Kaveri "näpäytti" olen raskaana ja hänen muka alkoholittomana tarjoilemansa viini olikin alkoholipitoista
Kaveria ärsytti kun en ole nyt raskauden aikana tietenkään juonut mitään alkoholipitoista. Ehdin hänen syntymäpäivillä juomaan ison lasin tarjottua viiniä kunnes hän sanoi että siinä oli muuten sitten alkoholia. Tuskin vauva nyt tuosta kärsi mutta minkälainen moraali on ihmisellä joka tekee noin? En ainakaan syö tai juo hänen luonaan enää mitään.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etsä muka maistanut sitä alkoholia siinä?
Ja iso lasillinen kihahtaa kyllä päähän vaikka syömistäkin olisi, joten outoa on, ettet huomannut.
Siiinä vaiheessa kun huomaa ja kihahtaa on jo myöhäistä...
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti yksikin lasillinen viiniä voi vahingoittaa sikiötä.
Ihan todella pienet todnenäköisyydet muuten.
Vierailija kirjoitti:
Noh, tarkkaa rajaa ei voi vetää. Ei ole olemassa tietoa, missä alkoholin "turvallisen käytön" raja raskaana ollessa menee, joten mieluummin kehoitetaan välttämään kokonaan ettei riskejä tulisi. Mikä onkin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholiton viini on turhake.
Se maistuu laimealta etikalta.
Selkeää on juoda mehua tai vettä.
Lopetin kaiken alkoholin juomisen yli kaksi vuotta sitten. Minulla ei ollut alkoholiongelmaa mutta en vain enää halunnut juoda sitäkään vähää kuin mitä aiemmin. Silloin tällöin tulee käytyä hyvässä ravintolassa syömässä ja silloin on mukavaa että on alkoholittomia viinejä. Mehua nyt en joisi ruoan kanssa ikinä. Mutta ei se vesikään sitä ruoan makua niin hyvin korosta. Minusta ne alkoholittomat viinit joita olen maistanut ovat olleet yllättävänkin hyviä. Alkoholiton punaviini menee helposti mehumaiseksi mutta esim. Torresin Natureo -punaviini on oikein hyvä seuralainen hyvälle pihville. Torresilla on myös miellyttävän makuinen alkoholiton valkoviini.
Nyt jo valoja päälle, ihmiset. "Sama tyyppi varmaan tekee sitä ja tätä lässynlää..." Se ei siis teille ensinnäkään riitä, että raskaana olevalle on tietämättään juotettu alkoholia? Ja jotenkin tämä, tokikin tyrmistyttävä tempaus, tekee tuosta ihmisestä läpeensä pahan ja kieroutuneen suurrikollisen, joka muunmuassa syöttää vegaanille jauhelihaa, keliaakikolle vehnäpullaa, ja varmaan muuten sitten potkii mummojakin, eikös?
Monikin noista kauhistelemistanne jutuista on provo. Moni ei ole, mutta ne ovat kaikki eri ihmisten tekemiä. Tässä ketjussa on kysymys tyypistä joka tarjosi alkoholia sisältävää juomaa alkoholittomana.
Tämä tyyppi on yhä kaverisi, koska..? Vähintään tämä on syntymättömän lapsesi pahoinpitelyn yritys, jos se ei saa ihmistä heivaamaan kaveria niin mikä mahtaa saada?
Provo tai ei, itse raittiina (ihan vaan siksi että alkoholi maistuu minusta hirveän pahalle) on kyllä tullut tutuksi tämä alko-ongelmainen ihmistyyppi joka ei kestä sitä että joku porukasta ei juo. Kokevat sen jonkinlaisena uhkana, henkilökohtaisena loukkauksena ja ties minä. Ei tarvitse tehdä asiasta edes numeroa, mutta se tyrkytys ja nälviminen on jotain aivan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tuo yksi lasillinen tuskin teki mitään harmia, niin tee silti rikosilmoitus pahoinpitelystä. Ja välit tietysti poikki. Tuskinpa hän kunnioittaa myöskään lapsesi mahdollisia allergioita jne. Piilottaa varmaan myös kasvissyöjän ruokaan lihaa ja keliaakikon ruokaan gluteenia.
Lakkaa nyt jankuttamasta rikosilmoitusta
ja pahoinpitelyä.
Jos juo viinin näköistä juomaa, oma valinta.
Hanasta saa vettä, ja yleensä tarjolla on mehua.
On paljon ihmisiä jotka eivät koske alkoholiin tilapäisesti tai koskaan.
Siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä erityisen
kiinnostavaa.
Alkoholiton vaihtoehto on aina tarjolla.
Meillä miehen veljen uusi "toinen " vaimo yritti usein tuota ihan tahallaan. Ensin haukkui kun olin ilmottanut että olen raskaana, Huusi: eihän me voida enää matkustaa yhdessä mihinkään hän vaikeroi. Ja kyllä oli meillä lapsia ennestään. Itse hän oli 41 v. eikä hänellä ollut lapsia. Pitkän päälle alkoi ärsyttää tuo juomaan pakottaminen. En minä juo koskaan alkoholia siitä saa kuulla usein työpaikallakin. Enkä minä ole entinen juoppo. Suomessa on ilmeisesti hyväksyttävää juottaa salaa sille joka kieltäytyy alkoholista. Aika jännä juttu, kun olen äidiltäni kuullut ihan samaa. Pane vaan välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä raskaana olevat, erikoisruokavaliota noudattavat ym allergiset ottavat itse selvää nauttimiensa ruokien ja juomien sisällöstä.
Olisit pyytänyt nähdä pullon ennenkuin kulautit kurkkuusi.
Kaveriin pitäisi pystyä luottamaan sen verran, että jos hän sanoo jonkin olevan alkoholitonta se myös on. Aika sairas kaveri ap:lla.
Missä vaiheessa se kaveri oli mainostanut viinin olevan alkoholitonta? Apn kertoman mukaan hän oli ensin juonut tarjottua viiniä, mikä jälkeen "kaveri" oli huomauttanut että siinä oli alkoholia. Mulle jäi mielikuva, että AP itse ensin oletti viinin olleen alkoholitonta.
Jo otsikossa luki että ”alkoholittomana tarjottu”, eli oli väitetty sen olevan alkoholitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä raskaana olevat, erikoisruokavaliota noudattavat ym allergiset ottavat itse selvää nauttimiensa ruokien ja juomien sisällöstä.
Olisit pyytänyt nähdä pullon ennenkuin kulautit kurkkuusi.
Kaveriin pitäisi pystyä luottamaan sen verran, että jos hän sanoo jonkin olevan alkoholitonta se myös on. Aika sairas kaveri ap:lla.
Missä vaiheessa se kaveri oli mainostanut viinin olevan alkoholitonta? Apn kertoman mukaan hän oli ensin juonut tarjottua viiniä, mikä jälkeen "kaveri" oli huomauttanut että siinä oli alkoholia. Mulle jäi mielikuva, että AP itse ensin oletti viinin olleen alkoholitonta.
Jo otsikossa luki että ”alkoholittomana tarjottu”, eli oli väitetty sen olevan alkoholitonta.
Tuo käsiteltiin jo APn kanssa. Leipätekstistä kun alun perin piirtyi erilainen kuva.
Vaikka on juhlavasti katettu pöytä, haen itse jostain hanasta reippaasti vettä, vaikka toiset loukkaantuvat. Minä olen se kälyni juottama. Eikä me enää olla yhteydessä, se juominen ärsyttää.
Huono provo. Kyllä oikean viinin todellakin erottaa.
Jos kaveriin ei voi luottaa, niin sitten se on entinen kaveri. Aika perusjuttuja.
Kyllähän kaverin luona pitää pystyä luottamaan siihen, että tarjottavat on sitä mitä hän kertoo... tai ei edes kerro.
Vaan kaveri tietää tilanteen, etten esim syö katkarapuja, koska en niistä pidä. Niitä on silloin ihan turha piilotella mun ruokaan "ähäkutti, eipäs huomannutkaan"- aatteella. Olisi entinen kaveri jo tuommoisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävästi tehty, mutta älä nyt nolaa itseäsi millään rikosilmoituksella. Se ei nimittäin johda yhtään mihinkään, tuo ei ole pahoinpitely ja poliiseilla on taatusti tärkeämpääkin tekemistä. Vai meinaatko, että yksikään syyttäjä nostaisi jutun aiheesta "kaveri tarjosi viiniä"? Herätkää nyt jo todellisuuteen.
