Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä niitä jotka pelkää koiria??

27.07.2020 |

Koirat on niin ihania ja en tajua miten joku voi pelätä niitä!! Varsinkin mun koiria, jotka ei oo ikinä purrut ketään! Ja sit valitetaan jos koira otetaan esim. torilla mukaan kun mennään syömään. Tai jos koira tulee haistelemaan tai haukkuu niin alkaa kauhea valitus, että "pitäisitte kiinni ne koirat!"

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koiraihminen ja minulla on ollut useita koiria. Nytkin on taas uusi pentu. Vaikka koulutankin koirani, minusta on hyvin selvää, että muut ihmiset eivät välttämättä halua tulla koirani lähelle. Varsinkin pentu on kärkäs hyppimään ja näykkimään ihanasti riippuvia ja heiluvia sormia tai lepattavia lahkeita ja kengännaruja. Täytyy vain sitkeästi kouluttaa pois tuollaisista leikeistä.

Vaikka erityyppiset koirat ovat hieman erilaisia - paimenet, vahtijat, metsästysavut jne. - koirat ovat kuitenkin yksilöitä. Saman rodun sisällä voi olla hirveän kultaisia reppanoita ja sitten taas aivan vimmaisia syöksyjiä. Mitä isompi koira on, sitä suuremmat puruvoimat sillä on. Koirahan pystyy puremaan vaikka ihmisen käsivarren poikki, jos se sitä tahtoo, puhumattakaan naaman herkästä ihosta. Siitä saa oikein hyvin kiinni, ja samassa on naamassa pelkkää raadeltua lihaa luun päällä. Jo keskikokoinen koira yltää takatassuilleen noustessa ihmisen naaman korkeudelle.

Ihminen tekee aivan oikein varoessaan vieraita koiria. Jopa koulutetut koirat voivat yhtäkkiä tehdä ihan mitä tahansa.

Vierailija
22/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän pystyy helposti tappamaan koiran kohtaamistilanteessa, en minäkään ymmärrä miten esim tv-sarjoissa rikolliset niin pelkää poliisikoiria. Ainoa riski ehkä jos koira pääsee puremaan kaulaan, silloin voi oikeasti käydä huonosti.

Kerran kohtasin agressiivisen koiran joka juoksi vapaana pihasta ja puri minua jalkaa kun pyöräilin ohi. Potkaisin sitä koiraa kylkeen ja äkkiä se juoksi takaisin sinne pihaan mistä tulikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat best kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pelännyt vieraita koiria, ja varsinkin sen jälkeen kun yks pikkupiski hyökkäsi pihastaan pohkeeseeni ohikulkiessani. Myös miestäni on koira purrut (pyöräillessä). Emme ärsyttäneet koiria kumpikaan mitenkään. Koiran omistajanhan sitä on syytä katsoa peiliin.

No niitä ei sit oo koulutettu mut jos sanoo että ne on kilttejä niin silti valitetaan!!

Kun koiran käytös ei aina vastaa sitä, mitä itse ymmärtää, että koira olisi kiltti. - Kiltti koira tottelee aina suurimmaksi osaksi saamiaan ohjeita ja käskyjä, eikä ole se, joka määrää tahdin. Oma lukunsa ovat ne pienemmät ja isomaat koira, jotka kuseksivat ja paskovat julksielle tai yksityiselle paikalle. - Tämä on toki osittain ymmärrettävää. Sen sijaan ei ole ymmärrettävää, että koiran omistaja ei tällöin siivoa koiransa jälkiä, vaan alkaa selittämään, että se on kyllä yleensä ihan kiltti, eikä se nyt tahallaan tuollaista torttua tehnyt. - Tai sitten eivät sano mitään vaan jatkavat koiransa kanssa matkaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.   

Vierailija
24/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat best kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki kieltää viemästä koiria torille. Ihan oikein, että tulevat sanomaan asiasta.

No mitään kieltomerkkejä ei ollut

Ei siihen tarvita kieltomerkkejä, koska se on sanottu kyllin selvästi Suomen laissa. Ei siellä torilla ole sellaistakaan merkkiä, että ei saa antaa turpaan muille.

Koiria ei saa vielä torille, lasten leikkipaikoille, uimarannoille ja hiihtoladuille. Luulisi koiranomistajan tietävän tämän ihan sanomattakin.

https://www.kennelliitto.fi/koiran-omistaminen/koiriin-liittyva-lainsaa…

Vierailija
25/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäminen ei ole selkeesti ap:n vahvimpia puolia.

26/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminenhän pystyy helposti tappamaan koiran kohtaamistilanteessa, en minäkään ymmärrä miten esim tv-sarjoissa rikolliset niin pelkää poliisikoiria. Ainoa riski ehkä jos koira pääsee puremaan kaulaan, silloin voi oikeasti käydä huonosti.

Kerran kohtasin agressiivisen koiran joka juoksi vapaana pihasta ja puri minua jalkaa kun pyöräilin ohi. Potkaisin sitä koiraa kylkeen ja äkkiä se juoksi takaisin sinne pihaan mistä tulikin.

Miten???!! Voit potkaista jotain koiraa!!!

Vierailija
27/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat best kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten???!! Voit potkaista jotain koiraa!!!

Kyllä minäkin olen muutaman kerran joutunut potkaisemaan jotain vierasta koiraa omaa koiraani suojellakseni.

t: pienen koiran omistaja

Vierailija
28/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse pelkäät ?

Vierailija
29/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella ihana se koira, joka lapsena puri minua kasvoihin. Vieläkin on arvet, vaikka tapahtuneesta on yli 30 vuotta. Sinunkin koirasi voi pelästyksissään toimia arvaamattomasti. Koira on aina eläin ja toimii eläimen vaistoilla. Kilttikin koira voi olla arvaamaton. 

Vierailija
30/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole kaikki muumit laaksossa. Muuten tajuaisi, että ihmiset eivät tässäkään asiassa ole samanlaisia. Ja osa voi ihan allergian takia vältellä koiria. Lisäksi koiran vieminen kahvilaan on useimmiten laitonta. 

Vierailija
31/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua "sankaria". Tarjoudupa suojelukoulutetun koiran maalimieheksi, ilman suojavarusteita tietenkin. Katsotaan kuinka toimintakykyisenä pysyt kun se sakemanni tai malinois iskee kiinni.

Vierailija
32/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras koira puri minua kadulla kun olin lapsi.

Ajoin pyörällä ja koira hyökkäsi ranteeseen kiinni. Koirat muka kivoja?

Koirat ja usein myös koirien omistajat ovat itsekkäitä, koirilla ei ole minkäänlaisia standardeja tai vastavuoroisuutta. Koirat palvovat omistajiaan vaikka nämä tekisivät mitä. Kissat ja kissojen omistajat kohtelevat toisiaan kuten itse toivoisivat tulevansa kohdelluiksi. Koirat odottavat minulta kunnioitusta vaikka olisivat juuri purreet minua. Ei onnistu.

Naapurin koirat haukkuvat 247, lisäksi koirat haisevat.

Vierailija
33/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ymmärrä. Koirat polveutuvat sudesta, joten voivat käyttäytyä kuinka vain.

Susi terveenä luonnonvaraisena eläimenä pitää etäisyyttä ihmiseen eikä tule ehdoin tahdoin kohti ja ala haistella ihmistä. Koirat ovat huomattavasti arvaamattomia hakkuen järjettömästi ja yleisin puremahaavojen aiheuttaja ihmisille ovat koirat ja sen jälkeen tulevat kissat ja ihmiset. Luonnonvaraiset eläimet purevat siis ihmisiä harvemmin kuin toinen ihminen.

Vierailija
34/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole mikään robotti eikä koulutus mikään takuuvarma ohjelmointi joka takaa toivottavan käytöksen aina ja joka tilanteessa. Luontaiset vaistot tai esim. sairauden aiheuttama pimahdus voivat saada "kiltinkin" koiran käyttäytymään arvaamattomasti. Totta kuitenkin lienee, että ihan puskista joku käytös harvoin tulee jos yhtään tuntee ja ymmärtää koiraa.

Vierailija
35/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus vaikuttaa provolta, mutta jos tähän ketjuun eksyy koiraihmisiä, niin voisiko joku vastata, että minkä takia niiden koirien pitäisi päästä haistelemaan tuntemattomia ihmisiä tai muuten tulla lähelle? Tai että miksi teille on ongelma, jos joku sanoo, ettei halua koiraa lähelle?

Vierailija
36/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku pelkää ukkosta, pimeää, kaloja, mörköjä, hämähäkkejä, ampiaisia, joulupukkia, vaalean vastakohtia, korkeita paikkoja, matalia paikkoja, ahtaita paikkoja, mummoja, esiintymistä, yksinäisyyttä, lapsia, lintuja, mopoja tai vaikka henkseleitä. Mutta en mä silti tee tämmöistä ihmettely keskustelua vaan annan ihmisten pelätä kaikessa rauhassa

Vierailija
37/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös koiraihminen, enkä muista aiemmin pelänneeni koiria. Kuitenkin eilen, olin Lahdessa häränsilmän laiturilla (kuva: https://3.bp.blogspot.com/-kchoBhBjE_w/WxmIyA4iNmI/AAAAAAAAEDc/JAHL7lZd… ), kun joku mies oli tulossa kahden ison uroskoiran kanssa myös laiturille. Päätin samantien lähteä, mutta he olivat jo tuossa pitkospuiden kohdalla, ja koirat vaikuttivat innokkailta, toisella oli todella häjy katse. Mies ei meinannut saada pidettyä koiria paikallaan, ja oikeasti pelotti, että jos ne päättäisivät hyökätä, niin siinä olisi todella ahdasta ja olisin todella saarrettuna. Sain onneksi mentyä nopeasti ohi, mutta oli kyllä vähän kuumottava tilanne. 

Vierailija
38/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkää koiria, en vaan tykkää niistä. En halua että haiseva ja kuolaava koira tulee iholle. Ei auta vaikka omistaja kuinka vakuuttaa että tää meidän Tessu on niin kiltti. Ihan sama, en halua olla lähelläkään koiria saati taputella sitä sun ihanaa tessua. Koirat on ällöttäviä!!

Vierailija
39/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ennen pelännyt koiria. Sitten eräs "kiltti koira" puri varoittamatta. Nykyään pelkään. 

Vierailija
40/64 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pelkää kenenkään lapsiakaan niitten koosta tai ominaisuuksista riippumatta, en vaan halua niitä lähelleni, lääppimään itseäni tai ainakaan kintuille kusemaan. Koiriakaan en pelkää, vaikka terve kunnioitus jokaista luontokappaletta kohtaan on aina paikallaan. Sen sijaan kaverini halimussupuudelia voin halipusutella vaikka miten kauan, se on nii ihana :)