Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri "näpäytti" olen raskaana ja hänen muka alkoholittomana tarjoilemansa viini olikin alkoholipitoista

Vierailija
27.07.2020 |

Kaveria ärsytti kun en ole nyt raskauden aikana tietenkään juonut mitään alkoholipitoista. Ehdin hänen syntymäpäivillä juomaan ison lasin tarjottua viiniä kunnes hän sanoi että siinä oli muuten sitten alkoholia. Tuskin vauva nyt tuosta kärsi mutta minkälainen moraali on ihmisellä joka tekee noin? En ainakaan syö tai juo hänen luonaan enää mitään.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävästi tehty, mutta älä nyt nolaa itseäsi millään rikosilmoituksella. Se ei nimittäin johda yhtään mihinkään, tuo ei ole pahoinpitely ja poliiseilla on taatusti tärkeämpääkin tekemistä. Vai meinaatko, että yksikään syyttäjä nostaisi jutun aiheesta "kaveri tarjosi viiniä"? Herätkää nyt jo todellisuuteen.

Kyseinen kaveri taisi löytyä :D alkaako puntti tutista?

Enpä ole kyseinen henkilö eikä myöskään mikään tutise, lähinnä naurattaa. Ihan niinkuin niitä poliisejakin jos joku oikeasti on niin tyhmä, että kuvittelee rikosilmoituksen moisesta johtavan yhtään mihinkään.

Vierailija
82/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ap:n tehtävä tietää mikä rikos mahdollisesti on kyseessä. Sanoisin että todennäköisimmin pahoinpitely. Tekisin rikosilmoituksen, et välttämättä ole ensimmäinen etkä ainut kenelle hän on tehnyt noin. Ja jatkaa toimintaansa jos kukaan ei missään vaiheessa puutu. 

Alkio tai sikiö ei Suomessa ole henkilö ennen syntymäänsä. Niinpä sitä vastaan ei voi tehdä rikoksia ennen kuin se on elävänä syntynyt. Kamoon, eihän päihdeäitejäkään sakoteta, vaikka vauva saisi mömmöjen käytön seurauksena kehityshäiriön. Ehkä silti pitäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi siis myrkytti tietoisesti sikiösi?

Tuohan on pahoinpitely tai muu vastaava.

Ikävä kyllä sikiöillä ei ole ihmisoikeuksia. Heidät saa vaikka tappaa (abortti).

Vierailija
84/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii oletit että alkoholitonta ja joit?

Vierailija
85/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi siis myrkytti tietoisesti sikiösi?

Tuohan on pahoinpitely tai muu vastaava.

Ikävä kyllä sikiöillä ei ole ihmisoikeuksia. Heidät saa vaikka tappaa (abortti).

HOHHOIJAA taas joku hippi vinkuu.

Vierailija
86/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, täällä saa porukan mielestä vaarantaa vauvan terveys ja sitten vielä haukkua aloittaja? Ei ihan tervettä.

Vierailija
87/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yhtään tuntunut menevän päähän? :o Mutta eihän vika sinun, Ap, silti toki ole. En ymmärrä Ap:n ystävän tarkoitusperiä tuossa. No, ei vauva varmastikaan ole kärsinyt. Itse join paljon enemmän kuin yhden lasillisen viiniä ekassa raskaudessani, silloin kun en tiennyt olevani raskaana ja raskausepäilyn jälkeenkin. Terve ja fiksu lapsi syntyi.

Vierailija
88/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tuollaisia kavereita, millaisia ovatkaan vihamiehesi?

Olisit nauranut hänelle, että onhan tuolla muualla maailmassa tapana juoda ruokajuomana viiniä miettimättä sen enempää raskautta kuin alkolia.

Sehän tässä on varsinainen ongelma, että "kaveri" tekee tuollaista eikä mitätön määrä alkoholia. Älä nyt ainakaan sitä ihmistä lapsesi kummiksi ota!  Voisi tulla lisää näpäyttelyjä lapsen kautta.

Vierailija
89/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yhtään tuntunut menevän päähän? :o Mutta eihän vika sinun, Ap, silti toki ole. En ymmärrä Ap:n ystävän tarkoitusperiä tuossa. No, ei vauva varmastikaan ole kärsinyt. Itse join paljon enemmän kuin yhden lasillisen viiniä ekassa raskaudessani, silloin kun en tiennyt olevani raskaana ja raskausepäilyn jälkeenkin. Terve ja fiksu lapsi syntyi.

Etkö sinä ole koskaan juonut vain YHTÄ lasillista viiniä? Kokeile kerran niin huomaat, että yksi lasillinen hitaasti ruuan kanssa ei tunnu yhtään missään.

Olisi ollut enemmän syytä huolestua, jos viinilasillisen jälkeen olisi lähtenyt auton rattiin ja kärähtänyt siitä, jos olisi pitänyt työkseen ajaa autolla.

Vierailija
90/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yhtään ptuntunut menevän päähän? :o Mutta eihän vika sinun, Ap, silti toki ole. En ymmärrä Ap:n ystävän tarkoitusperiä tuossa. No, ei vauva varmastikaan ole kärsinyt. Itse join paljon enemmän kuin yhden lasillisen viiniä ekassa raskaudessani, silloin kun en tiennyt olevani raskaana ja raskausepäilyn jälkeenkin. Terve ja fiksu lapsi syntyi.

Siinä vaiheessa kun alkoholi tuntuu päässä, se on jo verenkierrossa, myös sikiön. Jos lapsellesi ei tullut mitään, jonkun toisen lapselle voi tulla.

