Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varata aamupalaksi vieraalle perheelle?

Vierailija
24.06.2013 |

Meille tulee yökylävieraiksi lapsiperhe, jossa on yksi pieni lapsi (noin 3v) ja kaksi noin 10-vuotiasta. Olemme lapseton pariskunta, me syömme vain kahvia aamupalaksi, joskus ehkä jonkun jogurtin tai aamupalakeksin.

Mitään hotelliaamiaista ei tarvitse järkätä, lähtevät kuitenkin jo iltapäivällä pois. Meille ei voi jäädä hirveitä kasoja ruokaa jääkaappiin, ei saada niitä kulumaan, eikä perhe saa niitä vietyä mukanaan. 

Olisiko pari jogurttipurkkia, muroja, maitoa, kahvia..? Mitä muuta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viedään vieraat aina hotelliin kunnon aamiaiselle. Hintaa vain 10e/pää ja kullekin löytyy ne omat jutut vaikka olisi kuinka nirso.

Vierailija
22/25 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te ostatte vaikka sämpyläpussin ja levitteen, tomaattia, kurkkua, juustoa ja kinkkua sekä mehua,  ja vaikka yhden litran jugurttipurkin niin hintaa tuolle tulee ehkä kymppi? Okei, vähän yli riippuen juuston hinnasta. Niin noista nyt varmasti lähes kaiken pystytte myöhemmin itse syömään loppuun eli ei varmaan kovin suurta rahallista menetystä tule tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin jugurtin pois ja ostaisin sen pari litraa maitoa ja riisimuroja. Koska meillä ei lapset syö jugurttia, ja riisimurot on muroja, jotka näyttää uppoavan kaikille.

Vierailija
24/25 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni syö aamupalalla pelkkää leipää ja usein ihan pienimmille moni tuo omat ruuat. joten kannattaa kysyä. Meillä esim. jugurtteja ei mies ja vanhin poika syö ollenkaan ja muroja ei kukaan. Minä laitan yleensä sellaista mitä itsellä tulee syötyä, mutta vähän reilummin ja runsaammin, jos ei etukäteen saa kysyttyä. Meillä ainakin riitäisi miesväelle vaan ruisleipä, kahvi ja tuorekurkku, hedelmät syövät lisänä jos sattuu olemaan ja joskus keitetään puuroa. Itse syön aamuisin rahkan, mutta en odota että kukaan sellaista kyläpaikassa varaa, sekä palan hapankorpppua rahkan lisänä. 

Vierailija
25/25 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa sellaista mikä ei mene pilalle/mikä tulee itse syötyä jos jää yli. Ehdottaisin näitä:

-Muroja tai kaurapuuroa maidon kanssa (muroja jos itse syötte niitä joskus, kaurahiutaleet menevät vaikka leivonnassa jos ette puolisosi kanssa syö puuroa)

-Jugurttia, osta pari erilaista, sellaisia joissa päiväystä pitkälle ja sen makuisia että syötte ne puolison kanssa jos perhe ei niitä syö. Vanhemmilla yleensä sen verran pelisilmää että syövät ne jotka eivät lapsille kelpaa, perinteinen mansikka jugurtti hyvä ja toisena joku muu maku.

-Leipää, osta esim. ruispaloja (joita useimmissa perheissä syödään) ja lisäksi vakuumipakattuja tai pakaste leipiä (patonkeja/sämpylöitä) ja kysy aamulla maittaako ne, jos jälkimmäiset eivät maistu jätä pakkauksiin ja voitte syödä myöhemmin ne, samoin jos ruispaloja jää ne voi pakastaa. 

-Leivän päälle laittaisin tarjolle kurkkua ja tomaattia sekä sellaista juustoa (lapsille maistuu parhiaten perus edam tai oltermanni tyyliset juustot) minkä voitte sitten syödä puolison kanssa loppuun. Jos kurkkua/tomaattia jää yli, ne varmasti menevät teillä esim. salaatissa jos ei leivän päällä.

-Paria erilaista hedelmää, esim. banaania ja omenaa/päärynää,osta tässäkin sellaisia mitkä sitten voitte puolison kanssa syödä jos ei perheelle maistu, banaani uppoaa useimmille lapsille.

Noista varmasti jokainen saa mahansa täyteen, toki voi vielä lisäksi paistaa/keittää munia (ja ehkä pekoniakin) jos haluat. Noissa mitä listasin on huomioitu se että voitte ylijääneen roskiin heittämisen sijasta syödä, esim. munat/pekoni säilyy aika pitkän aikaa jos perhe sanoo ettei niitä tarvitse alkaa paistamaan heille. Lisäksi nuo eivät kovin paljoa maksa, toki hieman rahaa menee:

-maito ja murot/puuro pari euroa
-jugurtit 5kpl n. 1,50€
-Ruispalat n.1,5€ ja pakastepatonki n.1€
-Pirkka Edam n.2,5€ kurkku&tomaatit yht. n1,50€
-3kpl banaaneja n.1€ samoin omenat n.1€/3kpl
-Luomumunat n.2,50€/6kpl (en tiedä muiden hintoja) Pirkka pekoni n.1€ paketti.

=yht. n.15-16€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi