En ymmärrä niitä jotka pelkää koiria??
Koirat on niin ihania ja en tajua miten joku voi pelätä niitä!! Varsinkin mun koiria, jotka ei oo ikinä purrut ketään! Ja sit valitetaan jos koira otetaan esim. torilla mukaan kun mennään syömään. Tai jos koira tulee haistelemaan tai haukkuu niin alkaa kauhea valitus, että "pitäisitte kiinni ne koirat!"
Kommentit (64)
Pelkään itse irrallaan olevia, varsinkin isokokoisia koiria, joista ei tiedä ovatko hulluja vai eivät.
Niin ja meillä on myös itsellä koira kuitenkin.
Ap on se tyyppi, joka näkee metsässä karhun ja haluaa ottaa sen kanssa selfien.
En keksi yhtään syytä, miksi tuntemattoman piskin pitäisi päästä haistelemaan minua.
Saksanpaimenkoira yritti purra kasvojani, ehdin peruuttaa kiireellä käsillä kasvoja suojaten viime hetkellä koiran loikatessa kohti hampaat irvessä. Tähän riitti se että tervehdin koira omistajaa ja katsoin koiraa silmiin
Enemmän kyllä vihaan tyhmiä omistajia kuin koiria. Monet koirat ovat päällekäyviä, likaisia ja haisevat. Haukkuvat kovaa ihmisille ja muille koirille. Ei siinä jos omistaja ei päästä koiraa vieraan ihmisen luo, mutta ai että pistää ärsyttämään nämä omistajat, jotka ei yhtään ajattele toisten tunteita.
Pienenä koira puri eikä omistaja oikein mitään tehnyt. Vähän aikaan sitten olin juoksemassa, kun koira tulee ärisemään ja hyppimään jalkoihin. Yritin hätistää koiraa, kun omistaja ei tee asialle mitään ja ainoastaan HYMYILEE minulle. Varmaan ajatteli juurikin sitä, että onpas suloinen koira hänelle. Ensi kerralla potkaisen, jos tapahtuu samalla tavalla.
Sen jälkeen kun pienikokoinen seniorikoirani oli ystävälläni hoidossa ja hänen naapurinsa isokokoinen hurtta hyökkäsi rakkaan koirani kimppuun, retuutti sitä suussaan ja koirani sai niskaansa ja kaulaan isot reiät, olen pelännyt muiden ihmisten koiria kuollakseni.
nuuskimaan tai haistelemaan tulevat rakit ei tarvii kuin kenkää. ällöttää tuo omistajien piittaamattomuus. 20v sota koirien kanssa toimineena en luota näihin pikku puudeleihin lainkaan . ja miksi se korona paska linko pitää viedä yleisiin tapahtumiin. tällä vaan lietsotte koira vihaa
Minä ainakin pelkään terveellä tavalla joitain koiria, vaikka itsellänikin on (pieni) koira. Suomessa on paljon vastuuttomia koiranomistajia, jotka ottavat tappelukoiraksi jalostetun tai muuten vain ison rotevan koiran, joita eivät sitten vaivaudu kouluttamaan kunnolla tai muuten vaan eivät pysty tarjoamaan koiran tarvitsemaa ympäristöä. Eli pitävät liian pienissä kerrostaloasunnoissa, eivät ulkoiluta tarpeeksi... Pelottavan näköistä, kun pienikokoinen naishenkilö ulkoiluttaa lehmänkokoista koiraa kaupunkimiljöössä. Ei voi koskaan tietää onko koira hyväkäytöksinen vai ei. Myös jotkut pikkukoiratkin voivat olla pelottavia, jos eivät osaa käyttäytyä, puolustavat tavaroitaan ja ruokaansa rähisemällä, lenkkipolulla ohitustilanteissa räksyttävät ja ulkoiluttaja ei osaa ohittaa, vaan päästää koiran omani lähelle.
En ole koskaan pitänyt koirista eivätkä koirat minusta, yhtä ainoaa poikkeusta lukuunottamatta, nyt jo edesmennyttä,rauha hänen muistolleen- ainoa koira,josta olen aikuisiälläni voinut sanoa välittäväni, aivan Erityinen tapaus. Koirat säännönmukaisesti alkavat räksyttää, murista, haukkua jne minut nähdessään. Taustallani on väkivaltatraumoja, joten aistisivatko sitten,että vaistomaisesti kartan kaikkea, mikä saattaa olla potentiaalinen uhka,kuten koira on, kukaties.. Jokatapauksessa tänä kesänä mustikkametsässä, paikalle tuli omistaja koirineen,kävelivät läheisellä polulla. Koirat olivat mitälierotua, mutta saksanpaimenkoiran kokoisia molemmat. Olin kyykyssä keräämässä marjoja enkä edes katsonut ohikulkijoihin päin, niin toinen koirista alkoi uhkaavasti murista ja räkyttää minulle, omistajan vain suu ammollaan seistessä tempovan koiran vieressä ja toljottaen,vaikka varmasti näki,kuinka hätkähdin. V..ttu miten idiooteilla voi noita piskejä olla! Hlö oli pienikokoinen vanhempi nainen,joka ei missään tapauksessa olisi saanut noita kahta isoa koiraa hallintaansa jos edes toinen olisi päättänyt hyökätä..Koiranomistajilla tulisi olla pakolliset koulutukset/ olisi tutkittava,ovatko kykeneviä edes hoitamaan elukoitaan, suurin osa ei ole, täysin vatuuttomia ja ne ' pikkuriikkiset mamin puudelinassukat'.. ällöttäviä, typeriä piloille jalostettuja räkyttäviä,häiriintyneitä rakkeja kaikki joita olen tavannut ja ne jätökset..voi tsiisus- KERÄTKÄÄ ne!
Vierailija kirjoitti:
Vieras koira puri minua kadulla kun olin lapsi.
Ajoin pyörällä ja koira hyökkäsi ranteeseen kiinni. Koirat muka kivoja?
Koirat ja usein myös koirien omistajat ovat itsekkäitä, koirilla ei ole minkäänlaisia standardeja tai vastavuoroisuutta. Koirat palvovat omistajiaan vaikka nämä tekisivät mitä. Kissat ja kissojen omistajat kohtelevat toisiaan kuten itse toivoisivat tulevansa kohdelluiksi. Koirat odottavat minulta kunnioitusta vaikka olisivat juuri purreet minua. Ei onnistu.
Naapurin koirat haukkuvat 247, lisäksi koirat haisevat.
No sillon se koira on vaan huonosti koulutettu! Kissat ei todellakaan arvosta omistajiaan ja niitä pitää palvella kuin jotain kuningatarta. Koira sentään rakastaa omistajaansa. + koirat haukkuu vain ärsyttäville naapureille ;)
Kissojen vihaajat myös usein pelkäävät kissoja. Olen pannut merkille tämän. Ensin uhotaan, mutta kun kissa hyppää jollekin tasolle, esim pöydälle, ollaan heti paskat housussa että hui, mites se tolleen hyppii.
Koirat best kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras koira puri minua kadulla kun olin lapsi.
Ajoin pyörällä ja koira hyökkäsi ranteeseen kiinni. Koirat muka kivoja?
Koirat ja usein myös koirien omistajat ovat itsekkäitä, koirilla ei ole minkäänlaisia standardeja tai vastavuoroisuutta. Koirat palvovat omistajiaan vaikka nämä tekisivät mitä. Kissat ja kissojen omistajat kohtelevat toisiaan kuten itse toivoisivat tulevansa kohdelluiksi. Koirat odottavat minulta kunnioitusta vaikka olisivat juuri purreet minua. Ei onnistu.
Naapurin koirat haukkuvat 247, lisäksi koirat haisevat.
No sillon se koira on vaan huonosti koulutettu! Kissat ei todellakaan arvosta omistajiaan ja niitä pitää palvella kuin jotain kuningatarta. Koira sentään rakastaa omistajaansa. + koirat haukkuu vain ärsyttäville naapureille ;)
Vitut.
Vierailija kirjoitti:
Kissojen vihaajat myös usein pelkäävät kissoja. Olen pannut merkille tämän. Ensin uhotaan, mutta kun kissa hyppää jollekin tasolle, esim pöydälle, ollaan heti paskat housussa että hui, mites se tolleen hyppii.
Sama juttu koirien vihaajilla. Pah. Btw kissat ei sais edes hyppiä pöydille..
Kääntämällä pääni lievästi oikeaan näen lääkärissä tikatun koirapureman arven käsivarressani. Olin 20 vuotta sitten lenkillä. Ohitin koiran ja ulkoiluttajan. Mitä se nyt sillä tavalla. Ei se koskaan aiemmin.
Ap on ilmeisesti kovin nuori.
Ei ole outoa pelätä petoeläintä.
Ja kun on paljon niitä huonosti koulutettuja koiria.
Kaikista ei ole ihanaa, kun koira työntää kuononsa korvaan, persvakoon etc.
Pelkään tiettyjä yksilöitä. Olen lapsuudesta lähtien ollut kaiken kokoisten ja rotuisten koirien kanssa tekemisissä, käynyt näyttelyissä, harrastuksissa jne. Rakastan koiria ylikaiken, mutta on tullut vastaan sellaisia huonosti koulutettuja yksilöitä (tai sairaita, joita ei ole hoidettu asianmukaisesti), jotka olisivat voineet käydä ihmisen päälle. Ymmärrän myös, jos joku pelkää ja välttelee kaikkia koiria. Inhoan myös niitä omistajia, jotka pitävät koiriaan vapaana yleisillä metsäpoluilla, mutta ei ole kuitenkaan mitään kontaktia siihen koiraan, jotta saisi sen heti kutsusta luo.
Koiria on kovin monenlaisia. Osa on koulutettu, iso osa ei ole. Osa puree, osa ei pure.
Mamin pikkukullat ovat pahimmasta päästä, koosta ja rodusta riippumatta.
Ap, jos koirasi tulee lähelleni kytkemättömänä niin minä potkaisen sitä. Ja uudestaan ellei tehoa.
Tämä on ihan pas.ka trolli, joka viikko samaa scheisseä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ennen pelännyt koiria. Sitten eräs "kiltti koira" puri varoittamatta. Nykyään pelkään.
No oletpa heikkopäinen. Minua on purtu 3 kertaa enkä siltikään pelkää. Itselläni on koira.
No jospa kaikki eivät halua olla lähikontaktissa koiran kanssa, vaikka koira olisi kuinka kiltti. Ihmisillä on meidän kulttuurissa sellainen ns. henkilökohtainen tila, jonka ylittämistä vaan ei pidetä korrektina. Siksi eivät muut ihmisetkään tule liian lähelle, ja siksi ei tykätä siitä että koirakaan tulee.