Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole asiantuntija, mutta... (korona)

Korona
27.07.2020 |

...minusta kasvomaskien pitäis olla väliaikaisesti pakolliset. Vaikka korona uutisiin turtuu, silti ärsyttää kuulla siitä lähes joka päivä radiosta töissä. Ja ärsyttää myös nämä rajoituksetkin. Eikös kaikista helpointa ja tehokkainta viruksen torjunnassa olisi se, että riski sairastua eliminoidaan kasvomaskien pakollisuudella jolloin uusia tartunta tapauksia ei toivon mukaan enää tulisi ja parantuneille myös maskit pakollisiksi

No en ole asiantuntija, mutta tätä olen miettinyt. Mitä mieltä te olette?

Ps: maskilla tarkoitan kirurgin maskia, en kangasmaskia.

En ole asiantuntija, mutta... (korona)

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne maskit eivät estä tartuntoja! Pahimmillaan antavat väärää turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
2/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa pelolle valtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos ihmiset ei edes käytä niitä oikein, mikä on kuvien perusteella varsin yleistä USA:ssa ja muualla Euroopassa. Räkäset rätit leuassa eikä turvavälejä :S

Vierailija
4/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä miten saisin kuljetettua mukana steriiliä maskipakkausta ja laitettua siitä uuden, steriilin maskin steriilein käsin aina tarvittaessa. En halua tehdä samoin kuin nykyiset maskinkäyttäjät, että välillä maski roikkuu kaulalla, välillä naamalla, välillä ties missä. He eivät tunnu lainkaan tajuavan kuinka paljon siirtävät maskillaan moskaa hengitysteihinsä ja sitten vielä vaativat toisia tekemään samoin.

Vierailija
5/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluaisin maskipakon. Ei sitä maskia ole vaikea käyttää väärin. Ja jos tahallaan kosket siihen likaisilla käsillä niin itsehän siinä sitten sairastut. Ne ketkä haluaa suojautua, eivät koske likaisilla käsillä ja samalla pysyvät terveinä. Toki sakko pitää antaa heille, ketkä pitävät maskia leualla tms

Maskien teho on todettu jo niin monessa tutkimuksessa ja ne ovat melkein kaikissa maissa käytössä, että se on enää Varhilasta kiinni, että miksi meillä ei vielä ole maskipakkoa.

Vierailija
6/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaaseen pussiin laukkuun maskeja, sieltä puhtain käsin ottaa uuden tarvittaessa. Ei ole rakettitiedettä. Parempi opetella, kun pian on maskipakko meilläkin.

Vierailija
7/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikilla ole varaa hankkia noita maskeja.

Sen takia vastasin ei.

Vierailija
8/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjästäkö niitä maskeja sitten taiottaisiin?

Vierailija
9/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii. Kertokaa vain minne voin ilmoittaa kotiosoitteemme ja perheemme päälukumäärän. Yhtään maskia en itse aio hankkia

Vierailija
10/24 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa maskeihin ja sakkoihin. Takaan että maailman media saa tietää kun istun sakkovankeudessa siksi että olen köyhä. näin toimii suomi!

Vierailija
11/24 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikilla ole varaa hankkia noita maskeja.

Sen takia vastasin ei.

Leipäjono

Vierailija
12/24 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa maskeihin ja sakkoihin. Takaan että maailman media saa tietää kun istun sakkovankeudessa siksi että olen köyhä. näin toimii suomi!

Leipäjono

Vierailija
13/24 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE SAATTE KÄYTTÄÄ MASKEJA JO NYT. KUKAAN EI OLE KIELTÄNYT. JOS KOET MASKIN TARPEELLISEKSI, NIIN

LAI-TA SE MAS-KI.

Vierailija
14/24 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuon "no, se vähän riippuu", koska kirurgiset maskit on tarkoitettu sairaalahoitoon eikä niiden riittävyydestä ole pahan epidemian aikana edelleenkään takeita. En myöskään halua,että Suomi kahmii kirurgiset maskit ja jossain toisessa maassa ei niitä riitä edes sairaanhoitoon, kun Maijan pitää käydä kampaajalla kirurginen maski päällä. Sairaanhoidon lisäksi kirurgiset maskit voitaisiin säästää sellaisille aloille, joissa on pakko olla lähikontaktissa riskiryhmäläisiin ja sairaihin kuten esim. vanhustenhoidossa, kotipalvelussa ja muussa hoivatyössä.

Meille muille riittää mikä tahansa räsy kasvojen edessä. Jos sitä ei pese, sairastuttaa vain itsensä mutta omat basillit ja pisarat pysyvät räsyssä eivätkä tartuta muita. En siis murehdi edes kasvosuojan oikeasta käytöstä, koska se on vähän niin kuin hiha. Kulkee mukana ja kosketuksesta tartuttaa mutta siitä ei voi hypätä koronaa toiseen ihmiseen ilman sitä kosketusta.

Eli siis, kannatan kasvosuojan käyttämisen vahvaa suositusta ja jopa pakollisuutta tietyissä tilanteissa mutta en kirurgisten suojien ylikäyttöä.

Vierailija
15/24 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman media??? Suomi taitaa olla niitä harvoja maita, joissa ei ole maskipakkoa julkisilla paikoilla. Mikähän media repisi juttua siitä, että Suomessa sellainen on?

Vierailija
16/24 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit ei tuo mitään muuta kuin hapenpuutetta ja siten stressiä, huonoa oloa jne.

Lääkärin ohje: Palaa aina ABC:hen. Airflow, Breathing, Circulation.

Tämä estää hengitystä palauttamalla jo kertaalleen hengitettyä ilmaa hiilidioksiidillä keuhkoihin estäen uuden ilman,

Erittäin huono idea ellei ole nimenomaan tarkoitus haitata maskinkäyttäjiä.

Vierailija
17/24 |
01.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vouhotusta.

Vierailija
19/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/24 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii. Kertokaa vain minne voin ilmoittaa kotiosoitteemme ja perheemme päälukumäärän. Yhtään maskia en itse aio hankkia

Kuka helvetti sinä oikein olet!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi