Olen hirvittävän väsynyt ja kyrpiintynyt tähän perhe-elämään
Lapset 11v ja 10v ja olen aivan jumalattoman väsynyt kaikkeen. Mikseivät he voi olla vauvoja tai vaikka taaperoita edelleen, juoksisin mielelläni 2 järjettömän alle 2,5v:n perässä kuin sietäisin tätä päivittäistä vääntöä mm minecraft-peliajoista/videoiden katsomisesta, kaikesta vänkäämistä, kritisoimista ym ym.
Eipä muuta, ainiin tämä kuumuus tekee hulluksi varsinkin kun töissäkin pitää vielä painaa, kotona sisälämpötilakin lähes +30.
Kommentit (26)
Eipä tässä olekaan mitään tekoa sen kanssa ettenkö minäkin olisin lapsista aikanaan haaveillut, ettenkö heitä rakastaisi, haluaisi olla äiti jne.jne.
Huoh.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 19:59"]
No jaa, pitää siellä töissä painaa, oli lapset melkein minkä ikäisiä vaan. Meillä 1, 4, 7 ja 8 ja kyllä tälläkin combolla haastetta riittää. Mutta silti, tämä on juuri sitä, mistä haaveilin.
[/quote]
I feel you, sister! Odottelen vaan sitä aikaa kun ne muuttaa omilleen... Vaihdan osoitteen ja puhelinnumeron samantien =D
Höh, jännä juttu, olen nimittäin hirvittävän väsynyt ja kyrpiintynyt tähän perhe-elämään, lapset 1,5 v ja 4 v. Tappelevat kokoajan ja saa vahtia 24/7 ja oma aika ja jaksaminen kortilla. Kokoajan odottaa että olisivat isompia että olis helpompaa, mutta taitaa sitten olla edessä taas uusia haasteita...? Minäkin rakastan lapsiani mutta olisi pitänyt jättää yhteen kun ei voimat riitä :(
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 19:59"]
No jaa, pitää siellä töissä painaa, oli lapset melkein minkä ikäisiä vaan. Meillä 1, 4, 7 ja 8 ja kyllä tälläkin combolla haastetta riittää. Mutta silti, tämä on juuri sitä, mistä haaveilin.
[/quote]
Hei AP on vähän väsynyt, sillon tsempataan kaveria eikä vittuilla, kaikki me joskus tukea tarvitsemme ja kanavaa purkautua, onko se niin vaikeeta vähän lohduttaa ja kannustaa ?
Ap, tsemppiä sulle, koita jaksaa,<3
Kiitos teille:)
Btw, onkohan kellään muulla esimurkuilla/murkuilla havaittu sellaista käytöstä että kotia, vanhempia, ihan kaikkea kritisoidaan ja "arvostellaan", jopa vähätellään? Kuuluu kai hormoniheittelyihin ja murkkuiluun mutta täytyy sanoa että välillä riipii ja särkee korvaa ja pahasti...
ap
Ap, mitäs jos antaisit pelata pari päivää vaikka aamusta iltaan, ja sitten pari pelitöntä päivää. Toimii meillä paremmin kuin tunti peliä ja sitten koneet pois. Yleensä pelaavat 9-17 pelipäivinä. Kumma kyllä ajoista ei enää kitistä yhtään, saavat itse päättää mitkä päivät pelataan ja mitkä ei.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 20:53"]
Kiitos teille:)
Btw, onkohan kellään muulla esimurkuilla/murkuilla havaittu sellaista käytöstä että kotia, vanhempia, ihan kaikkea kritisoidaan ja "arvostellaan", jopa vähätellään? Kuuluu kai hormoniheittelyihin ja murkkuiluun mutta täytyy sanoa että välillä riipii ja särkee korvaa ja pahasti...
ap
[/quote]
No ihan varmasti on!! Meillä jo 5v alkanut kritisoimaan ja vänkäämään... Temppiä meille! Mä olen kyrpiintynyt tähän villikkoleikki-ikäisten kanssa painimiseen.
