Olen nukkunut 7 vuotta lapsi vieressä
Kolme lasta, joista nuorin vielä nukkuu meidän vieressä. En kadu, eikä mieskään, sillä pienen vieressä on ihana nukkua. Mutta on myös kääntöpuolensa: en nuku enää mieheni vieressä, en voi enää nukkua alasti, eipä enää voi harrastaa spontaania seksiä sängyssä, usein on myös ahdasta ja joku monottaa kylkiluiden väliin pienellä kantapäällä.
Kommentit (9)
Ettekö te kaikki jo ansaitsisi ihan omat sängyt ja rauhalliset yöunet, myös se lapsi? Vänkääkö lapsi omaa sänkyä vastaan vai etkö,itse raaskia luopua kuopuksesta? Seuraava askel on, että mies muuttaa sohvalle ja seuraavaksi ovesta ulos.
Etköhän nyt ansaitsisi vähän rauhaa itsekin tältä yläpuolelle asettuvalta kommentoinniltas, ehkä myös perheesi ja lähipiirisi? Vänkäävätkö äänet pääsäsi, että sinun on pakko besserwisseröidä vai etkö, itse raaski olla kirjoittamatta? Seuraava askel on, että järkesi pehmenee lopullisesti ja seuraavaksi mieskin muuttaa ovesta ulos.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:53"]
Ettekö te kaikki jo ansaitsisi ihan omat sängyt ja rauhalliset yöunet, myös se lapsi? Vänkääkö lapsi omaa sänkyä vastaan vai etkö,itse raaskia luopua kuopuksesta? Seuraava askel on, että mies muuttaa sohvalle ja seuraavaksi ovesta ulos.
[/quote]Meillä ollaan menty lapsen ehdoilla, ja lapsethan tunnetusti ovat yksilöitä. Esikoisella yritettiin että olisi nukkunut omassa sängyssä, mutta saatiin kaikki nukuttua paremmin kun otettiin se meidän sänkyyn nukkumaan.
Toisen kohdalla aloitettiin perhepedillä, mutta hän kaipaa omaa rauhaa joten sai oman sängyn. Ja esikoinenkin nykyään nukkuu jo omassa sängyssä, vaikka tulee öisin käymään meidän sängyssä.
Mun 3-v sanoo siirtyvänsä omaan sänkyyn "sitten aikuisena". :) Mikään ei ole ihanampaa, kuin herätä itse vaikka vessaan keskellä yötä ja nuuskutella ja silitellä ihanaa, nukkuvaa lasta. Lapsi ei sätki eikä potki, on hyvin rauhallinen nukkuja.
Onko tämä kilpailu? ;) Minä olen nukkunut yli 15 vuotta lapsi vieressä! Välillä on tosin pätkiä, milloin ei ole yhtään lasta ollut joka yö vieressä, mutta lähes putkeen on ollut vieressä nukkujia jo 15 vuotta. Meillä siis suurperhe, ja lisää tulossa. Joten vieressä nukkujia riittää jatkossakin..
En valita, ajattelen, että lapsella täytyy saada olla oikeus olla vanhempansa lähellä vaikka nukkuessaan. Tiedän, että vielä joskus saan nukkua yöni rauhassa :) Luulen, että sitten ikävöin niitä pikkuisia vieressänukkujia...
Ihminen on laumaeläin, ja lapsen jos kenen tulisi tuntea kuuluvansa laumaan. Meillä ei ole kärsitty koskaan huonoista yöunista, kun lapsi on saanut halutessaan tulla viereen.
Meillä lapset nukkuu vieressä vain satunnaisesti, silloin kun ovat kipeänä. Muuten ovat nukkuneet omissa sängyissään, emmekä kadu yhtään! :)
Mulla on ollut neljä vuotta lapsi sängyssä. Esikoinen siirtyi tosin 2vuotiaana omaan sänkyynsä mutta pian syntyi kuopus joka on alusta asti nukkunut meidän sängyssä. Mä nukun mieheni vieressä ja kainalossa (lapsi toisella puolella), ja satunnaisesti voin nukkua alastikin. En kovin usein kyllä nuku. Spontaania seksiä me harrastetaan vaikka keittiön pöydällä tai jossain olohuone-työhuone-takkahuone kolmikosta, mutta kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa kaipaamaan sitä ennen niin tylsää omaa sänkyäkin. ;)
Meillä lapsi nukkuu usein äksänä keskellä sänkyä tai monottaa silmään yöllä tai jotain, mutta on tää tosiaan ollut aika ihanaa kuitenkin. Tolkuton vauva-ajan väsymyskin loppui kun otettiin esikoinen vauvana meidän sänkyyn nukkumaan, saatiin kaikki nukuttua paremmin. En tekis mitään toisin! Paitsi olisin ottanut esikoisenkin aiemmin meidän sänkyyn nukkumaan enkä olis yrittänyt sitä paria ekaa kuukautta saada sitä totutettua pinnikseen ite ihan umpiväsyneenä kun vauva herätti jatkuvasti.. Kun olis tajunnut ettei peiton alta oo pakko nousta yöllä vauvaa syöttämään jos ottaa vauvan sinne peiton alle kans :)