Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee erolla ja sanoi

Vierailija
26.07.2020 |

’Mitä enemmän pelkäät että lähden, sitä varmemmin lähden’.

Mitä tuo lause teistä tarkoittaa ? Mies on siis uhannut jo pidempään eroavansa ja jättävänsä minut ja lapset. En ole anellut miestä jäämään vaan olen pyytänyt laittamaan erohakemuksen vireille jos avioliitto ei kiinnosta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät avioeron vireille ja sitten samantien someen yms päivitys "miehen aloitteesta olemme päättäneet pistää lusikat jakoon jne". Mies selvästi haluaa, että sinä otat sen perheenrikkojan roolin jättäessäsi miehen. Jos ehdit kertomaan asian oikean laidan ennen miehen marttyyriutta niin harvempi uskoo miehen sanaan. Jos taas mies ehtii uhriutumaan ensin niin sinun on vaikeaa puhdistaa kodinrikkojan maineesi.

Vierailija
22/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole käyneet parisuhdeterapiassa. Tilanne on mielestäni niin kammottava, että en tiedä mitä hyötyö terapiasta olisi. Kumpikaan meistä ei ole ehdottanut terapiaan menemistä.

Mies on uhkaillut erolla jo useita vuosia. Se on hänen tapansa ilmaista tyytymättömyyttä parisuhteessa. Siis jos on ollut jotain erimielisyyksiä, niin mies on sanonut 'mä olen menneinä vuosina miettinyt useaan otteeseen että lähtisin, mutta jostain syystä en vaan ole lähtenyt'. Aika kammottavaa viestiä! Ja kun sanon, että voit vapaasti lähteä, ovi käy yhteenkin suuntaan niin mies menee tuppisuuksi ja jatkaa omia touhujaan. Eli ei tee mitään kokreettista. Tämä on tosi raskasta henkisesti. Ja kun mies ei tee asian eteen mitään niin mä en ole jaksanut ottaa niin tosissani näitä miehen juttuja. 

Mutta nyt tämä viimeisin kommentti ’Mitä enemmän pelkäät että lähden, sitä varmemmin lähden’ oli jotain mitä se ei ole koskaan aiemmin sanonut ja mulla jotenkin jäätyi sydän täysin. Itselleni tuli tunne, että mies ottaa päätösvallan meidän avioliiton kohtalosta (jatkuu/ei jatku) ja mun pitäisi sitten puntit tutisten hiipiä seiniä pitkin ja odotella mitä mies tekee. Ja kuinkakohan kauan mun pitäis miehen mielestä tällaista kestää?

Mulla on myös sellainen tunne, että mies yrittää saada minut laittamaan erohakemuksen koska on niin surkimus että ei uskalla tehdä sitä itse. Samalla saisi syyllisyyden erosta minun harteilleni ja voisi surkutella kohtaloaan jätettynä. Millainen mies uhkailee erolla, mutta ei uskalla itse erota vaan laittaa vaimon tekemään senkin työn?

Ja ainut syy miksi tässä vielä olen kitkutellut on pienet lapset. Olen yrittänyt suojella heidän mielenterveyttään turvaamalla heille vakaan arjen omassa kodissa, koulussa, päiväkodissa enkä haluaisi hajottaa heidän ydinperhettään ja aloittaa jotain vuoroviikkosysteemejä. Lapsille tulisi kaksi uutta kotia koska kumpikaan meistä ei pysty lunastamaan nykyistä asuntoa mahdollisessa erossa. Mutta kuinka pitkään tällaista pitää naisen kestää ja sietää?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainut syy miksi tässä vielä olen kitkutellut on pienet lapset. Olen yrittänyt suojella heidän mielenterveyttään turvaamalla heille vakaan arjen omassa kodissa, koulussa, päiväkodissa enkä haluaisi hajottaa heidän ydinperhettään ja aloittaa jotain vuoroviikkosysteemejä. Lapsille tulisi kaksi uutta kotia koska kumpikaan meistä ei pysty lunastamaan nykyistä asuntoa mahdollisessa erossa. Mutta kuinka pitkään tällaista pitää naisen kestää ja sietää?

AP

Tämä on todella huono syy jäädä. Mitä pienempi lapsi sitä paremmin hän osaa lukea sanatonta viestintää. Selvästi stressaat tuota tilannetta ja lapset stressaavat sitä myös, koska huomaavat sinun olemuksestasi ettei kaikki ole kunnossa. Eli lähde lasten takia. Vaikka ajatuksesi on jalo, niin mitä pidemmälle odotat sitä vaikeammaksi kaikki menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän