Mitkä sanat meinaat kirjoittaa aina väärin?
Mä osaan kirjoittaa ns. puhdasta kieltä ja kirjoitan joka päivä paljon, mutta on joitakin sanoja, joita en vain opi prkl kirjoittamaan oikein! Esim. desinfiointi ja infarkti. Ja niinkin typerä juttu kuin se, montako ämmää on sanoissa etumainen ja takimmainen. Tänään kirjoitin reagtio kun naputtelin äkkiä, mutta sentään tajusin virheen heti. Hah. Se johtui kyllä varmasti liiasta palstailusta ja väsymyksestä. :D Nyt ei tule muuta mieleen.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:32"]
Itselläni on avioliiton kautta otettu sukunimi, joka on vaikeusasteeltaan tasoa "Argillander" enkä meinannut itse oppia kirjoittamaan omaa uutta nimeäni oikein. Koita siinä puhelimessa alkaa tavaamaan omaa nimeäsi kun et itsekään sitä osaa.
[/quote]
Auts. XD Mullakin oli muuten vaikeuksia oppia miehen nimi oikein. Se on ihan suomalainen, mutta sen kirjoittaa silti tietyllä tavalla helposti väärin.
AP
Tilausvahvistus on yllättävän vaikea sana, vaikka sen kirjottaa kymmeniä kertoja päivässä...
Mulla oli muuten koulussa lukihäiriöinen ystävä, joka sai kyllä väännettyä välistä sanoja niin ihmeellisiksi, että me kehitettiin niistä keskenämme jonkinlainen slangi. En kyllä enää muista niitä juttuja.
AP
Itselläni on avioliiton kautta otettu sukunimi, joka on vaikeusasteeltaan tasoa "Argillander" enkä meinannut itse oppia kirjoittamaan omaa uutta nimeäni oikein. Koita siinä puhelimessa alkaa tavaamaan omaa nimeäsi kun et itsekään sitä osaa.