Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että Helsingistä voi nähdä Tallinnaan? Mistä paikasta?

Vierailija
24.06.2013 |

Jostain korkeasta rakennuksestako?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivopuistossa tähtitornin kupeesta olen bongannut eräänä yönä noin 15 vuotta sitten eteläisen naapurimaamme valojen kajastuksen vastarannalta. Olin katsomassa tähtiä ja juomassa taskulämmintä valkoviiniä. Olen turisti.

Vierailija
22/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan tv-tornin valot voi bongata hotelli tornin terassilta, stadionin tornista, haukilahden vesitornista, suomenlinnan eteläkärjestä, eräät ovat satoneet että herttoniemen näköalapaikaltakin.

Kun laiva ohittaa Suomenlinnan, kiipeä kannelle ja katso Tallinnan suuntaan. Kolme pystyssä olevaa valoa kuuluu tv-torniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/37 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt Tallinan TV-tornin sekä  Eestin Energian savupiipun jo muutaman kerran Helsingistä ja Porkkalasta. Asiaan ei liity mitään mystiikkaa. Maa on litteä. Niitä on tullut kuvattuakin ja minulla on niistä kuvia sivustollani www.tietopiste.com. On tullut bongattua TV-torni jopa 85 km etäisyydeltä Vuosaaren huipulta (sen valot).

Vierailija
25/37 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi korkeammilta paikoilta oikein kirkkaalla säällä, mutta vain Tv-torni ja Irun lämpövoimalan piippu ovat riittävän korkeita maamerkkejä, jotka voivat näkyä Helsinkiin asti, ja niistäkin vain huiput. Tämä johtuu juurikin maapallon kaltevuudesta, jolloin näitä kahta korkeinta maamerkkiä matalammat rakennukset jäävät horisontin taakse näkymättömiin. Pimeän aikaan kirkkaalla säällä voi myös erottaa Tv-tornin huipulla olevat punaiset varoitusvalot Helsingistä käsin.

Vierailija
26/37 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkä takia te sinne tiirailette? Mitä odotatte sieltä?

Vierailija
27/37 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneen pääkonttorin katolta.

Vierailija
28/37 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes kovin korkealla, selkeä sää ja hämärä riittää, niin näkyy Tallinnan välkkyvät valot.

Vierailija
29/37 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko paljain silmin nähdä?

Näkeekö yöllä tallinan valot?

Vierailija
30/37 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnuntie on 87 km

Paljaalla silmällä ilman kiikareita näkee mitä? (yöllä,  päivällä), oikean kuvan vai kangastuksen?

Kaarevuus estää matalien rakennusten näkemisen, korkeat tornin voi nähdä, näkeekö kiikareilla kuinka tarkasti vs silmillä?

Vierailija
31/37 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän laskurin mukaan 100m korkeasta rakennuksesta voisi nähdä 100m korkean rakennuksen huipun 70km päästä.

http://members.home.nl/7seas/radcalc.htm

Vierailija
32/37 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi nähdä. Esimerkiksi Jätkäsaaren Verkkokauppa.comin kattoterassilta näkyy Tallinna aika selvästi vähän huonommallakin säällä.

Vierailija
33/37 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkyy kirkkaalla ilmalla ainakin ääriviivat. Merikatu 3 (lähellä Neitsypolun kulmaa). Oli aika hurjaa kun ikkunasta näkee että siellä on iso maailma mutta todellisuudessa siellä ei Neukkuaikana ollut mitään meikäläisille.

Vierailija
34/37 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koti siellä

Mistä näkee Tallinnaan

Mä oon elänyt niin kauan

Että voin tehdä mitä vaan

Vierailija
35/37 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa!

Vierailija
36/37 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnahan on "Etelä-Helsinki", niin paljon on päteviä "töömeehiä" joka puolella.

Vierailija
37/37 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silta vaan pystyyn kaupunkien välille. Sellaista konfliktia ei tule, että olisimme eri puolille.

Tai siis ei tule, jos Talinnassakin tykätään pohtia mihin seuraava moskeija rakennetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme