Myers-Briggs-persoonallisuustyyppinne? (Linkki testiin)
Minulla ENFP. Kuvaus osiosta self-awareness and personal growth osuu myös hyvin.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:11"]
Puhdas introvertti + asperger päälle = ?
[/quote]
Minusta tuosta ei voi vielä päätellä noita muita osa-alueita kuin introversion. Aspergerkin voi, vastoin yleistä luuloa, olla sisäisesti jopa F (Feeling, tunne)-tyyppiä, vaikka ulkoisesti hän vaikuttaa tunteiden lukutaidottomalta. Samoin hän voi olla joko intuitiivinen tai logiikan mukaan elävä. Olen itse asperger, ja INFP.
[/quote]
Olen looginen ja rationaalinen, tunteellisuus on mulle liian nössöä tai neitimäistä.
Mun mielestä toi testi on liian pelkistävä, enkä pysty kyllä sijoittamaan itseäni yksiselitteisesti mihinkään luokkaan.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:16"]
ENFP. Olen tehnyt tämän testin aikaisemminkin noin 10 vuotta sitten. En kuollaksenikaan muista sainko silloin saman tuloksen. Muistan että teimme testin yliopiston englannin kurssilla ja kaikki muut jotka saivat saman tuloksen olivat miehiä (saman tuloksen sai siis yksi nainen= minä ja neljä miestä!).
[/quote]
Niin ja olen siis akateeminen nainen jolla on diagnosoitu adhd.
[/quote]
Ap samaa tyyppiä ja myös diagnosoitu ADHD (silloin nimellä MBD) lapsena, mutta itse en usko diagnoosiin, vaan uskon että sain väärän diagnoosin koska 1980-luvulla vilkas tyttölapsi oli vähän liikaa tietyille opettajille. Pojilta sama käytös olisi ollut täysin hyväksyttyä ja normaalia, tyttö oli jotenkin viallinen kun oli niin vilkas.
[/quote]
Aivan! Minä hain itse itselleni adhd-diagnoosia parikymppisenä. Olen ns ylisosiaalinen erakko, teoreettinen ja hömppä samalla kertaa :D t, ENFP (huomasin muuten että nämä muut jotka saivat kurssilla saman persoonallisuustyypin olivat jotenkin hyvin samanoloisia)
ISFJ Introvert(22%) Sensing(12%) Feeling(38%) Judging(33%) You have slight preference of Introversion over Extraversion (22%) You have slight preference of Sensing over Intuition (12%) You have moderate preference of Feeling over Thinking (38%) You have moderate preference of Judging over Perceiving (33%)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:25"]
[/quote]
Minusta tuosta ei voi vielä päätellä noita muita osa-alueita kuin introversion. Aspergerkin voi, vastoin yleistä luuloa, olla sisäisesti jopa F (Feeling, tunne)-tyyppiä, vaikka ulkoisesti hän vaikuttaa tunteiden lukutaidottomalta. Samoin hän voi olla joko intuitiivinen tai logiikan mukaan elävä. Olen itse asperger, ja INFP.
[/quote]
Olen looginen ja rationaalinen, tunteellisuus on mulle liian nössöä tai neitimäistä.
Mun mielestä toi testi on liian pelkistävä, enkä pysty kyllä sijoittamaan itseäni yksiselitteisesti mihinkään luokkaan.
[/quote]
Saako kysyä mihin luokkaan tuo testi sinut sijoitti? Ei sillä että se välttämättä olisi oikeassa ollenkaan...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Saako kysyä mihin luokkaan tuo testi sinut sijoitti? Ei sillä että se välttämättä olisi oikeassa ollenkaan...
[/quote]
ISTJ tuli vastaukseksi. Kyllä siinä selvästi jotain samaa on persoonani kanssa havaittavissa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:06"]
Oon yleensä noissa saanu ENTP, joskus INTP.
[/quote]
Muitakin jotka vaihtelee intro- ja ekstrovertin välillä. Minä olen saanut ihan virallisista, ammattilaisen tekemistä testeistä, joko ENFJ tai INFJ. Ja myönnän itsekin, että minulla on kausia, jolloin olen häsläävä ekstovertti, ja taas välillä suorastaan erakkomaisia kausia. Molempina kuitenkin taipumukseni intuitiivisyyteen ja tunneherkkyyteen säilyy.
[/quote]
Joo, huomaan kyllä itsekin että sovin (tai en sovi) sekä ekstro- että introvertin kuvaukseen. Ei ehkä niinkään kausittaisesti kuitenkaan, vaan yhtäaikaa. Vähän molempia.
ESFJ
Extravert(44%) Sensing(12%) Feeling(12%) Judging(22%)
You have moderate preference of Extraversion over Introversion (44%)
You have slight preference of Sensing over Intuition (12%)
You have slight preference of Feeling over Thinking (12%)
You have slight preference of Judging over Perceiving (22%)
INTJ ja luonnekuvaus kyllä pitää aika hyvin paikkansa. Olen myös päätynyt tälle persoonallisuustyypille suositeltuun ammattiin.
ENTJ. Mistä saan tulkinnan tuloksesta? Oli ihan Eka kerta ja kovin kiinnostaa menikö "oikein"? Mikä ammatti esim. Sopisi, tulikohan valittua väärin...
ENTJ. Mistä saan tulkinnan tuloksesta? Oli ihan Eka kerta ja kovin kiinnostaa menikö "oikein"? Mikä ammatti esim. Sopisi, tulikohan valittua väärin...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 22:02"]
[/quote]
googlaamalla löydätinfoähkyn.
Eikö sinun tyyppisi ole hallinnollinen-juristi-tyyppiä?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:06"]
Oon yleensä noissa saanu ENTP, joskus INTP.
[/quote]
Muitakin jotka vaihtelee intro- ja ekstrovertin välillä. Minä olen saanut ihan virallisista, ammattilaisen tekemistä testeistä, joko ENFJ tai INFJ. Ja myönnän itsekin, että minulla on kausia, jolloin olen häsläävä ekstovertti, ja taas välillä suorastaan erakkomaisia kausia. Molempina kuitenkin taipumukseni intuitiivisyyteen ja tunneherkkyyteen säilyy.
[/quote]
Joo, huomaan kyllä itsekin että sovin (tai en sovi) sekä ekstro- että introvertin kuvaukseen. Ei ehkä niinkään kausittaisesti kuitenkaan, vaan yhtäaikaa. Vähän molempia.
[/quote]
Tein nyt sitten tämän linkin testin, ja tuli tällä kertaa INTP. Olen asiakaspalvelutyössä uudessa työpaikassa, ehkä tässä on tullut niin paljon ihmiskontakteja, että vedin vastaukset vähän sinne erakompaan suuntaan :).
kvg auttoi. Osui ja upposi. Hallinnollisia hommia teen ja esimieskoulutusta juuri ehdotettiin...
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 22:02"]
[/quote]
googlaamalla löydätinfoähkyn.
Eikö sinun tyyppisi ole hallinnollinen-juristi-tyyppiä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 22:09"]
mikä tuo INFJ:n "N" on? sensing/intuition eli S tuli mulle.
[/quote]
se on Intuition. i on introversion, n intuitive, f feeling ja j judging.
ISFJ. Melko hyvin osui luonnekuvaukset kohdilleen. Olen lastenhoitaja ammatiltani.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 21:19"]
Muuten tosi mielenkiintoinen pointti nämä kun jotkut on ottaneet esiin, että mitä jos on joku syndrooma, esim. Asperger tai adhd. Stereotyyppihän on, että aspergerit on kaikki introverttejä ja adhd:t ekstroverttejä, mutta onkohan näin todella?
t. ap
[/quote]
ainakin adhd on varmaan aina P ja asperger on aina J. ??
[/quote]
Maalaisjärjellä hyvin järkevä ajatus. ADHD on juurikin reagoimassa kaikkiin ärsykkeisiin hyvin kärkkäästi ja tarkkaavaisuus hajoaa niistä, kun taas Asperger liikaakin sisäisissä maailmoissaan.
Ja jotkut vielä väittää, ettei Vauva-palstalla ole älyllistä keskustelua :)