Vierailija
91/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoslain 21 luku 5 §

Pahoinpitely

Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3875688/Nainen+sai+keskenmenon+pahoin…

Vierailija
92/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikoslain 21 luku 5 §

Pahoinpitely

Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Vähän heikosti vertaantuu tilanteeseen missä AP vapaaehtoisesti, ja täysin tietoisena, joi lasin viiniä. Miksi riskeerata edes sitä alkoholitonta, vesi tai maito/mehu ovat ruokajuomia myös.

Vierailija
93/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikoslain 21 luku 5 §

Pahoinpitely

Yritys on rangaistava.

Niin, ja aloittajallehan ei ole näin käynyt. Ei väkivaltaa, ei kipua, ei tiedotonta tilaa. Eli ei myöskään mitään syytä tehdä rikosilmoitusta.

Vierailija
94/109 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti jo se, kun kälyni juotti itsetehtyä simaa, kun olin raskaana, eikä varoitellut mitään. Tiedän alkoholista vain hyvin vähän, enkä tajunnut, että tuo on paljon väkevämpää kuin kaupan sima. Tuli sitten parin lasin jälkeen sivulauseessa esille. Tästä on jo vuosia, ja harmittaa, kun en antanut kälylle tuolloin huutia, mutta menneet on menneitä. Muuten hän on kyllä mukava, mutta turhan "rento" tällaisissa asioissa.

Vierailija
95/109 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks lasillinen ei mitään haittaa ja toisin ku muut väittävät, ei täytä pahoinpitelyn tunnusmerkkejä. Ihan itse olet lasillisen juonut. Kysyitkö edes oliko alkoholitonta?

Vierailija
96/109 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt taas vouhottako 🙄 Ensinnäkin tää oli porvoolainen ja toiseksi ei yksi lasi viiniä mitään edes haittaisi.

Joo ei varmaan haittaisikaan. Mutta kuka kaveri tekee noin toiselle? Tai ylipäänsä kuka normaali ihminen huijaa raskaana olevaa antamalla tälle alkoholipitoista juomaa, esittäen sen olevan alkoholitonta? Sairashan se on päästään.

Vierailija
97/109 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii oletit että alkoholitonta ja joit?

Ap:han sanoi että kaveri oli sanonut että: "Sulle tota lasten versiota." Ja käyttää tuota nimitystä alkoholittomista juomista. Lukekaa ne viestit.

Kai sitä itsekkin olettaisi että KAVERI ei tarjoa alkoholipitoisia juomia jos on raskaana.

Vierailija
98/109 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä sivusta menee mutta kyllä huomaa että Suomessa alkoholi on ongelma. Itse juon ehkä 2 kertaa vuodessa ja aina juhlissa tulee joku valittamaan siitä etten juo. En siis ole koskaan se joka latistaa bileitä tai mitään vaan osaan pitää hauskaa. Usein esitän juovani alkoholia/ väitän juovani sillä sitten kaikilla on hauskaa. Tuntuu että heti kun joku huomaa että en juo niin se menee tunteisiin ja tullaan jankkaamaan että pilaan tunnelman.

Vierailija
99/109 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ehkä sivusta menee mutta kyllä huomaa että Suomessa alkoholi on ongelma. Itse juon ehkä 2 kertaa vuodessa ja aina juhlissa tulee joku valittamaan siitä etten juo. En siis ole koskaan se joka latistaa bileitä tai mitään vaan osaan pitää hauskaa. Usein esitän juovani alkoholia/ väitän juovani sillä sitten kaikilla on hauskaa. Tuntuu että heti kun joku huomaa että en juo niin se menee tunteisiin ja tullaan jankkaamaan että pilaan tunnelman.

Niinpä. Ironista, että nämä jankkaajat ja toisen juomattomuudesta ärsyyntyjät pilaavat juhlafiiliksen itse tuolla jankuttamisellaan ja herneiden nenään vetämisellä. Joissain bileissä olen huomannut sen, että juomattomien pitäisi koko ajan vetää jotain show'ta, jotta kaikki uskoisivat, että heillä on hauskaa. Muuten joku rupeaa nillittämään siitä, että he vain mököttävät ja vievät muilta juhlatunnelman.

Itse siis otan kuppia joskus melko reippaallakin kädellä mutta tuo toisten juomattomuudesta valittaminen on tuntunut aina absurdilta. Saati tuollainen ap:n kaverin kaltainen temppuilu, onko se ihminen hitto soikoon aivan sekaisin päästään?

Vierailija
100/109 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että taas ärsyttää nämä provonhuutelijat. Tuommoisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa.

Mä oon entinen alko-ongelmainen. Olin ihan alussa raittiuteni kanssa ja kokoajan oli läsnä repsahtaminen. Mut kutsuttiin "kaverin" lapsen synttäreille ja kun istuin pöytään mulle oli kaadettu kahvit valmiiksi. Ennenkuin ehdin juoda toinen kaveri huomautti, että tää "kaveri" oli lorauttanut sekaan kirkasta viinaa. "Kaveri" vaan naureskellen totesi, että oon kuulemma ihan tarpeeksi kauan ollu raittiina.

Muistelimme vähän aikaa sitten erästä edesmennyttä alkoholistia.

Hän oli joskus apumiehenä ystävänsä autokorjaamolla.

Korjaamolle kokoontui usein kylän miehiä kahvittelemaan ja turinoimaan.

Kyseinen henkilö oli ollut deekiksellä 3 viikkoa ja haalautui viimein töihin.

Eräs korjaamon kahviköörin vakiovieraista varasi mukaansa kossupullon ihan silkkaa ilkeyttään tarjoten siitä kahvin terästettä krapulaiselle.

2 kertaa mies kieltäytyi, mutta kolmas kerta toden sanoi ja lähti uusi ränni päälle.

Oli tarjoajan mielestä hulvattoman hauska pila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän