Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noin 30v ovat saaneet lievän ja päälle jääneen koronan, ehkä sinunkin oireesi nyt ovat sitä?

Vierailija
27.07.2020 |

Lisää tietoa jos tunnistat itsesi: Koronaviruksen saaneet ja oireilevat keskusteluryhmä.

—-
Maailmalta ja Suomesta viruksen oireita ihmisillä:

jano, heikotus, lämmönsäätely sekaisin (kaula, naama jalka voi punoittaa), erilaiset ihottumat
rakkulat,
syke korkea pelkästä istumisesta, lisälyönnit
raajojen pistely/puutuminen, muutahaiset päässä tai muualla kehossa
päänsärky
lihasnykinät

Ja mustelmat, suonten itsekseen repeilyt ihon alla ja silmissä, verestävät silmät

Kestää kuukausia, vähättelyä terv. huollosta kunnes joku paikka prakaa niin että lanssilla sairaalaan

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yksi, jolla on ollut nyt maaliskuusta saakka outoja oireita. Alkoi kuumeisella ololla ja vilunväristyksillä. Sitten tuli lihaskipuja, päänsärky ja väsymys. Tämän jälkeen alkoi hengenahdistus ja sydämen tykytykset. Kesti monta viikkoa ja välillä oli päiviä, kun luulin kuolevani.

Nyt tilanne on vähän parempi, mutta edelleen kuin salamana kirkkaalta taivaalta iskee hengenahdistus, joka menee kuitenkin ohitse. Pysyväksi oireeksi on jäänyt lihasnykimiset, joita tulee päivittäin ja usein.

Ikinä en päässyt edes testeihin, kun epäilin syyksi koronaa. Olin ollut isossa tapahtumassa pari päivää ennen oireiden alkamista, josta epäilen saaneeni koronan.

Missä sulla nykii? Mulla kaikki ja pahimpana aikana varmaan tuhansia nykäyksiä päivässä. Mulla oli vielä kaikki kaliumit yms kunnossa mutta kannattaa kokeilla jos banaanit vissyt yms tuo apua

Eniten nykii jostain syystä jaloissa, mutta myös ympäri kehoa esim. käsivarsissa. Kiitos vinkistä täytyy kokeilla, jos nuo auttaisivat!

Vierailija
42/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yksi, jolla on ollut nyt maaliskuusta saakka outoja oireita. Alkoi kuumeisella ololla ja vilunväristyksillä. Sitten tuli lihaskipuja, päänsärky ja väsymys. Tämän jälkeen alkoi hengenahdistus ja sydämen tykytykset. Kesti monta viikkoa ja välillä oli päiviä, kun luulin kuolevani.

Nyt tilanne on vähän parempi, mutta edelleen kuin salamana kirkkaalta taivaalta iskee hengenahdistus, joka menee kuitenkin ohitse. Pysyväksi oireeksi on jäänyt lihasnykimiset, joita tulee päivittäin ja usein.

Ikinä en päässyt edes testeihin, kun epäilin syyksi koronaa. Olin ollut isossa tapahtumassa pari päivää ennen oireiden alkamista, josta epäilen saaneeni koronan.

Missä sulla nykii? Mulla kaikki ja pahimpana aikana varmaan tuhansia nykäyksiä päivässä. Mulla oli vielä kaikki kaliumit yms kunnossa mutta kannattaa kokeilla jos banaanit vissyt yms tuo apua

Eniten nykii jostain syystä jaloissa, mutta myös ympäri kehoa esim. käsivarsissa. Kiitos vinkistä täytyy kokeilla, jos nuo auttaisivat!

sama jalat itellä pahimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä meni maalis-huhtikuussa sekalainen oirekirjo ohi parissa viikossa. Alkoi päästä, sitten parin päivän välein uusi oire pitkin vartaloa, loppui varpaisiin. Sen jälkeen ei mitään. Oli kyllä niin outoja oireita, mutten yhtä päivää lukuunottamatta ollut ns. sairas, vaan ihan toimintakykyinen.

Vierailija
44/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäänpä vielä hiustenlähtö

Vierailija
45/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, nuo avauksen oireethan saa kun on juopoteltu kuukausikaupalla eristyksen tai etätyön aikana.

Tämähän se asenne on ollut mutta onneksi joukkovoimalla uskaltaa uskoa omaa oloaan ja vaatia tutkimuksia.

Monilla esim kalium mennyt niin alas että voisi vaikka sydän pysähtyä, lisäksi veren hyytymistekijät huitelee hengenvaarallisissa näillä ”juopottelijoilla”. Joilla on ”joku” virus mutta ehdottomasti ei korona.

Veren hyytymistekijät on todella monilla kaljasiepoilla erittäin alhaiset ja siihen  nämä juopot nappaavat Prednisolonin kuurin, niin arvot palautuvat normaaleiksi.

Vierailija
46/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, nuo avauksen oireethan saa kun on juopoteltu kuukausikaupalla eristyksen tai etätyön aikana.

Tämähän se asenne on ollut mutta onneksi joukkovoimalla uskaltaa uskoa omaa oloaan ja vaatia tutkimuksia.

Monilla esim kalium mennyt niin alas että voisi vaikka sydän pysähtyä, lisäksi veren hyytymistekijät huitelee hengenvaarallisissa näillä ”juopottelijoilla”. Joilla on ”joku” virus mutta ehdottomasti ei korona.

Veren hyytymistekijät on todella monilla kaljasiepoilla erittäin alhaiset ja siihen  nämä juopot nappaavat Prednisolonin kuurin, niin arvot palautuvat normaaleiksi.

Onpa kurjaa. Vaikea ymmärtää ihmisiä nyt varsinkin näin koronan vuoksi terveyden menettäneenä, jotka toimivat noin rajusti omaa ruumistaan vastaan :(

Tässä koronassa hyytymistekijät ovat ollet systemaattisesti liian korkeita näillä ”uupuneilla” ja tämä sitten aiheuttaa veritulppia.

Vierailija
47/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en löydä ryhmää?

Vierailija
48/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n. 30-vuotias, enkä ole varma, sopivatko jälkioireet minuun.

Itselläni pitempiaikaisia oireita, ehkä maaliskuusta asti, ovat olleet, väsymys, heikotus, jano, lämmönsäätelyn ongelmat (palelen helteellä kahden peiton alla ja sitten tulee hikiaalto ja sänky on kuin puutarhaletkulla kasteltu). Mitään iho-oireita ei ole. Minulla on myös ollut ripulia yli kuukauden ja jossain vaiheessa oli voimakkaita lihas- ja nivelkipuja, mutta yhdistin ne erään lääkkeen vaihtoon.

Minulla oli helmi-maaliskuussa todella paha yskä, mutta ei muita flunssan oireita. Labrat on otettu ja arvot kaikki normaalit.

Mietin, että olen kesällä myös juonut tavallista enemmän (siis alkoholia). Sekin voi selittää osan oireista. Maksa-arvot olivat kyllä normaalit, kun ne juuri tsekattiin, eli alkoholinkäyttö ei sitten varmaan ole kuitenkaan mitenkään ylenmääräistä. Kävin myös verenluovutuksessa ja siellä meinasi tulla ongelmaksi, kun veren hyytymistekijät laskivat verenvirtauksen toistuvasti liian alhaiseksi kun sillä on luovutuksessa joku raja, kuinka nopeasti pussin pitää täyttyä. En siis usko, että alkoholinkäyttö olisi syynä noihin oireisiin, kun mikään ei ainakaan viittaa siihen.

Kiinnostaisi kyllä tietää, olenko sairastanut koronan vai en, mutta sitä on ilmeisesti mahdoton selvittää.

Vierailija
49/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut on/off flunssaa maaliskuun alkupuolelta lähtien. Välillä on siis ihan kuumettakin (ei tosin korkeaa kuin yhtenä yönä), kurkku on kipeä, ääni häviää ja päätä särkee. Väsymys on myös ihan jatkuvaa eikä mikään määrä unta tunnu olevan riittävästi. Testiin ei oireiden ollessa pahimmillaan ollut toivoakaan päästä koska ei ollut ulkomaanreissua tai kontaktia varmistettuun tartuntaan.

Mutta tuosta listalta löytyikin pari juttua mitä olen itsekseni ihmetellyt eli tuo naaman punoitus (ihan yht¨äkkiä ja ilman syytä naamaa alkaa kuumottamaan ja sitten se helottaa punaisena tunnin/pari) ja nuo omituiset pistelyt/muurahaiset jotka vilistää pitkin kroppaa sekä verestävät silmät. Silmiä särkee ja kutittaa muutenkin tosi oudosti..

Nyt kun jollakulla on tässä ketjussa liki pakonomainen tarve selittää kaikkien oireiden johtuvan vain käsistä lähteneellä alkoholinkäytöllä niin lisään tähän viestiini sen verran, että en käytä alkoholia lainkaan.

Se ei siis ainakaan minun oireitani selitä vaikka mukavaa ja erityisesti yksinkertaistahan se olisi, koska silloin tämä ei olisi taatusti vakavaa ja ongelma/oireet poistuisi ihan vaan juomisen vähentämisellä/lopettamisella.

Vierailija
50/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hälyyttävintä on että näitä ihmisiä ei tunnisteta ja silloinkin kun tulee kk päästä veritulppaa ja sydänlihastulehdusta yms niin ei uskota potilasta että sama sairaus ollut koko ajan päällä. Laitetaan tietoihin että ”joku” virus. Meillä muhii aikapommi niin kauan kuin tervhuolto tunkee päänsä hiekkaan

Tuoreessa saksalaistutkimuksessa peräti 78 %:lta koronasta periaatteessa jo toipuneelta potilaalta löytyi tutkimuksissa 2-3 kk sairastumisen jälkeen sydänlihastulehdus (60 %:lla) tai muita sydänvaurioita. Tutkittujen keski-ikä oli 49 vuotta ja suurin osa heistä oli sairastanut taudin kotonaan.  

Outcomes of Cardiovascular Magnetic Resonance Imaging in Patients Recently Recovered From Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768916

Vierailija
51/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hälyyttävintä on että näitä ihmisiä ei tunnisteta ja silloinkin kun tulee kk päästä veritulppaa ja sydänlihastulehdusta yms niin ei uskota potilasta että sama sairaus ollut koko ajan päällä. Laitetaan tietoihin että ”joku” virus. Meillä muhii aikapommi niin kauan kuin tervhuolto tunkee päänsä hiekkaan

Tuoreessa saksalaistutkimuksessa peräti 78 %:lta koronasta periaatteessa jo toipuneelta potilaalta löytyi tutkimuksissa 2-3 kk sairastumisen jälkeen sydänlihastulehdus (60 %:lla) tai muita sydänvaurioita. Tutkittujen keski-ikä oli 49 vuotta ja suurin osa heistä oli sairastanut taudin kotonaan.  

Outcomes of Cardiovascular Magnetic Resonance Imaging in Patients Recently Recovered From Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768916

Nuorten ihmisten kohdalla sydänjutut pistetään systemaattisesti jonkun hysterian piikkiin. Se on sitten aikamoinen nöyrtymisen paikka lääkärilläkin kun tullaan valoautolla takas kuoleman kielissä...

Vierailija
52/52 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut on/off flunssaa maaliskuun alkupuolelta lähtien. Välillä on siis ihan kuumettakin (ei tosin korkeaa kuin yhtenä yönä), kurkku on kipeä, ääni häviää ja päätä särkee. Väsymys on myös ihan jatkuvaa eikä mikään määrä unta tunnu olevan riittävästi. Testiin ei oireiden ollessa pahimmillaan ollut toivoakaan päästä koska ei ollut ulkomaanreissua tai kontaktia varmistettuun tartuntaan.

Mutta tuosta listalta löytyikin pari juttua mitä olen itsekseni ihmetellyt eli tuo naaman punoitus (ihan yht¨äkkiä ja ilman syytä naamaa alkaa kuumottamaan ja sitten se helottaa punaisena tunnin/pari) ja nuo omituiset pistelyt/muurahaiset jotka vilistää pitkin kroppaa sekä verestävät silmät. Silmiä särkee ja kutittaa muutenkin tosi oudosti..

Nyt kun jollakulla on tässä ketjussa liki pakonomainen tarve selittää kaikkien oireiden johtuvan vain käsistä lähteneellä alkoholinkäytöllä niin lisään tähän viestiini sen verran, että en käytä alkoholia lainkaan.

Se ei siis ainakaan minun oireitani selitä vaikka mukavaa ja erityisesti yksinkertaistahan se olisi, koska silloin tämä ei olisi taatusti vakavaa ja ongelma/oireet poistuisi ihan vaan juomisen vähentämisellä/lopettamisella.

Älä välitä. Eiköhän lääkäri hoksaa ettei ole ainakaan alkosta kyse, aika nopeastikin jos koko ajan ravaa eri oireilla ja syytä ei löydy. Kyllä juopon jo naamasta ja muusta elämänhallinnasta tunnistaa.