Sydämen toiminnassa jotain outoa?
Se muljahtelee. Kun makaan esim sohvalla, niin tämä muljahdus tulee noin parin minuutin välein. Ei satu, eikä ole voimakas tunne, mutta kun on hiljaa, sen huomaa. Tätä on kestänyt nyt ainakin muutaman päivän ja ilmeisesti on jatkuvaa, koska aina kun rauhoitun, niin huomaan noita muljahduksia.
Pitääkö tästä olla huolissaan? Onko kellään kokemusta asiasta?
Olen 43vee 4:n lapsen äiti, kotona vauvan kanssa.
Kommentit (10)
Soita lääkärille. Huolehdi siitä, että juot vettä riittävästi, jos imetät.
Olisko kannattanut se neljäs jättää tekemättä? Jos olisit niinku järjellä ajatellu.
Sydän vain välillä jättää lyöntejä väliin. Jos ne on yksittäisiä eikä tule sarjana ja usein, ei ole huolta.
Sydämen lisälyönnit
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Sydänoireet onkin just semmonen asia mikä
kannattaa selvittää vauvapalstalla.
Mulla oli lisälyöntejä synnytyksen jälkeen..oli inhottavia,mutta hävis sit pois.. saatto olla ihan kymmeniä päivässä(aina levossa)lääkäri sano,että kunhan ei tuu liikkuessa ym,niin ei hätää.
Olen saman ikäinen ja mulla oli samaa keväällä. Yhtenä iltana muljahduksia tuli sitten niin tiheästi ja pitkään että soitin lääkäriajan. Sydänfilmi ok ja lääkäri totesi että kokonaisrasitus vaan liian korkea. Lääkitystä (beetasalpaaja) ei voitu antaa koska mulla on niin matala verenpaine ja syke. Kuukauden ajan pelkkää palauttavaa liikuntaa (olen kova treenaamaan) ja muljahdukset hävisi.
Minullakin on ollut viime päivinä. Järkyttävä stressi päällä, enkä tunnu pääsevän palautumaan edes yöllä.
Lääkäriin on turha mennä. Ne katsoo siellä, että jaa, masennuspotilas, ei tarvitse tehdä mitään.
Jos on ollu lämpöilyä väsymystä kovaa janoa mustelmia ihottumaa ja sykkeen sekoilua niin tervetuloa koronaan sairastuneet facebook ryhmään.
En sanoisi että sinun tarvitsisi olla huolissasi: muljahtelu on normaalia välillä. Toki jos tätä tapahtuu ihan jatkuvasti, voit jutella lääkärin kanssa huolestasi. Yleisesti voit toki miettiä elintapojasi ja mahdollista sydämesi terveyttä: mikäli suvussa on sepelvaltimotautia, verenpainetautia tms niin voi olla ihan järkevääkin käydä mittauttamassa arvoja!