Mitäs lasten kanssa tekisi Porin lähellä
Osaako joku vinkata kivaa kahvilaa tai paikkaa Porin lähellä, ei välttämmättä juuri Porissa. Minne menisimme?
Kommentit (9)
Nyt sataa. Ajattelin sellaista jotain mukavaa kahvilaa minne ajella autolla. Lähitienoolla. Plussaa jos on jotakin muutakin mitä katsella.
Eiks se porin matti ole sielläpäin?
Menkää yyteriin nakurannalle katsomaan miesten suklaajunaa.
Kahvimylly Lankoskella (Merikarvia).
Jos kelpaa jutut tunnin ajomatkan etäisyydellä, olisi nähtävää esim. Kiviniityn kotieläinpiha Sastamalassa, Muu-maa/Koivuniemen herra Merikarvialla, Herra Hakkaraisen talo Sastamalassa, Eurassa Naurava lohikäärme, Sammallahdenmäki Rauman Lapissa.
Itse Porissa on Kirjurinluoto ja Pelle Hermannin leikkipuisto, Yyterissä Huikee kiipeilypuisto, Leon leikkimaa, Puuvillan kauppakeskuksessa Ultra Action Park (tarmpoliini- ja temppuilusisäpuisto) sekä IsonKarhun kauppakeskuksessa seinäkiipeilypuisto Irti Maasta. Temppuilua kaipaaville on Studio Movessa sekä lasten että aikuisten irtotunteja tarjolla (Pole ja Aerial Kids), siis "tankotanssia" ja katosta roikkuvilla hulavanteilla temppuilua, aiempaa kokemusta ei tarvita. Ratsastamaan pääsee Zilpassa, ratsuja on miniponeista isoihin hevosiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kelpaa jutut tunnin ajomatkan etäisyydellä, olisi nähtävää esim. Kiviniityn kotieläinpiha Sastamalassa, Muu-maa/Koivuniemen herra Merikarvialla, Herra Hakkaraisen talo Sastamalassa, Eurassa Naurava lohikäärme, Sammallahdenmäki Rauman Lapissa.
Itse Porissa on Kirjurinluoto ja Pelle Hermannin leikkipuisto, Yyterissä Huikee kiipeilypuisto, Leon leikkimaa, Puuvillan kauppakeskuksessa Ultra Action Park (tarmpoliini- ja temppuilusisäpuisto) sekä IsonKarhun kauppakeskuksessa seinäkiipeilypuisto Irti Maasta. Temppuilua kaipaaville on Studio Movessa sekä lasten että aikuisten irtotunteja tarjolla (Pole ja Aerial Kids), siis "tankotanssia" ja katosta roikkuvilla hulavanteilla temppuilua, aiempaa kokemusta ei tarvita. Ratsastamaan pääsee Zilpassa, ratsuja on miniponeista isoihin hevosiin.
Anteeksi, olin hätäinen. Etsitkin kahvilaa etkä puuhaa.
Eetunaukiolla on kahviloita. IsossaKarhussa on Jätskibaari Vohveli, joka tekee itse erikoisia makuja. Jo mainittu Lankosken Köffi on kahvila valtatien varrella, ja siitä pihasta lähtee myös luontopolku
https://www.visitpori.fi/visit-pori-testaa-lankosken-luontopolku-107504
Satakunnan museossa on katsottavaa kolmessa kerroksessa. Nyt koronan takia monet sen leikkipisteet on ikävä kyllä suljettu, lapseni on tykännyt nimenomaan siitä, että siellä saa leikkiä vanhanaikaisessa kaupassa ja kokeilla pellonkyntämistä ja ties mitä vanhaa työkalua. Kahvilakin on suljettu, siihen etsitään uutta yrittäjää. Luontotalo Arkissa saa kyllä kiivetä "näkötorniin" ja "majakkaan" leikkimään ja väritellä kuvia. Arkissa ei ole kahvilaa, mutta se on muuten kiva paikka, jos ei ole ennen ollut. Ja toki on pääkirjasto, jossa on lastenkin puolella nähtävää muutakin kuin kirjat. Kirjaston yhteydessä on kahvila, ei kylläkään kovin viihtyisä mutta ihan hyvät leipomukset siellä on.
Yyteriin