuulin juuri tutulta, että he ovat lähdössä perheen kanssa etelään. Samaan paikkaan ja samaan hotelliin jossa ovat olleet jo 3 kertaa aikaisemminkin. Missään muualla eivät ole käyneet eikä heillä ole mitään "siteitä" kyseiseen kohteeseen. Mikä juttu siinä on että jymähdetään yhteen paikkaan? Toki kaikki saavat matkustaa haluamallaan tavalla, ihmettelen vain miksei jotkut kaipaa vaihtelua. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikka on hyväksi havaittu ja haetaan etelästä vain lämpöä ja löhöilyä, niin miksi ei.

En ole tehnyt kaukomatkoja, mutta rantalomia välimeren ja kanarian eri kohteisiin, turistirysät ovat ihan samanlaisia oli sitten kreetalla tai kanarialla.

Aktiivilomat ovat erikseen jos haluaa nähdä jotain muuta kuin merta ja hiekkaa.

Vierailija
2/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tuollaisia, hyväksi havaittu ja tykkään rentoutua siellä, sama se kai missä hiekkarannalla sitä makaa:) Lomaillaan etelässä helmi-maaliskuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin erilaisia. Joillekin (myös minulle) on tärkeää saada uusia kokemuksia, nähdä uusia paikkoja ja jopa löytää vähän jännitystä matkoilla. Toisille se on enemmän rentoutumista ja rauhassa oloa, eikä silloin varmaan ole niin oleellista että paikka vaihtuu. Varmaan tietty tuttuus viehättää jos paikka on tosi mieluinen ja siihen liittyy hyviä muistoja ja tunteita. Käyväthän ihmiset vuodesta toiseen niillä samoilla mökeilläänkin. (:

Vierailija
4/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa matkustaa minnekään.

No, mutta voisit vaikka kysyä heiltä ystävällisesti. Onko heillä lapsia? Oletan että on, kun puhut perheestä etkä pariskunnasta. Kysy niiltä lapsilta mikä on kivointa ko. kohteessa ja mitä tekevät siellä. Näin osoitat, että olet vilpittömästi kiinnostunut.

Tosin jos haluat vain kauhistella tätä asiaa, etkä todellisuudessa halua tietää, niin älä kiusaa heitä kysymyksilläsi.

Vierailija
5/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen juuri ja juuri 65+ kielitaidottomien kohdalla mutta omasta mielestä maailmassa on niin paljon ihania paikkoja ja niin vähän aikaa (ja rahaa) käydä niissä!

Meillä on periaate että 2 kertaa riittää. Poikkeuksena Pariisi jossa olen ollut 5 kertaa - osa tosin "läpikulkumatkalla" vain yön tai pari. Istanbuliin haluan vielä ainakin 3. kerran, se on todella ihana paikka!!

Mullakin on tuttuja jotka on käyneet 20 vuotta samassa hotellissa samassa huoneessa jossain Teneriffalla.... jaiks! Jos kohde edes olisi jotain erityistä voisin ymmärtää tuon....

Vierailija
6/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on käynyt ainakin 13 "etelänmatkalla" eri kohteessa ja oikeasti vain muutaan voisin kuvitella meneväni toistekin. Miten voi todeta jonkun kohteen hyväksi jos ei ole vertailukohteita? Toinen kohde tai maa voisi olla paljon mahtavampi! Onhan mullakin suosikkikohde, Lontoo, jossa olen ollut 6 kertaa ja toivottavasti vielä joskus sinne pääsen. Mutta olen ollut myös esim.Pariisissa, Barcelonassa ja New Yorkissa joten vertailukohteita riittää. Vähän sama noiden matkakohteiden kanssa kun tyytyisi jälkiruokapöydässä ekassa purkissa oleviin rusinoihin (koska ne ovat hyviä) eikä edes etsisi suklaakakkua tai jätskiannosta, jotka ainakin mun mielestä on vieläkin herkullisempia! 

Ja yhä siis ap vain ihmettelee, ei tuomitse...

Vierailija
7/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää rutiineista myös lomaillessa. Tuttuni hermoilee kovasti matkalle lähtöä, ja siksi heille on mukavampi, kun tietää jo etukäteen millainen paikka on ja miten siellä toimitaan.

Itse haluan kokea enemmän erilaisia paikkoja, mutta minä en haluakaan lomaltani aurinkoa ja rantalöhöilyä. Lomamme on enemmän luonnossa liikkumista ja paikalliseen historiaan tutustumista. Meilläkin on yksi paikka minne palaamme mielellämme, mutta kyse on suuresta kaupungista, johon ei ehtinyt edes vuodessa tutustua kunnolla, eli uutta näkemistä riittää joka reissulle ja hotelli on eri joka kerran.

Vierailija
8/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 20:45"]

Kuulin juuri tutulta, että he ovat lähdössä perheen kanssa etelään. Samaan paikkaan ja samaan hotelliin jossa ovat olleet jo 3 kertaa aikaisemminkin. Missään muualla eivät ole käyneet eikä heillä ole mitään "siteitä" kyseiseen kohteeseen. Mikä juttu siinä on että jymähdetään yhteen paikkaan? Toki kaikki saavat matkustaa haluamallaan tavalla, ihmettelen vain miksei jotkut kaipaa vaihtelua. 

[/quote]

Emme matkusta aina samaan kohteeseen ja hotelliin, mutta sen jälkeen kun saimme suurperheen verran lapsia (ja viime vuosina lapsenlapsiakin) luovuimme joksikin aikaa eksottisemmista lomista ja nykyään vuokramme talon joka kesä jostain päin Eurooppaa (takana ESpanja, Italia, Ranska, Englanti, Saksa, Bulgaria jne) ja asumme siellä (sieltä käsin retkeillen) sen 3-4 viikkoa per kesä. 

Pääsemme kokemaan erilaisia paikkoja ilman että homma stressaisi.

Sitten kun nuorimmat omista (nyt 6 ja 8) kasvavat voimme palata seikkailullisempaan lomailuun - jos se houkuttaa.

Vierailija
9/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan jos haluaa vaan maata rannalla ja uida niin mikäs siinä on mennä aina samaan kohteeseen. Monelle perheenäidille voi muös olla kso stressi se mistä tuntemattomassa paikassa saa ruokaa, palveluita löytää hyviä ravintoloita jne. Jos on stressaajatyyppi niin loma voi olla tuollaisten asioiden vuoksi pilalla jolloin on parempi vaan mennä tuttuun paikkaan ja välttyä ressiltä.

Vierailija
10/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:09"]

Miten voi todeta jonkun kohteen hyväksi jos ei ole vertailukohteita? Toinen kohde tai maa voisi olla paljon mahtavampi! Onhan mullakin suosikkikohde, Lontoo, jossa olen ollut 6 kertaa ja toivottavasti vielä joskus sinne pääsen. Mutta olen ollut myös esim.Pariisissa, Barcelonassa ja New Yorkissa joten vertailukohteita riittää.

[/quote]

Tekisi mieli kysyä montako miestä olet läpikäynyt samaa periaatetta noudattaen, mutta en kysy...

Sen sijaan ihan vakavissani kysyn missä järjestyksessä olet matkustanut noihin mainitsemiisi kaupunkeihin ja mikä niistä oli paras ja mikä huonoin? Kun sulla kerran vertailukohteita on, niin vertaile niitä meille tässä.

Entäs jos käykin niin, että ensimmäinen paikka on paras? Että aina vaan matkustaa ja kuluttaa rahansa uusiin kohteisiin, ja lopulta toteaa, että eka oli paras?

Ts. jos ensimmäinen lomakohde oli jo hyvä, upea ja ihana, miksi pitää etsiä jotain vielä hienompaa? Eikö koskaan saa olla tyytyväinen siihen mitä jo on?

Vierailija
11/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen paikka meille on vähän niinku kesämökki :) Me käydään Rhodoksella 2-3 kertaa vuodessa sesongin aikana. Samaan hotelliin aina, Hyväksi havaittu ja olemme ystävystyneet siellä.

Vierailija
12/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini tekee noin miehensä kanssa. Käyvät siis samassa kohteessa 4-6 x vuodessa. Eivät kylläkään ole aina samassa hotellissa, vaan ottavat aina jonkun edullisen tarjouksen. Käyvät jossain muuallakin ehkä kerran vuodessa, jos ei löydy mitään edullista tarjousta vakikohteeseen.

Heille se on kuin "mökkeilyä" yhdellä paikkakunnalla, mutta ilman oman loma-asunnon sitoumuksia ja huolia. Kyllähän sellaisesta vieraassa maassa olevasta asunnosta olisi huolta ja työtä. 

Äidilläni ja miehelläni on tässä vakikohteessaan käsittääkseni jo melko paljon tuttuja. Äitini kertoo, että esim. ruoka- ja vaatekaupoissa myyjät tuntevat hänet. Kohteessa aikaa ei mene orientoitumiseen, vaan he tietävät parhaat rannat, ruokapaikat ja lenkkipolut. Voisin hyvin kuvitella, että äitini ja miehensä voisivat joskus viihtyä lempikohteessaan pitempäänkin kuin sen perinteisen viikon tai kaksi.

Ja juu, pitää lisätä, että kyseessä ei suinkaan ole kielitaidoton pariskunta. :) Äitini ei halua lähteä toiselle mantereelle reissuun, vaan pysytellä kohtuullisen lentomatkan päässä kotoa. Aasiaan ja Afrikkaan äitiäni ei saisi "mistään hinnasta", Euroopan maita hän on aikanaan melko laajasti kierrellyt. 

Vierailija
13/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:39"]

Sellainen paikka meille on vähän niinku kesämökki :) Me käydään Rhodoksella 2-3 kertaa vuodessa sesongin aikana. Samaan hotelliin aina, Hyväksi havaittu ja olemme ystävystyneet siellä.

[/quote]

Lisään vielä, että matkustamme kohtuullisen paljon. Myös muissa kohteissa niin kesä kuin talvisesongin aikana. Joka vuosi on ainakin yksi uusi kohde mihin menemme.

Vierailija
14/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on käyty kolmena perättäisenä syksynä samassa kohteessa, samassa hotellissa. Viisihenkiselle perheelle tarjonta on tosi pientä ja olemme todenneet hinta-laatusuhteen tällä matkalla hyväksi. Onhan se joo vähän tylsää, mutta aikansa kutakin. Ehkä ehdimme vielä joskus matkustelemaan muuallekin, kun lapset muuttaa kotoa.

Vierailija
15/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:09"]

Miten voi todeta jonkun kohteen hyväksi jos ei ole vertailukohteita? Toinen kohde tai maa voisi olla paljon mahtavampi! Onhan mullakin suosikkikohde, Lontoo, jossa olen ollut 6 kertaa ja toivottavasti vielä joskus sinne pääsen. Mutta olen ollut myös esim.Pariisissa, Barcelonassa ja New Yorkissa joten vertailukohteita riittää.

[/quote]

Tekisi mieli kysyä montako miestä olet läpikäynyt samaa periaatetta noudattaen, mutta en kysy...

Sen sijaan ihan vakavissani kysyn missä järjestyksessä olet matkustanut noihin mainitsemiisi kaupunkeihin ja mikä niistä oli paras ja mikä huonoin? Kun sulla kerran vertailukohteita on, niin vertaile niitä meille tässä.

Entäs jos käykin niin, että ensimmäinen paikka on paras? Että aina vaan matkustaa ja kuluttaa rahansa uusiin kohteisiin, ja lopulta toteaa, että eka oli paras?

Ts. jos ensimmäinen lomakohde oli jo hyvä, upea ja ihana, miksi pitää etsiä jotain vielä hienompaa? Eikö koskaan saa olla tyytyväinen siihen mitä jo on?

[/quote]

En ole edellisen viestin kirjoittaja mutta käynyt samoissa kaupungeissa (ja monissa muissakin).Noiden vertailu on täysin mahdotonta, samoin "paremmuusjärjestys" - niin eri luonteisia paikkoja, täysin eri kulttuureja, eri fiilis jne.

Oma listani noista on Lontoo, Barcelona, NY, ... muutama muu kaupunki tähän väliin ja sitten Pariisi mutta minulla siis kaikkien näiden edelle menee Istanbul:D

Vierailija
16/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tietysti ekalla kerralla osua just siihen parhaaseen kohteeseen, mutta itse ainakin olen sen verran utelias että haluan niitä vertailukohteita (heh, ja miehiä en ole kierrättänyt tällä periaatteella...). En tykännyt Pariisista, mutta en minä silti kadu että sielläkin olen käynyt. Rakastuin Barcelonaan, mutta jos nyt tulisi mahdollisuus matkustaa niin lähtisin mielummin jonnekin muualle koska haluan uusia, erilaisia kokemuksia! Ihan vaan uteliaisuuttani. Mutta ilmeisesti kaikki eivät ole näin uteliaita kuin minä ;) 

Vierailija
17/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Ihmisiä on erilaisia, onko se niin vaikeaa ymmärtää? Avarra ajatteluasi, hyvä ihminen. Eri ihmiset hakevat matkoiltaan eri asioita. Kaikki eivät ole kuin sinä, esimerkiksi. Siinä ei ole mitään vikaa. Onneksi tähän ei ole mitään EU-direktiiviä, mikä pakottaisi joka kerta lomailemaan eri kohteessa. Ainakaan vielä, siis. 

Vierailija
18/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:52"]Mutta ilmeisesti kaikki eivät ole näin uteliaita kuin minä ;) 

[/quote]

Tämä lienee villakoiran ydin.

-11-

Vierailija
19/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustamme talvisin samaan hotelliin Teneriffalla, siksi että tykätään siitä ja sen hinta-laatusuhde on meille erinomainen. Lapset haluavat uida, itse haluan olla tekemättä yhtään mitään. Tiedän, että tuolla se onnistuu ja se on ihana breikki talveen.

Jos matkustamme kesällä niin se on sitten enemmän kiertelyä uusissa paikoissa. Talviloma on löhöloma.

Vierailija
20/24 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä miksi ketjuravintolat menestyvät kansainvälisesti. Tiedät mitä saat. Kukin valuoi tätä omista lähtökohdistaan.

Itse olen aina vähän naureskellut näitä ihmisiä, kunnes tajusin että hei, teen itsekin samaa toisinaan. Tajusin että 6 edellisestä pääsiäisestä 4 mennyt Åressa samassa majoituksessa, ja Levillä kaksi, olkoonkin että majoitus vaihtunut välillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi