Työtön menossa metsään
Palstalla kehotettiin työttömiä menemään metsään, joten taas sitä mennään!
Luin palstalta myös että voin netota jopa tuhansien eurojen tilin! :D
Tänään myöhäinen aloitus, myös työttömän täytyy hoitaa muitakin asioita.
Mitäs veikkaatte saldoksi tänään?
Kerään nyt alkuun neljä tuntia ja punnitsen tilannetta.
Kommentit (49)
Ei! Älä tee sitä! Se on itsemurhaa!
Olin metsässä klo 11-13:15. Keräsin 10 litraa mustikkaa ja klo 14 ne oli puhdistettu, varttia myöhemmin oli myynti-ilmoitus torissa. Nyt vain odotellaan, ehkä jo illalla uusiksi tai ainakin huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Olin metsässä klo 11-13:15. Keräsin 10 litraa mustikkaa ja klo 14 ne oli puhdistettu, varttia myöhemmin oli myynti-ilmoitus torissa. Nyt vain odotellaan, ehkä jo illalla uusiksi tai ainakin huomenna.
Ootpa taitava!
Vierailija kirjoitti:
Hieno saavutus! Keräätkö paljon?
Mulla on vielä paljon opettelemista.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Koordinaatit mustikkapaikkaasi kiinnostaisivat.
Ihana vanha pappa tuli vastaan kädet ihan mustikassa :)
Jätin poimurin puuhun ja nyt pieni tauko. Ainakin tunti vielä. Ei ole nälkä, mutta syön vähän kun meinaa tärisyttää. Vettä upposi litra, täällä on kuuma!
Hiljainen metsä, olis kiva poimia kaverin kanssa.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Tatteja keräämällä tienais paremmin
Tiedän. Ei oo näkynyt.
PS. Pakko päästä pätemään aina.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Älä ap eksy!
Jep. 112-sovellus kannattaa ladata kun menee yksin metsään, ellei nyt jossain pururadan varressa pyöri. Juurikin siksi että jos vaikka taittaa jalkansa.
Mies haki eilen metsästä 20 litraa, minä puhdistin. Ja minä noukin hieman tatteja ja villivadelmia. Meillä menee kyllä omaan käyttöön ja mummoille ja naapurin mummoille, ei riitä myyntiin asti, kun ollaan työssäkäyviä eikä ole koko päivää aikaa. Mutta jos on työtön, että on enemmän aikaa, niin kyllä sieltä tiliä voi tänä vuonna saada. Sato on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ap eksy!
Jep. 112-sovellus kannattaa ladata kun menee yksin metsään, ellei nyt jossain pururadan varressa pyöri. Juurikin siksi että jos vaikka taittaa jalkansa.
Tämä on kyllä hyvä vinkki. Ei ole tullut itselläkään mieleen.
Muista ap karjua välillä tai lukea vaikka työnhakusuunnitelmaa ääneen siellä. Kaikkoaa karhut kauemmaksi! Ja kuusi litraa on upea suoritus! Ootko tunnistanut niitä pörriäisiä, mistä on kyse?
Voi että. Harmittaa, kun mun jalat niin huonot. Mutta tän ihana keskustelun innoittamana pakko mennä itsekin!! Oon tke, mut omaan pakkaseen jos sais puuromarjat. Kiva seurata tätä! Jatkakaa mussukaiset💙
En ole itse työtön, mutta olen yrittänyt kerätä lähimetsästä mustikoita ihan vaan perheelle syötäväksi. Kyllähän niitä on, mutta ovat todella pieniä. En usko, että sellaisia ainakaan kannattaisi myydä. Nyt ei ole kaikkialla hyvä marjavuosi. Samoin meidän pihassa eivät marjapensaat tänä vuonna oikein tuota satoa.
Jatkoin työaikaani kuuteen, suunnitelma oli lopettaa neljältä.
Ehkä 15 litraa mustikkaa puhdistuksen jälkeen nyt. Mä en tiedä mikä kaikki mua syö, kaikenlaista ötökkää kiinni vaikka myrkyt on niskassa.
Haluan suihkuun!
Alkaa hyytymään, mutta työskennellään loppuun asti. Oletteko ylpeitä?
-työtön ap
17:53, poiminta loppui hieman etuajassa koska kuskilla kiire.
Ihan ok saldo mielestäni. Paljonkohan tulee yhteensä 🤔
Oon kyllä poikki. Vielä siivoamaan.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Harmittaa, kun mun jalat niin huonot. Mutta tän ihana keskustelun innoittamana pakko mennä itsekin!! Oon tke, mut omaan pakkaseen jos sais puuromarjat. Kiva seurata tätä! Jatkakaa mussukaiset💙
Oi, tulipa hyvä mieli kun onnistuit 🙂 on surullinen olo niiden puolesta, jotka metsässä tykkäävät olla mutta ei terveytensä takia pääse. Luin miehestä, joka kerää ilmaiseksi heidän kaltaisilleen, kunpa maailmasta löytyisi enemmän heidän kaltaisiaan enpatiakykyisiä.
-työtön ap
Vierailija kirjoitti:
Muista ap karjua välillä tai lukea vaikka työnhakusuunnitelmaa ääneen siellä. Kaikkoaa karhut kauemmaksi! Ja kuusi litraa on upea suoritus! Ootko tunnistanut niitä pörriäisiä, mistä on kyse?
Haha, en karjunut, mutta nauroin ääneen 😂 kiitos, piristit!
Pörriäisistä en tiedä, mutta joku on kyllä pistänyt pakaraan nyt. Ampiaisen pistosta meen muuten shokkiin, oon allerginen. Niitäkin pyöri ympärillä, vähän hirvitti mutta minähän en luovuta!
-työtön ap
Ai kamala! Oon oppinut jättämään ämpärin aina tasaiselle alustalle, ikinä ei kannella turhaan mukana. Itsekin kaaduin, kun astuin johonkin maanalaiseen onkaloon.
-työtön ap