Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noin 30v ovat saaneet lievän ja päälle jääneen koronan, ehkä sinunkin oireesi nyt ovat sitä?

Vierailija
27.07.2020 |

Lisää tietoa jos tunnistat itsesi: Koronaviruksen saaneet ja oireilevat keskusteluryhmä.

—-
Maailmalta ja Suomesta viruksen oireita ihmisillä:

jano, heikotus, lämmönsäätely sekaisin (kaula, naama jalka voi punoittaa), erilaiset ihottumat
rakkulat,
syke korkea pelkästä istumisesta, lisälyönnit
raajojen pistely/puutuminen, muutahaiset päässä tai muualla kehossa
päänsärky
lihasnykinät

Ja mustelmat, suonten itsekseen repeilyt ihon alla ja silmissä, verestävät silmät

Kestää kuukausia, vähättelyä terv. huollosta kunnes joku paikka prakaa niin että lanssilla sairaalaan

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulaa tämä on. 30-vuotiaana se kun tuppaa kestämään monta päivää.

Vierailija
22/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut on/off flunssaa maaliskuun alkupuolelta lähtien. Välillä on siis ihan kuumettakin (ei tosin korkeaa kuin yhtenä yönä), kurkku on kipeä, ääni häviää ja päätä särkee. Väsymys on myös ihan jatkuvaa eikä mikään määrä unta tunnu olevan riittävästi. Testiin ei oireiden ollessa pahimmillaan ollut toivoakaan päästä koska ei ollut ulkomaanreissua tai kontaktia varmistettuun tartuntaan.

Mutta tuosta listalta löytyikin pari juttua mitä olen itsekseni ihmetellyt eli tuo naaman punoitus (ihan yht¨äkkiä ja ilman syytä naamaa alkaa kuumottamaan ja sitten se helottaa punaisena tunnin/pari) ja nuo omituiset pistelyt/muurahaiset jotka vilistää pitkin kroppaa sekä verestävät silmät. Silmiä särkee ja kutittaa muutenkin tosi oudosti..

Jotain mitä jäi puuttumaan just toi kurkkukipu ja väsymys. Myös sormien punaisuus tai sitten ihan valkoiseksi meneminen ja kynsien kasvaminen ”kellolasi” muotoon. Lisäksi valkoinen kynsipeti niin että ennen varsinaista kynnenpäätä jää punainen raita.

Nokkosihottuma ja turpoaminen, siniset varpaat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt testeihin. Samainen mystinen ”joku” virus on heittänyt veriarvoni päin mäntyä. Koronaa ei kuulema voi olla!

Ystävällä oli mystinen jokuvirus.

Kovassa kuumeessa hakeutui lääkäriin ja joutui 2 viikoksi sairaalaan. Osan ajasta oli teholla.

Kaikki mahdolliset syyt kuulemma tutkittiin eikä mitään löytynyt.

Diagnoosi oli lopulta jokuvirus.

Vieläkin joutuu käymään verikokeissa sen jokuviruksen takia. Seurailevat kuulemma palautuuko veriarvot normaaliksi tai tuleeko vielä muutoksia, vaikka sairastamisesta on jo pari kuukautta.

Vierailija
24/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päässyt testeihin. Samainen mystinen ”joku” virus on heittänyt veriarvoni päin mäntyä. Koronaa ei kuulema voi olla!

Ystävällä oli mystinen jokuvirus.

Kovassa kuumeessa hakeutui lääkäriin ja joutui 2 viikoksi sairaalaan. Osan ajasta oli teholla.

Kaikki mahdolliset syyt kuulemma tutkittiin eikä mitään löytynyt.

Diagnoosi oli lopulta jokuvirus.

Vieläkin joutuu käymään verikokeissa sen jokuviruksen takia. Seurailevat kuulemma palautuuko veriarvot normaaliksi tai tuleeko vielä muutoksia, vaikka sairastamisesta on jo pari kuukautta.

Luulisi pikkuhiljaa kiinnostavan tämä jokuvirus kun vaikuttaa olevan koronaakin pahempi.

Vierailija
25/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Silmät välillä on kyl punaiset

Päätä särkee välillä tosi kovaa

Tämä myös tyttöystävänsä ollut nyt

Maha välillä ihan kuralla

Sydän tykyttää joskus

Väsymys lomankin aikana

Vierailija
26/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oudot paikkaa vaihtavat nivelkivut olla koronan jälkioire?

Sain matkalta tammikuussa flunssan, josta paranin n 2 viikoksi, sen jälkeen tuli 3 kk kestänyt kuumeeton viruskeuhkokuume (se lääkärin diagnosoimana), jota podin kotona, välillä oli alilämpöä 35,5. Pääsin koronatestiin vasta maaliskuun puolivälissä, tulos oli negatiivinen. Se oli kuitenkin silloin jo ollut pitkään vain keuhkoissa, joten eihän se enää niin pitkän ajan päästä näy nenänielussa.

