Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vesirokon jäljet. Kuinka kauan ne näkyvät?

Vierailija
24.06.2013 |

Kolmevuotias sairastui vesirokkoon kuukausi sitten, näppyjä tuli aika paljon ja varsinkin kasvoihin monta suurta. Tauti meni aika kivutta ohi silti, kuumetta oli parina päivänä eivätkä näpytkään kutisseet tolkuttomasti. Voideltiin apteekin vesirokkosalvalla näppyjä varmuuden vuoksi.

Nyt kasvoissa on edelleen huomattavat jäljet:( Suurimmista näpyistä ihossa näkyy vaaleanpunaiset näpyt, eivät ole varsinaisesti kuopalla tai koholla, iho vaan on sellainen vaaleanpunainen ja erilainen kuin normaali iho. Myös kropassa näkyy muutama tämmöinen jälki.

Kertokaa kokenemmat lähtevätkö nuo ajan kanssa pois vai muuttuvatko sellaisiksi kuoppamaisiksi arvoksi? Harmittaa kovasti jos näin käy. Olisi pitänyt ottaa vissiin rokotus.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nyt kesän alussa melkoinen vesirokko... Arpia (sellaisia, jotka on keskeltä vaaleita ja reunoilta tummat) on vatsassa sekä naamassa, mutta osa on kadonnut näiden kahden kuukauden aikana. :) ehkä käy niin, että ne katoavat tai niin, että ne jäävät. Riippuu puhtaasti ihmisestä.

Vierailija
2/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla eivät lähteneet ikinä. muutama pieni kuoppa on jäljellä aikuisenkin. varmaan riippuu ihiolaadusta ja näppyjen koosta ja onko raapinut niitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla eivät lähteneet ikinä. muutama pieni kuoppa on jäljellä aikuisenkin. varmaan riippuu ihiolaadusta ja näppyjen koosta ja onko raapinut niitä..

Vierailija
4/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut että lapsi olisi raapinut niitä mitenkään. Olivat vaan sellaisia isoja möykyröitä. Ap

Vierailija
5/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vesirokko vuonna 1963. Kasvoissa on paljon arpia jäljellä. Tosin melko haalistuneina jo nyt.

Vierailija
6/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieläkin yksi kuoppa jäljellä. Omalla lapsella on vuoden jälkeen näkyvillä yksi selkeä arpi.

Vierailija
7/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on edelleen muutamia valkoisia läiskiä. Eivät koholla tai kuopalla. Lapset sairastivat vuosi sitten ja toisella on pari isoa koholla olevaa valkeaa arpea. Ja yksi iso arpi juuri kulmakarvan keskellä. Halkaisee puoliksi toisen puolen kulmakarvan. Siinä oleva näppy tulehtui pahoin, mutta saatiin kuriin ab:ia sis. voiteella.

Vierailija
8/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle jäi yksi kuoppa otsaan, siinä oli pitkään isoryoi ja sitten sellaista kovaa vaaleaa arpea  ja lopuksi jäi tuo kuoppa. Jos ne jäljet ei oo nyt kuopalla vaan ainoastaan punoittavia niin tuskin ne enää kuopalle menee vaikka vaaleat arvet saattaa jäädäkin. 

Vierailija
9/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähde ikinä. Minä olen nyt 39, vesirokon sairastin 7-vuotiaana, ja kuoppamaisia arpia on naamassakin siellä täällä. Eipä nuo nyt niin haittaa, tuovat persoonallisuutta muuten lapsenpyöreisiin ja kiltinnäköisiin kasvoihin ;-)

Vierailija
10/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei sitten varsinaisia kuoppia jää kuitenkaan kun ei mitenkään syviä nuo jäljet, vain sellaisia vaaleanpunaisia. Elän toivossa että vielä vaalenisivat ja häipyisivät kokonaan kun rupivaiheesta on vasta pari viikkoa. Ap

Vierailija
11/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siitä vielä tasoittuu ja vaalenee jos on noin vähän aikaa kulunut, mutta tosiasia on, että vesirokko voi jättää elinikäiset arvet. Kuitenkin ap, elämä jättää arpia, jopa sinun lapseesi. Vesirokosta jääneet arvet ovat niitä pienimpiä ja harmittomimpia.

Vierailija
12/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi yksi, sairarstin vesirokon n. 8 vuotiaana. Yksi pieni "kraateri" tuohon poskeen jäi.

Vierailija
13/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista saa sellaista sideainetta joka auttaa arpien parantumiseen, olikohan mepiform?

ja rasvaakin kelocoat. voivat edesauttaa paranemista.

Vierailija
14/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista saa sellaista sideainetta joka auttaa arpien parantumiseen, olikohan mepiform?

ja rasvaakin kelocoat. voivat edesauttaa paranemista.

Vierailija
15/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vesirokon 16-vuotiaana TODELLA raskaasti. Olin kamalan näköinen rokon jäljiltä vielä pari kuukautta. Kyllä ne arvet siitä sitten tasoittui ja alla terve iho, vaikkei niitä millään voiteilla tms. käsitelty. Mulla on tasan yksi vesirokkokellon aiheuttama arpi ja sekin on suun sisällä kitalaessa.

Vierailija
16/16 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun elämän. Olen 42v. ja tuola ne kivasti mahan seudulla pullottavat.