Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin mielestä sohvalla makoilua kannattaa tukea ennemmin kuin opintoja

Vierailija
27.07.2020 |

Pääsin opiskelemaan yliopistoon alaa, jolta minulla on jo AMK-tutkinto. Viimeisen vuoden olen ollut työttömänä. Nyt työkkäri kuitenkin katsoo, ettei opintojani kannata tukea. Näin he siis kannustavat minua luopumaan opiskelupaikasta ja makoilemaan työttömänä sohvalla. Ja tämän päätöksen teki mielivaltaisesti yksi TE-toimiston virkailija.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku kesätyöntekijä. Kai valitit?

Vierailija
2/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sille alalle tutkinto, mutta onko sille alalle edes lähivuosina mahdollisuutta työllistyä? Tuota työllistymismahdollisuutta painotettiin mulle vahvana kriteerinä kun itse väläyttelin jatko/muunto-opintojen mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä niitä työkkäritätejä ja -setiä oikeasti vaivaa? Ja miten voi olla mahdollista, että ihmisen tulevaisuus on yhden tyypin varassa?

Vierailija
4/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Mitä teetkin oman työllistymisen eteen, menetät rahasi, ainoa hyväksyttävä toimi työkkärin mielestä on joku täysin hyödytön pupukurssi.

Vierailija
5/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ajatusmaailma vinksallaan. Ei työttömyyskorvaus ole mikään kansalaispalkka. Olet työtön, jos olet työtön. Opiskelija on asia erikseen.

Vierailija
6/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sille alalle tutkinto, mutta onko sille alalle edes lähivuosina mahdollisuutta työllistyä? Tuota työllistymismahdollisuutta painotettiin mulle vahvana kriteerinä kun itse väläyttelin jatko/muunto-opintojen mahdollisuutta.

On. Nimenomaan toin tuon asian hakemuksessa esille.

Vierailija
7/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ajatusmaailma vinksallaan. Ei työttömyyskorvaus ole mikään kansalaispalkka. Olet työtön, jos olet työtön. Opiskelija on asia erikseen.

Ei pidä paikkaansa. Lue omaehtoisesta opiskelusta

Vierailija
8/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina haukutaan työttömiä laiskoiksi. Kannattaisi sen sijaan kritisoida järjettömän passivoimaan systeemiä, joka rankaisee omatoimisuudesta ja aktiivisuudesta.

Vierailija
9/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vielä tarkennuksena, onko se työllistymismahdollisuus sun oma mielipide, vai tukeeko työkkärinkin statistiikka/mahdollinen työtä tarjonnut taho sitä?

Vierailija
10/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on Suomen rupusin ja surkein laitos. Se on niin turha ja tarpeeton ja perseestä että raivostuttaa.

Vierailija
11/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vielä tarkennuksena, onko se työllistymismahdollisuus sun oma mielipide, vai tukeeko työkkärinkin statistiikka/mahdollinen työtä tarjonnut taho sitä?

No jos rekrytoinnissa ohi menee tämän kyseisen ylemmän korkeakoulututkinnon omaavat henkilöt niin eiköhän koulutuksesta olisi minullekin hyötyä. Oletko vajaa?

Vierailija
12/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan opiskelua toimeentulotuella.

Vierailija
13/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko valmistunut yliopistosta kahdessa vuodessa? Se on nimittäin maksimimäärä mitä työttömyyskorvauseta saa opiskeluun.

Vierailija
14/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt täytyy ohiksena kysyä, mitkä alat ovat niitä joilla on muutaman vuoden päästä varmasti töitä tarjolla? Osaatko vastata?

Vierailija
15/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt täytyy ohiksena kysyä, mitkä alat ovat niitä joilla on muutaman vuoden päästä varmasti töitä tarjolla? Osaatko vastata?

Ohis täälläkin

Jos noin varma pitäisi olla niin miksi edes tällaista omaehtoisen opiskelun tukea on tarjolla?

Ei kai elämässä mikään voi olla noin varmaa

Vierailija
16/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko valmistunut yliopistosta kahdessa vuodessa? Se on nimittäin maksimimäärä mitä työttömyyskorvauseta saa opiskeluun.

No sen ajan ne maisteriopinnot monesti kestävät...

Vierailija
17/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sun tarkistuttaa pissin määrä päässäsi

Vierailija
18/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun luen näitä työkkäriketjuja niin tulee muistoihin ne virkailijat, joiden kanssa jouduin joskus tekemisiin. Yh, vieläkin ahdistaa

Vierailija
19/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiksi yliopistoon haet jos sinulla kerta on jo amk tutkinto? EIkööhän meillä suomessa ole jo niitä pykälänikkareita ja tutkijoita ole tarpeeeksi jotka tekevät tukimuksia kansainvälisisssä yhteyksissä. Eiikös nuo taloustieteiläjt ilman di tutkintoa ole kuiin esim toteaa toden todeksi toteamallla toteamuksillaaan todelllisen todellista.

Vierailija
20/93 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri toimii lakien ja ohjeiden mukaan.