Paranin toukokuussa yskästä, mutta sen jälkeen tuli ohimenevää kurkkukipua n pari päivää joka viikko, se jatkuu yhä. Nyt minulla on ollut nivelkipuja, selkä ja lonkka ovat niin kipeitä, että kävely on vaikeaa, samoin istuminen ja makaaminenkin, kaikki.

Voiko tämä kaikki olla koronaa? En viitsisi mennä juoksemaan lääkäreissä nyt, jos se ei olekaan koronaa, ja sieltä lääkärinvastaanotolta tulisikin oikea korona vielä tämän kaiken päälle...

Vierailija
27/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää oireita:

olo erityisesti aamupäivällä huono, yöllä ei saa millään unta,

refluksia oksentamista jopa kesken unien,

nivelkivut ja turvotukset

Vierailija
28/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oudot paikkaa vaihtavat nivelkivut olla koronan jälkioire?

Sain matkalta tammikuussa flunssan, josta paranin n 2 viikoksi, sen jälkeen tuli 3 kk kestänyt kuumeeton viruskeuhkokuume (se lääkärin diagnosoimana), jota podin kotona, välillä oli alilämpöä 35,5. Pääsin koronatestiin vasta maaliskuun puolivälissä, tulos oli negatiivinen. Se oli kuitenkin silloin jo ollut pitkään vain keuhkoissa, joten eihän se enää niin pitkän ajan päästä näy nenänielussa.

Paranin toukokuussa yskästä, mutta sen jälkeen tuli ohimenevää kurkkukipua n pari päivää joka viikko, se jatkuu yhä. Nyt minulla on ollut nivelkipuja, selkä ja lonkka ovat niin kipeitä, että kävely on vaikeaa, samoin istuminen ja makaaminenkin, kaikki.

Voiko tämä kaikki olla koronaa? En viitsisi mennä juoksemaan lääkäreissä nyt, jos se ei olekaan koronaa, ja sieltä lääkärinvastaanotolta tulisikin oikea korona vielä tämän kaiken päälle...

Voi, tuo ajoittain ilmenevä (erityisesti pienen rasituksen jälkeen) kurkkukipu tuntuu toistuvan lähes kaikilla.

Menkää sinne faceryhmääm. Lääkärit ei todnäk usko mutta tiedät mitä tarkkailla ettei käy huonosti (ja muista saa voimaa, samassa veneessä ollaan!)

Vierailija
29/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ja Ruotsin ryhmissä tuhansia ihmisiä, globaalisti satoja tuhansia - miljoonia nuoria työkyvyttömiä?

Suomen ryhmässä tuhansia kun yhteensä sairastuneita on 7000?

7000 on testillä varmennettuja sairastumisia, oikeasti testeissä käymättämiä mutta koronan sairastaneita on Suomessa 100 tuhansia, miltei miljoona.

Vierailija
30/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla ilmeisesti on niin raivokas immuunipuolustus että kaikki elinjärjestelmät voivat triggeröityä sotimaan virusta vastaan. Kroppa vetää yli.

Vierailija
31/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo helmikuussa kova "flunssa". Siitä saakka on ollut esim kovaa janoa, jalkasärkyjä, välillä tajunnan taso laskee ja/tai pyörryttää, välillä sydän hakkaa...

Mietin jo onko minulla diabetes, tuntuu epätodennäköiseltä koska olen hoikka ja raskausaikana reilu vuosi sitten sokerirasitus ja erinomaiset arvot. Mutta nyt jonkin aikaa olen miettinyt, olisiko tuo voinut olla koronaa ja nämä nyt niitä jälkioireita.

Vierailija
32/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jo helmikuussa kova "flunssa". Siitä saakka on ollut esim kovaa janoa, jalkasärkyjä, välillä tajunnan taso laskee ja/tai pyörryttää, välillä sydän hakkaa...

Mietin jo onko minulla diabetes, tuntuu epätodennäköiseltä koska olen hoikka ja raskausaikana reilu vuosi sitten sokerirasitus ja erinomaiset arvot. Mutta nyt jonkin aikaa olen miettinyt, olisiko tuo voinut olla koronaa ja nämä nyt niitä jälkioireita.

Ai niin, ja kovia päänsärkyjä myös.

Vierailija
33/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli mun miehen kanssa molemmilla. Ensin mäkin ajattelin että väsymys + jano, hemmetti diabetes! Sitten tuli miehellekin niin tajuttiin ettei sentään molemmille tule samaan aikaan. Samalla myös ihme heikotusta johon pitää koko ajan napostella. Nää molemmat menneet nyt jo onneksi ohi.

Toki sinun pitää se diabetes testauttaa jos oireet ei lopu, se on hoitamattomana vakava tila!

Vierailija
34/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli mun miehen kanssa molemmilla. Ensin mäkin ajattelin että väsymys + jano, hemmetti diabetes! Sitten tuli miehellekin niin tajuttiin ettei sentään molemmille tule samaan aikaan. Samalla myös ihme heikotusta johon pitää koko ajan napostella. Nää molemmat menneet nyt jo onneksi ohi.

Toki sinun pitää se diabetes testauttaa jos oireet ei lopu, se on hoitamattomana vakava tila!

D2 kyllä kehittyy hitaasti, ja jos vuosi sitten on sokerirasitus ollut priimaa, ei nyt voi olla diabetes siinä vaiheessa, että jo selkeästi oireilisi.

D1 voi kehittyä nopeasti, mutta se on aikuisilla kyllä varsin harvinainen.

Vierailija
35/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on seuraava iso covid-uutinen. Tavallista ihmistä ei uskota, luulosairaita ollaan ennen kuin julkkikset ja lääkärit itse sairastuu näihin luulo-oireisiin.

Silloin niistä vasta tulee tuikitärkeitä. Sama kuin sikapiikki - pelkkää nuorten lorvikatarria...!

Vierailija
36/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikse ollu vaan joku lentsu

Vierailija
37/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D2 kyllä kehittyy hitaasti, ja jos vuosi sitten on sokerirasitus ollut priimaa, ei nyt voi olla diabetes siinä vaiheessa, että jo selkeästi oireilisi.

Joillakin on diabetes puhjennut koronan jälkeen, näitäkin tarinoita ole lukenut, kun aiheesta olen googletellut. Tokikaan ei ole tutkittu, onko tässä oikeasti syy-seuraus osoitettavissa.

Vierailija
38/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on diabetes puhjennut koronan jälkeen, näitäkin tarinoita ole lukenut, kun aiheesta olen googletellut. Tokikaan ei ole tutkittu, onko tässä oikeasti syy-seuraus osoitettavissa.

Joo, koronan jälkeen voi toki sairastua ihan mihin tahansa tautiin samalla tavalla kuin muutenkin, eikä se siitä muutu koronan jälkitaudiksi. Diabeteksen kohdalla asia on kuitenkin siitä mielenkiintoinen, että siitähän on jo näyttöä että tietyt virusinfektiot liittyvät ykköstyypin diabetekseen monissa tapauksissa. Joten syy-yhteys voisi jopa olla.

Vierailija
39/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, jolla on ollut nyt maaliskuusta saakka outoja oireita. Alkoi kuumeisella ololla ja vilunväristyksillä. Sitten tuli lihaskipuja, päänsärky ja väsymys. Tämän jälkeen alkoi hengenahdistus ja sydämen tykytykset. Kesti monta viikkoa ja välillä oli päiviä, kun luulin kuolevani.

Nyt tilanne on vähän parempi, mutta edelleen kuin salamana kirkkaalta taivaalta iskee hengenahdistus, joka menee kuitenkin ohitse. Pysyväksi oireeksi on jäänyt lihasnykimiset, joita tulee päivittäin ja usein.

Ikinä en päässyt edes testeihin, kun epäilin syyksi koronaa. Olin ollut isossa tapahtumassa pari päivää ennen oireiden alkamista, josta epäilen saaneeni koronan.

Vierailija
40/52 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yksi, jolla on ollut nyt maaliskuusta saakka outoja oireita. Alkoi kuumeisella ololla ja vilunväristyksillä. Sitten tuli lihaskipuja, päänsärky ja väsymys. Tämän jälkeen alkoi hengenahdistus ja sydämen tykytykset. Kesti monta viikkoa ja välillä oli päiviä, kun luulin kuolevani.

Nyt tilanne on vähän parempi, mutta edelleen kuin salamana kirkkaalta taivaalta iskee hengenahdistus, joka menee kuitenkin ohitse. Pysyväksi oireeksi on jäänyt lihasnykimiset, joita tulee päivittäin ja usein.

Ikinä en päässyt edes testeihin, kun epäilin syyksi koronaa. Olin ollut isossa tapahtumassa pari päivää ennen oireiden alkamista, josta epäilen saaneeni koronan.

Missä sulla nykii? Mulla kaikki ja pahimpana aikana varmaan tuhansia nykäyksiä päivässä. Mulla oli vielä kaikki kaliumit yms kunnossa mutta kannattaa kokeilla jos banaanit vissyt yms tuo apua