Mä olen hirvittävän pottuuntunut myös mieheeni. Siis etenkin myös siihen!
Mä olen myös löysännyt peliaikoja ja päästään kaikki helpommalla. Tottakai pitää katsoa ettei homma mene överiksi mutta ainakin meillä tämä toimii.
t. 11 v, 15 v ja 18 v poikien äiti
Ap, millainen itse olit tuon ikäisenä?
Juu, minäkin olisin väsynyt ja kyrpiintynyt. Sen vuoksi en olekaan hankkinut lapsia. Elän mieluummin aikuisen elämää, jossa vastaan vain itsestäni ja käytän aikaani, miten haluan.
Meillä on yksi 10-vuotias, jolla alkaa olla tosi ärsyttäviä esimurkkuiän oireita. Miestä tämä ottaa enemmän päähän kuin minua, itse yritän jaksaa hammasta purren, kun tiedostan, että iästä se vaan johtuu... Tänään töissä kuuntelin kollegan, joka on tuore kahden lapsen isä, juttuja, koko perhe on umpipuhki, kun kuopus puklaa kaiken, minkä syö, ja esikoinen on vauvan tulon jälkeen aloittanut yöheräilyt uudelleen. Tunsin elämäni todella helpoksi - minä kun olen jo vuosikaudet saanut nukkua yöt heräämättä ja viikonloppuna vaikka kellon ympäri, jos siltä tuntuu. Esimurkun kiukkuamistakin jaksaa paremmin, kun on alla hyvät yöunet! :)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:14"]
Juu, minäkin olisin väsynyt ja kyrpiintynyt. Sen vuoksi en olekaan hankkinut lapsia. Elän mieluummin aikuisen elämää, jossa vastaan vain itsestäni ja käytän aikaani, miten haluan.
[/quote]
Et tiedä, mitä menetät! Vaihdetaan osia. :)
t. kolmen teinin äiti
Valitsen silti mieluummin lapseni, aarteeni:)
Ja 13, minuun ei oikein voi verrata koska lapsuuteni oli kaikkea muuta kuin "normaali" eikä tuo murrosikäaikakaan ihan normia ollut kiitos pelon ilmapiirin jossa elin. Ts minun kannatti olla mahd hajuton, mauton ja näkymätön.
ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 21:14"]
[/quote]
Ja perheverotus ei ole kiva asia, eihän? On niiiin kiva stressata töissä ja vielä tapella lasten kanssa kotona. Onhan se sentään tasa-arvoista :)
Huomenna jos keli on sama lähdette rannalle, eväät ja kaverit mukaan. Kyllä se siitä kun ei tarvii kotona pörrätä
Meillä tietokone menee jäähylle päiväksi tai pariksi jos peliajoista tulee vääntöä. Samoin telkku ja dvdt jos niistä riidellään. Jos valitetaan kaikesta niin äidiltä löytyy äkkiä kotitöitä tehtäväksi. Eli kitinällä ja riitelyllä ei saa etuja vaan menettää niitä. Kummasti kannustaa helpompaan yhdessäoloon.
Täällä se, jolla on lapset 1, 4, 7 ja 8. Peliaikojen kanssa teen niin, että yritän pitkittää pelaamisen aloittamista mahdollisimman kauan. Tullaan kotiin töistä ja tarhasta ja jäädään aluksi ulos. Kun mennään sisälle, pitää ensin syödä ja katsoa Pikku Kakkonen, sitten vasta saa peliajat. Ja pian onkin iltapala, joten peliaika jää alle tuntiin.
Ihan samat systeemit ei teillä toimi, mutta ainakin sitä vois kokeilla, että peliaikaa tienaa ulkoilulla. Ja kun ollaan poissa kotoa, ei pelaaminen ole mielessä. Esim. mökille ei iPadeja tai tietsikoita oteta.
Lapset jää peleihin koukkuun tosi helposti ja se ei ole musta tervettä.
Ja sori kun en tsempannut, tarkoitin vaan, ettei näiden pientenkään lasten kanssa aina niin helppoa ole.
T. 2