Kaikki rikosilmoituksetkaan ei mene syyttäjän kautta. Poliisikin voi tehdä tuosta ratkaisun ja napauttaa sakot poliisilain perusteella.
Uskon täysin koska sama kävi minulle kaverin polttareissa. Olin 6kk raskaana ja sanoin että jos kaveri haluaa voin jättäytyä pois bileistä jos haittaa etten juo tai e jotenkin latistaisi bileiden tunnelmaa. Hän tätä pohti pitkään ja jankkasi että kyllä sitä vois muutaman ottaa kun juodaan koko päivä et siinä voi yhden ottaa päivällä ja sit muutaman tunnin jälkeen toisen. No päästiin sopuun että tuon oman alkoholittoman siiderin ja baarissa sitten Colaa. No baarissa sitten tämä kaveri haki meille juomat ja kehui kuinka olikin tarjolla alkoholitonta siideriä. Kun olin juonut noin puolet tunsin perus alkoholin alkavan nousta päähän ja sanoin tästä kaverille että tais mennä sekaisin juomat tähän hän sitten kännissä alkoi selittää et ei nyt yks oo paha ja hauskempaa olis jos vähän joisin yms. Oli sitten tilannut alkoholillisen koska luuli etten huomaa ja että olisi hauskempaa. Emme ole puhuneet sen jälkeen.
Tiedän että lapselle ei käy mitään siitä puolikkaasta siideristä, mutta luottamus meni täysin enkä voi enää olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä.
Puistattaa kaverisi käytös ap!
Itselläni vähän samantyyppinen keissi, olin toosi alussa raskaana, oisko ollut rv5 tai jotain, olin juuri saanut tietää raskaudesta (toivottu, nopeasti alkanut raskaus), ja seuraavana päivånä oli kaverin häät. Päätimme kertoa hääväelle raskaudesta, ei tietenkään kaikille vieraille mutta hääparille ja niille, ketkä tunsimme sieltä entuudestaan. Häämenu kun sisälsi mm. Sushia, ja muutenkin koin mukavemmaksi sen, että jengi tietää miksen juo alkoholia, kuin sen että tarttis keksiä joku tekosyy miksen juo.
No eikö mitä, kaveri tarjoili minulle alkoholillista skumppaa ja olutta, vaikka tiesi raskaudesta ja kysyin vielä, mistä niitä holittomia versioita saa, joten ystävällisestä toi minulle muka-homittomat!? :( toki huomasin sitten siinä, että kihahti päähän, mutta myöhäistähän se siinä vaiheessa oli... :(
Kaveri vaan naureskellen puolusteli, että eihän pari annosta haittaa, ja kuulemma hänen häät niin hän haluaa että vieraat on "hauskoja" (eli kännissä!) kuulemma olin itsekäs, kun kehtasin ha kkiutua raskaaksi juuri tuolloin... Öööö, niin eihän me voitu sitä mieheni kanssa tietää, kuinka nopeesti tärppää, kun eka lapsi molemmille kyseessä ja ikää kummallakin 30+ :D
On entinen kaveri nykyään. Lapsi on nyt 5v ja ihan terve!
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT, mutta maistatteko tosiaan viinistä alkoholin? Ehkä johtuu siitä, että juon viiniä aika harvoin, max kerran vuodessa, mutta kyllä mulle on mennyt alkoholiton ja alkoholillinen ihan saman lailla. En huomaa mausta, kummassa on alkoholia.
Minä ainakin maistan. Alkoholiton viini ihan oikeasti maistuu mehulta, ruokakaupan viinit hiilihapottomalta siideriltä ja tavalliset viinit maistuvat viiniltä. Ja kun harvoin juo, niin alkoholin myös haistaa juomasta. Varsinkin raskausaikana, kun hajuaisti herkistyy muutenkin. Minä yritin raskautta peitellessäni juoda alkumaljan yksissä juhlissa, mutta jo ennen lasista siemaisua alkoholi haisi todella väkevänä nenään.
Rikosilmoitus, tuo lasketaan syntymättömän lapsen hengen vaarantamiseksi. Joku pahoinpitely syyte siitä tulee. Tuollainen ihminen on mielisairas eikä kenenkään kaveri.